Jag kan väl dra på det en vecka till möjligen, men jag vill ha lite spänning också!
Artregistertävling III: Välkommen till Malawi
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
spänning som jag lätt kan vara utan, men jag tackar då slipper jag lägga ner massa arbete
spänning som jag lätt kan vara utan, men jag tackar då slipper jag lägga ner massa arbeteMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Jag har kört en uppdatering i veckan så det kan jag hålla framöver också. dvs en vecka innan avslut blir det en uppdatering.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Det hänger på när jag hinner inte så mycket annat.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Totalstatus just nu:
348poäng utdelade, fördelat på
18tävlanden
malawifisk - 148 poäng
jjacek - 74 poäng (jeeeesus vilket ryck!!)
Alf Stalsberg - 60 poäng
Suma - 15 poäng
FINN - 9 poäng
Jinnarparen - 8 poäng
cichlids4fun - 8 poäng
Therapyman - 5 poäng (snygg insteg, du har mer att ge det är jag säker på )
JockeB - 4 poäng
PiaJo - 3 poäng
trelle - 3 poäng
Ciklidtok - 3 poäng
Erik Åhlander - 2 poäng
Hommel - 2 poäng
anli - 1 poäng
Uffe Lindström - 1 poäng
affealien - 1 poäng
nanoräkan - 1 poäng
Jag har inte räknat in de sista bidragen, det har kommit in runt motsvarande 10 poäng till som ännu ej granskats
Poängsummorna kan snabbt ändras.
Beskrivningar fortsätter att vara ett tema, tack för dessa, men även filmer och bilder givetvis. Nästan allt är på Malawi, men jag vill igen nämna att alla bilder texter på alla arter i hela världen är välkomna.
Skicka in här
Sponsrat av:
Snart kommer en uppdaterad lista med vilka vinster det gäller.
Glöm inte att det finns så mång aarter inom et släkte som har väldigt lika beskrivning. Kom överens med mig om text för föda osv så kan vi duplicera den texten till alla det gäller och så går vi igenomfälten tills vi fyllt alla då blir det väldigt många poäng direkt för alla arter som det stämmer in på. Vissa anpassningar måste förståss göras.
Affealien, jag väntar fortfarande på din beskrivning
1:a priset
Valfri vildfångad Mbunagrupp om 8 fiskar, välj valfritt från vad som finns inne hos Hagebycikliden.
eller
Valfri vildfångad Haplichromisgrupp om 6 fiskar, välj valfritt från vad som finns inne hos Hagebycikliden.
För närvarande (nuvarande lager) skulle det kunna betyda 8st:
2:a priset
Valfri odlad Grupp om 20 fiskar, välj valfritt från vad som finns inne hos Hagebycikliden. Går också att dela upp i flera grupper av olika arter om så önskas.
För närvarande (nuvarande lager) skulle det kunna betyda någon av dessa arter:
Tävlilngen sponsrad av:
Tävlingen avslutas 13:e Januari och därefter gäller det att välja vilka arter du/ni vill ha.
Magnus har meddelat att det är en ny sändning på väg in som ingår i valet!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jag kan meddela att Alf drar sig ur tävlingen. Synd men det kan bli andra tillfällen!
Det innebär att den uppdaterade ställningen är (jag kommer med uppdaterad i slutet av helgen):
malawifisk - 148 poäng
jjacek - 74 poäng
Suma - 15 poäng
FINN - 9 poäng
Jinnarparen - 8 poäng
cichlids4fun - 8 poäng
Therapyman - 5 poäng
JockeB - 4 poängPiaJo - 3 poäng
trelle - 3 poäng
Ciklidtok - 3 poäng
Erik Åhlander - 2 poäng
Hommel - 2 poäng
anli - 1 poäng
Uffe Lindström - 1 poäng
affealien - 1 poäng
nanoräkan - 1 poäng
Maltandis sponsrar dessutom med ett bonuspris i form av en troffetröja i storlek Large. Den tillfaller plats 4! Det är inte bara första platsen som är värd att kämpa lite för!
4:e pris med andra ord!!
Än en gång, lycka till!!Senast redigerad av DaRe; 04 January 2013, 02:28.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Totalstatus just nu:
321poäng utdelade, fördelat på
18tävlanden
malawifisk - 158 poäng
jjacek - 95 poäng (jeeeesus vilket ryck!!)
Suma - 15 poäng
FINN - 9 poäng
Jinnarparen - 8 poäng
cichlids4fun - 8 poäng
Therapyman - 5 poäng (snygg insteg, du har mer att ge det är jag säker på )
JockeB - 4 poäng
PiaJo - 3 poäng
trelle - 3 poäng
Ciklidtok - 3 poäng
SFPalle - 2 poäng
Erik Åhlander - 2 poäng
Hommel - 2 poäng
anli - 1 poäng
Uffe Lindström - 1 poäng
affealien - 1 poäng
nanoräkan - 1 poäng
Jag har inte räknat in de sista bidragen, det har kommit in runt motsvarande 10 poäng till som ännu ej granskats
Poängsummorna kan snabbt ändras.
Beskrivningar fortsätter att vara ett tema, tack för dessa, men även filmer och bilder givetvis. Nästan allt är på Malawi, men jag vill igen nämna att alla bilder texter på alla arter i hela världen är välkomna.
Skicka in här
Sponsrat av:
Glöm inte att det finns så många arter inom ett släkte som har väldigt lika beskrivning. Kom överens med mig om text för föda osv så kan vi duplicera den texten till alla det gäller och så går vi igenomfälten tills vi fyllt alla då blir det väldigt många poäng direkt för alla arter som det stämmer in på. Vissa anpassningar måste förståss göras.
Affealien, jag väntar fortfarande på din beskrivning
1:a priset
Valfri vildfångad Mbunagrupp om 8 fiskar, välj valfritt från vad som finns inne hos Hagebycikliden.
eller
Valfri vildfångad Haplichromisgrupp om 6 fiskar, välj valfritt från vad som finns inne hos Hagebycikliden.
Valfri odlad Grupp om 20 fiskar, välj valfritt från vad som finns inne hos Hagebycikliden. Går också att dela upp i flera grupper av olika arter om så önskas.
Tävlilngen sponsrad av:
Tävlingen avslutas 13:e Januari och därefter gäller det att välja vilka arter du/ni vill ha.
Magnus har meddelat att det är en ny sändning på väg in som ingår i valet!!Senast redigerad av DaRe; 13 January 2013, 16:53.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Tävlingen är avslutat, jag ska bara samla in sista-minuten-bidragen, tack för det era hjältar!!
Återkommer under kvällen med besked!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Artregistertävlingen I:
Totalpoäng: 257 poäng grymt kul den gången!!
Senast redigerad av DaRe; 13 January 2013, 17:10.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Artregistertävlingen II:
Totalpoäng: 276 poäng ett snäpp upp igen!
Många arter utan bild fick bild i denna veva!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Är...
Hans Bergkvist aka Malawifisk
som uppdaterat denna nätta mängd arter!
Vi är alla grymt imponerade
Abactochromis labrosus
Aulonocara ethelwynnae
Aulonocara maylandi
Aulonocara stuartgranti
Chilotilapia euchilus
Chilotilapia rhoadesii
Copadichromis atripinnis
Copadichromis cyaneus
Copadichromis chrysonotus
Copadichromis geertsi
Copadichromis ilesi
Copadichromis jacksoni
Copadichromis mbenjii
Copadichromis parvus
Copadichromis sp. "fire-crest mloto"
Copadichromis sp. "virginalis gold"
Copadichromis trewavasae
Copadichromis trimaculatus
Copadichromis verduyni
Hemitilapia oxyrhyncha
Lamprologus ocellatus
Lethrinops albus
Lethrinops sp. "red cap"
Lichnochromis acuticeps
Mylochromis melanonotus
Mylochromis sp. "lateristriga makanjila"
Naevochromis chrysogaster
Nimbochromis linni
Nyassachromis boadzulu
Oreochromis tanganicae
Otopharynx heterodon
Otopharynx sp. "silver torpedo"
Otopharynx sp. "spots"
Petrochromis sp. "giant"
Petrochromis sp. "red"
Placidochromis phenochilus
Placidochromis sp. "blue otter"
Placidochromis sp. "johnstoni solo"
Placidochromis sp. "phenochilus gissel"
Placidochromis sp. "phenochilus tanzania"
Protomelas labridens
Protomelas annectens
Protomelas dejunctus
Protomelas fenestratus
Protomelas insignis
Protomelas kirkii
Protomelas ornatus
Protomelas similis
Protomelas sp. "hertae"
Protomelas sp. "mbenji thick lip"
Protomelas sp. "spilonotus tanzania"
Protomelas sp. "steveni taiwan"
Protomelas virgatus
Taenioletrinops cyrtonotus
Taenioletrinops furcicauda
Taeniolethrinops sp. "furcicauda liuli"
Taeniolethrinops sp. "furcicauda ntekete"
Taeniolethrinops laticeps
Taeniolethrinops praeorbitalis
Trematocranus placodonKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Fullständig resultatlista:
336poäng utdelade, fördelat på
20tävlanden
malawifisk - 160 poäng
jjacek - 99 poäng
Suma - 15 poäng
FINN - 12 poäng
Jinnarparen - 8 poäng
cichlids4fun - 8 poäng
Therapyman - 5 poäng
HåE - 4 poängJockeB - 4 poäng
PiaJo - 3 poäng
trelle - 3 poäng
Ciklidtok - 3 poäng
SFPalle - 2 poäng
Erik Åhlander - 2 poäng
Hommel - 2 poäng
anli - 1 poäng
Uffe Lindström - 1 poäng
affealien - 1 poäng
nanoräkan - 1 poängValfri vildfångad Mbunagrupp om 8 fiskar, välj valfritt från vad som finns inne hos Hagebycikliden.
eller
Metriaclima sp. "elongatus chewere" (listad som pseudotropeus)
Pseudotropheus galanos (Vi saknar bilder i artreg på denna helt!)
Mylochromis anaphyrmus
Senast redigerad av DaRe; 14 January 2013, 11:57.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar