Auktion i Göteborg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    Användare
    • april 2002
    • 2294

    Auktion i Göteborg

    AUKTION
    Datum: 24/11 2012
    Tid för första utrop: ca 11:30
    Inlämningstider: 09:00-11:00
    Inträde: 20 kr (gratis under 16 år och för medlemmar i GCG och GAF)
    Plats: Sävedalens Folkets Hus
    Adress: Göteborgsvägen 101 433 49 Sävedalen
    Parkering: Finns i området

    Färsta länken tar er till eventet här på FB! För övrig information gå in på våran hemsida i GCG googla på göteborgs ciklidgrupp så hittar ni

    http://www.facebook.com/events/37484510 ... l_activity

    Denna länk tar er till förhands inlämnat gods för den som är nyfiken

    http://www.malmoakvarieforening.se/aukt ... sgods.aspx
    Diskussällskapet
    www.diskusforum.se
  • Vingåker
    Användare
    • november 2004
    • 73

    #2
    AUKTION Datum: 24/11 2012

    Det skall bli jätteroligt,och intressant för det är ju mycket roliga fiskar synd bara att man inte har flera akvarier (platsbrist)
    Alltid vara en smula barn - det är att vara vuxen

    Kommentar

    • FINN
      Användare
      • juni 2010
      • 679

      #3
      Jag missar denna roliga tillställning, ska till Uppsala den helgen.
      Det blir en helg med Pilgiftsgrodor istället.

      Kommentar

      • Byttorp
        Användare
        • november 2003
        • 1585

        #4
        Ursprungligen postat av Vingåker
        Det skall bli jätteroligt,och intressant för det är ju mycket roliga fiskar synd bara att man inte har flera akvarier (platsbrist)
        Äsch..skyll på det. Jag kan ta med akvarier från 860 ner till 25 liter till auktionen så lägger du ett bra bud
        Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
        Ordförande GCG

        Kommentar

        • Byttorp
          Användare
          • november 2003
          • 1585

          #5
          Till er som anmält era poster..

          Tänk på att minimipris är 30 kronor och packa därefter.

          Tänk även på att begränsa era poster av samma slag. 3-5 av varje sort från en och samma säljare kan vara okej. 10-12 poster är inte okej och kan komma att hamna på fastprisbordet.
          Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
          Ordförande GCG

          Kommentar

          • Vingåker
            Användare
            • november 2004
            • 73

            #6
            Tyvärr byttorp så har jag inte eget hus. men skull nog ha haft ett nu för det är över 430 poster till våran Auktion den 24/11 plats Sävedalens Folkets Hus, man måste ju bara dit,såg att Akvarieteknik sponsrar med några poster, dä du Byttorp.
            Alltid vara en smula barn - det är att vara vuxen

            Kommentar

            • Byttorp
              Användare
              • november 2003
              • 1585

              #7
              Ursprungligen postat av Vingåker
              Tyvärr byttorp så har jag inte eget hus. men skull nog ha haft ett nu för det är över 430 poster till våran Auktion den 24/11 plats Sävedalens Folkets Hus, man måste ju bara dit,såg att Akvarieteknik sponsrar med några poster, dä du Byttorp.
              kommer bli en kanontillställning. Eftersom jag "som vanligt" kommer stå och agera utropare så hoppas jag det går smidigt trots alla föranmälningar
              Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
              Ordförande GCG

              Kommentar

              • Emil
                Användare
                • oktober 2008
                • 73

                #8
                Ursprungligen postat av Byttorp
                kommer bli en kanontillställning. Eftersom jag "som vanligt" kommer stå och agera utropare så hoppas jag det går smidigt trots alla föranmälningar
                hojta till om du behöver hjälp!!

                Kommentar

                • Byttorp
                  Användare
                  • november 2003
                  • 1585

                  #9
                  Ursprungligen postat av Emil
                  hojta till om du behöver hjälp!!
                  HJÄLP HJÄLP...

                  700 poster föranmälda....får se om det är genomförbart på en dag

                  0800 kör vi igång som kan vara med och jobba....nu sova..5 timmar...
                  Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                  Ordförande GCG

                  Kommentar

                  • cichlids4fun
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 3111

                    #10
                    Ursprungligen postat av Byttorp
                    HJÄLP HJÄLP...

                    700 poster föranmälda....får se om det är genomförbart på en dag

                    0800 kör vi igång som kan vara med och jobba....nu sova..5 timmar...
                    det är ju därför man inte orkar åka, typ en miljon växter och annat skit 10% ciklider cirkus.............

                    inget illa ment, men jag orkar inte genomlida 8timmars aktion oh 8 timmars resa
                    Mvh
                    Peter

                    don´t drink water-fish ..... in it!

                    Kommentar

                    • nicson
                      Användare
                      • januari 2010
                      • 639

                      #11
                      Gick det på en dag eller..? Såg inte detta förrän nu!

                      Kommentar

                      • Byttorp
                        Användare
                        • november 2003
                        • 1585

                        #12
                        Ursprungligen postat av nicson
                        Gick det på en dag eller..? Såg inte detta förrän nu!
                        Hej, Det gick väl över förväntan med tanke på omständigheter. Mest gick det väl bra för att den stora skaran besökare hade tålamod med visst teknikstrul och det faktum att vi fick hålla rätt högt tempo tack vare det stora antalet poster.

                        Nu får vi räkna ihop lite siffror och fundera lite på vad som kan göras bättre. Det nya systemet som vi använt för "Förregistrering" fungerade perfekt men sedan hade vi lite strul med att få ut listorna på rätt sätt och dessutom så fick vi skrivarpaj. Den nya numreringen gjorde det också lite svåradministrerat så där har vi förbättringar att göra. Vi gör en vår hemläxa och återkommer med en hoper förbättringar inför kommande auktioner.

                        Från er som besökte oss i helgen oavsett ni sålde eller köpte så skulle jag gärna vilja få in synpunkter på auktionen. skicka helst på mail magnus.mattiasson@skandiamaklarna.se eller i ett meddelande här.

                        - Skall vi ha hårdare begränsningar på antalet poster från en och samma säljare.
                        - Begränsa antalet poster av samma sort (oavsett om dom kommer från en eller samma person), dvs vi sätter max 10 poster röd zebra och sen struntar vi om dom kommer från samma säljare eller flera olika?
                        - Skall man ha olika provision på olika poster för att styra upp godset som lämnas in. (ex, 15% på "fiskar", 25% på växter, 35% på tillbehör?
                        - Funkade det bra med att ha fikat en våning upp?
                        - Saknades det något i fikaavdelningen, andra mackor? annat pålägg? Mer godis, annan dricka?

                        Kom med synpunkter och idéer- högt som lågt. Kanske skall man kunna bjuda på en vara på distans, kanske bjuda innan auktionen så att vi har ett annat utgångspris redan från första början?

                        Personligen så funderar jag på om vi enbart skall ha förregistrering nästa år (må så vara att vi i föreningen hjälper till att förregistrera posterna åt er som är icke datorvana). Genom detta så kan vi kanske istället starta några timmar tidigare med auktionen. Vi kan också printa listor redan på kvällen innan. För dom som ändå vill ta med nya poster eller kommer "till dörren" så får det hamna på ett bemannat fastprisbord istället.

                        Ser fram emot synpunkter och konstruktiv kritik.
                        Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                        Ordförande GCG

                        Kommentar

                        • kaj.p
                          Användare
                          • april 2002
                          • 2294

                          #13
                          Lite från mig ligger redan på zoopet dår det diskuteras en del
                          Men här är det.
                          Mycket strul o mycket tidstjuvar, köparna fick ingen tid på sig att förbereda sig vilket gjorde att mycket klubbades innan folk fattat var det var. Många missade chansen att köpa det dom siktat in sig på då men inte visste när det skulle komma upp. Detta innebär i sin tur att säljarna fick mycket dåligt betalt.
                          Nä så här kan det inte gå till för då får mina fiskar stanna hemma
                          Så förbättringsförslag kommer här.
                          1. Ny lokal (vilket verkar vara på G)
                          2. Dubbla utropare ( så en kan förbereda sig medan den andra säljer sin post).
                          3. Bara förhandsanmälningar så att listorn är klara o auktionen kan komma igång på utsatt tid.
                          4. Fast bord med omvänd auktion. Dvs kl 12 kostar allt på bordet 200 kr 12,30 kostar det 180 kr 13.00 160 kr osv.
                          Diskussällskapet
                          www.diskusforum.se

                          Kommentar

                          • ansjo
                            Användare
                            • april 2006
                            • 203

                            #14
                            Lite reflektioner som kanske kan förbättra auktionen till nästa år, trots att jag tycker ni gjorde ett kanonjobb trots allt!
                            *Bara föranmälningar
                            *Max 3 poster av samma slag från en säljare
                            *Posterna ska märkas upp med säljarens uppgifter
                            *Dubbla utropare
                            *Fler löpare
                            *Större lokal
                            *Bättre placering av det fasta bordet
                            *Hålla minipriserna
                            / Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • september 2009
                              • 22831

                              #15
                              Fasen, jag som aldrig någonsin varit på en auktion blir lite sugen. Bra förslag, annars Kaj.
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              Arbetssätt...