Aequidens sp manacacias red tail

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Big_Sal
    Användare
    • maj 2010
    • 315

    #16
    var där idag på lunchen och kollade in butiken... passade på att filma de omtalade firrarna



    observera att de är rätt små än så länge, ca 4-6 cm

    Kommentar

    • Cichlid-Power
      Användare
      • november 2006
      • 253

      #17
      Ursprungligen postat av Big_Sal
      var där idag på lunchen och kollade in butiken... passade på att filma de omtalade firrarna



      observera att de är rätt små än så länge, ca 4-6 cm

      Hei, jeg syntes de kan ligne på Andinoacara coeruleopunctatus, særlig om det snakkes med svak rød/oransje farve i halefinnen. Men de må gå seg til i et akvarium som de føler seg vel, så vil nok farven komme også.

      Cichlid-Power

      Kommentar

      • olof
        Användare
        • april 2002
        • 1823

        #18
        Här är en kul artikel (tyvärr på tyska så jag orkar inte läsa den) om Andinocara pulcher varianter. Manacacias är en biflod till Rio Meta men denna verkar inte särskiljt lik den " Andinoacara pulcher aus Rio Meta" som finns avbildad i artikeln. Den har nte heller särskilt röd stjärtfena.



        mvh

        olof
        http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

        Kommentar

        • liv
          NCS Medlem
          • februari 2005
          • 192

          #19
          Ursprungligen postat av olof
          Här är en kul artikel (tyvärr på tyska så jag orkar inte läsa den) om Andinocara pulcher varianter. Manacacias är en biflod till Rio Meta men denna verkar inte särskiljt lik den " Andinoacara pulcher aus Rio Meta" som finns avbildad i artikeln. Den har nte heller särskilt röd stjärtfena.



          mvh

          olof
          Det var da utrolig flotte varianter,hvor får man tak i disse i skandinavia,eller må man til tyskland og lete?
          jan

          Kommentar

          • olof
            Användare
            • april 2002
            • 1823

            #20
            Ursprungligen postat av liv
            Det var da utrolig flotte varianter,hvor får man tak i disse i skandinavia,eller må man til tyskland og lete?
            Det finns en del av dem att få tag i i Norden. Här är en film på mina VF från Colombia (fångstplats okänd) som jag köpt på Åleds i Halmstad:



            Unimati på Jylland har väl också några varianter + då de här Manacacias red tail som väl dyker upp lite här och var framöver.

            mvh

            Olof
            http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

            Kommentar

            • salmberg
              NCS Medlem
              • oktober 2007
              • 830

              #21
              Dom liknar även dom som jag köpte i Danmark. Även dom från Colombia.

              Kommentar

              • olof
                Användare
                • april 2002
                • 1823

                #22
                Ursprungligen postat av RobinH
                A.pulcher är ju ingen färg bomb även när dom är vuxna, dessa var ca6-7cm.
                Färgbomb eller inte? Jag tycker de är fina. Detta är min VF hane, skärpedjupet är inte stort så det är två olika fokus:
                http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #23
                  Härligt, kan du få fram fler foton vore det kul. Hur gamla är dessa? Räknar du med att de färgar ut mer? Kan du få till bild då man ser den beryktade stjärtfenen
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • olof
                    Användare
                    • april 2002
                    • 1823

                    #24
                    Detta är fiskar jag köpte på Åleds i våras och alltså inte specifikt denna red tail som omnämns i trådens rubrik (även om det ju kan vara exakt samma...). Jag tror inte att de färgar ut så mycket mer om de inte leker men däremot går det säkert att få mycket bättre bilder om man har tålamod.

                    mvh

                    Olof
                    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                    Kommentar

                    Arbetssätt...