Ingen bråkar med zebran här!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kawasa
    Användare
    • september 2012
    • 840

    Ingen bråkar med zebran här!

    Kan ni tänka er, den vanligaste och mest förekommande cikliden som dom flesta har kommit i kontakt med under barndomen kanske, är den tuffaste i mitt kar. Dessa tillsynes robusta hannar är livrädda för den lilla zebran.
    Bifogade filer
    Be careful when speaking. You create the world around you with your words.
  • specmats
    Användare
    • december 2004
    • 3060

    #2
    Har en gammal AkvarieBok (ej hemma för att se titeln) men hur som helst beskrivs just zebran som en ytterst aggressiv ciklid, en extrem värsting i fiskvärden heltenkelt, tror förlaget heter IPC men återkommer om det
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)

    Kommentar

    • roedkft
      Användare
      • juni 2010
      • 189

      #3
      Hade en zebra en gång som höll en dubbelt så stor JD på mattan så visst är de kaxiga! Han brukade stå mitt i karet och när nån annan möjligen fått sig en liten simtur så var det brysk hänvisning tillbaka under roten.

      Kommentar

      • Gäst

        #4
        Ursprungligen postat av Kawasa
        Kan ni tänka er, den vanligaste och mest förekommande cikliden som dom flesta har kommit i kontakt med under barndomen kanske, är den tuffaste i mitt kar. Dessa tillsynes robusta hannar är livrädda för den lilla zebran.
        Ja, det kan jag mycket väl tänka mig... Känns bra på sätt och vis att de är idag som de var förr... Hade en gång en hane som lyckades hålla ett fullvuxet påfågelciklidpar på rejält avstånd från reviret... Inte anmärkningsvärt på grund av påfågelciklidernas lynne som ju normalt är ganska lugnt utan pga den enorma storleksskillnaden.

        Mvh/Andreas

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          Snygg var den i alla fall
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • henrikv74
            Användare
            • november 2012
            • 55

            #6
            Zebrorna är alltid roliga. Lägger in några bilder på min klump som styr i karet. Hans endast fem gånger så mindre hona är med på en bild också.

            Kommentar

            Arbetssätt...