Greedy bastards!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Carpus
    Användare
    • september 2012
    • 142

    Greedy bastards!

    På bara några dagar har mina nya chokladciklider ätit upp nästan alla andra fiskar i karet. Att de skulle ta några koppartetror hade jag räknat med, men 10 stora platys trodde trodde jag var säkra.

    Kan nån tipsa om lämpligt sällskap till dessa matvrak?
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Är de stora? Dolkstickstetror brukar klara sig hyggligt men jag blev av med 25st för ett tag sen till mina Cichlasoma gephyrum .

    annars har du ju metynnis, silverdollartetror med flera stora rackare.jag kör med barber i ett CA kar jag har:
    Några firrar som huserar hos mig. Diskustetra, Brachychalcinus orbicularis och Puntius mahecola Hane: Hona:
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Deckard
      Användare
      • juni 2012
      • 51

      #3
      DaRe - Jag tänkte precis fråga dig via PM var du fått tag i dina Brachychalcinus orbicularis... eller om du skulle kunna tänka dig att sälja några av dom?

      Jag har nämligen en Krobia xinguensis hanne som snart mumsat i sig ett helt stim med rödmunstetror.
      Senast redigerad av Deckard; 13 oktober 2012, 20:55.

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Jag har bara två kvar tyvärr, de kan du köpa iofs. Det gick åt en del då jag trodde de skulle fungera med mina CA för ett tag sedan. Jag räddae dessa. Först anatten försvann 7st.

        Köpta på Akvarielagret som discustetror. Det blir inte så stora dock. 6cm eller så, jag trodde 3 cm mer än så.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Deckard
          Användare
          • juni 2012
          • 51

          #5
          Carpus - du har PM, hoppas det gick fram, det strulade lite när jag skulle skicka.

          Kommentar

          • affealien
            Användare
            • januari 2012
            • 1157

            #6
            Colombia tetror funkar fint för mig men tror de flesta tetror men höga kroppar klarar sig. Som tidigare föreslagit har ju dolkstickstetrorna samma kropsform.
            Men då är inte mina chokladciklider fullstora utan runt 15-17cm
            Mvh
            //Alf

            Kommentar

            • faltaren
              NCS Medlem
              • september 2006
              • 341

              #7
              Ursprungligen postat av DaRe
              Är de stora? Dolkstickstetror brukar klara sig hyggligt men jag blev av med 25st för ett tag sen till mina Cichlasoma gephyrum .

              annars har du ju metynnis, silverdollartetror med flera stora rackare.jag kör med barber i ett CA kar jag har:
              http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=66218
              Dina C. Gephyrum var ju grymma. Hur är de att hålla? Gräver? Rör inte växter va? Lätta att få tag på?

              Kommentar

              • affealien
                Användare
                • januari 2012
                • 1157

                #8
                Hålla dem vet jag inte men finns hos imazo eller om det var glaser. Akvarielagrets fisksök fanns den i alla fall.
                Är de lugna eller mer som faestea
                Mvh
                //Alf

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #9
                  Ursprungligen postat av faltaren
                  Dina C. Gephyrum var ju grymma. Hur är de att hålla? Gräver? Rör inte växter va? Lätta att få tag på?
                  Ganska aggressiva men ingen större fara, kan dock tippa på att de liknar festae om de leker fullt ut. Gräver vid lek, äter ej växter vad jag sett, men jag har anubias, crinum och så har jag Cryptocoryne. ingen av dessa naggas i kanterna. Jag hoppas få lek på dem dock, men inget på ett år
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  Arbetssätt...