[OT] Äntligen helg!! ♥ - Fredagstråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bjorn
    Användare
    • oktober 2009
    • 939

    [OT] Äntligen helg!! ♥ - Fredagstråden

    ..och dags att städa köksbänken!

    Tittar på mina akvarier & fiskar, njuter och sjunger opassande högt med i Rihannas ♫ You are Beautiful like...... Diamonds in the Sky ♫

    Efter 2 veckars velande, funderande, drömmande, jämföranden så blev det ett besök på Hi-Fi Klubben och inköp av ARGON 7460A aktiva högtalare som placerats i köket, kopplat till min ena Airport Express... så nu är köket med i mitt befintliga airplay-budget-high-end-välljudande-multirums-ljudsystem.

    Vem har tid att tänka på en ostädad köksbänk när man har FETINGLJUD att njuta av (...samtidigt som barnen blir mera lyckliga av hemlevrerad pizza! )

    ....mmmm Dyrt att köpa "billigt", Mycket vill ha mera!

    Så vad gör du en tillfällig fredag?




    Ref:
    På HiFi Klubben hittar du marknadens bästa utrustning för hifi, trådlös musik, TV och hemmabio. Toppkvalitet och 3 års garanti – köp din hifi på HiFi Klubben!
    Newbie December 2009
    Malawi: 450 liter
    Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

    Järfälla/Stockholm
  • anli
    Användare
    • mars 2003
    • 3740

    #2
    Extra dry Martini... samt vinyl och rörförstärkeri, det är fredag det!
    Anders L

    Kommentar

    • Bjorn
      Användare
      • oktober 2009
      • 939

      #3
      Ursprungligen postat av anli
      Extra dry Martini... samt vinyl och rörförstärkeri, det är fredag det!
      Mmmmm! Gott! (men farligt *hehe*) ...har noterat att det dykt upp mycket rör hos Hi-Fi-klubben, också på småstärkare... men hade ingen tid att lyssna på någon av dom.

      Var först i Kista, som både hadde lunch-rusch och allt för få kablar (fantest 3 aktiva som jag ville lyssna på, och det tog dom 5 minuter att koppla om ljud/ström (så någon vetenskaplig/objektiv jämförelese blev det inte) ...fick sedan skynda mig till Söder då de var de ända som hade mina ARGON 7460A i lager (snodde sista paret och fick dom 298,- billigare för att jag envisade på att betala cash och de saknade växel
      Newbie December 2009
      Malawi: 450 liter
      Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

      Järfälla/Stockholm

      Kommentar

      • HenrikV
        Användare
        • februari 2007
        • 697

        #4
        Sitter hemma och har ångest över att på måndag tvingas ta mig till jobbet efter 7 veckors semester/kompledighet. Laddar för att sitta på älgpasset i gryningen i morgon. (Första dagen efter brunstuppehållet)

        För övrigt blev det burritos med ungarna och snart ska vi vräka i oss lördagsgodiset. Vi äter alltid vårt lördagsgodis på fredan.

        Kommentar

        • Bjorn
          Användare
          • oktober 2009
          • 939

          #5
          Ursprungligen postat av HenrikV
          Sitter hemma och har ångest över att på måndag tvingas ta mig till jobbet efter 7 veckors semester/kompledighet. Laddar för att sitta på älgpasset i gryningen i morgon. (Första dagen efter brunstuppehållet)

          För övrigt blev det burritos med ungarna och snart ska vi vräka i oss lördagsgodiset. Vi äter alltid vårt lördagsgodis på fredan.
          Mmmmm! Byter gärna bort lite av din ångest mot att få sitta tyst ihopkurad med bössan i naturen och vänta på en älg som troligen aldrig kommer, med vetskapen om att jag får njuta av att tillaga och äta upp köttet som någon annan skjutit hem.

          (Så vad har du gjort de senaste 7 veckorna?? )
          Newbie December 2009
          Malawi: 450 liter
          Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

          Järfälla/Stockholm

          Kommentar

          • kaj.p
            Användare
            • april 2002
            • 2294

            #6
            Själv sitter jag i Mataro norr om Barcelona o ikväll blir det rätt lungt för imorgon bör det av till Torres för lite guidning o provning. http://www.torres.es/wps/portal/web/...acs/maslaplana
            Diskussällskapet
            www.diskusforum.se

            Kommentar

            • anli
              Användare
              • mars 2003
              • 3740

              #7
              Ursprungligen postat av Bjorn
              Mmmmm! Gott! (men farligt *hehe*) ...har noterat att det dykt upp mycket rör hos Hi-Fi-klubben, också på småstärkare... men hade ingen tid att lyssna på någon av dom.

              Var först i Kista, som både hadde lunch-rusch och allt för få kablar (fantest 3 aktiva som jag ville lyssna på, och det tog dom 5 minuter att koppla om ljud/ström (så någon vetenskaplig/objektiv jämförelese blev det inte) ...fick sedan skynda mig till Söder då de var de ända som hade mina ARGON 7460A i lager (snodde sista paret och fick dom 298,- billigare för att jag envisade på att betala cash och de saknade växel
              Jag är superanalog så det blir inga smidiga lösningar hos mig
              Har avnjutit några plattor med drajan. Nu har jag klivit ner i källaren och kollar in karet med nya myspysiga led-belysningen och tar en malt virre.
              Anders L

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                #8
                Wow en riktig Audiofil.

                Påminne rmig om tiden då jag byggde egne rörförstärkare. Försteg edison one tro jag och slutsteg Edison ??? Ähh komme rinte ihåg detaljerna. Matchade rör osv.

                Skivspelare byggde jag själv i spånskivebotten som var format som ett y med rundningar och sidorna var av teak i tre lager limmat med silikon och bölj under massa dagar. Hela innandömet fylldes av lättflytande silikonolja eller vad det nu var. Den svängande talriken eller rättare sagt skivan döär tallriken var fäst hade småt distander med små plexiskivor som gick ned i flytande silikonen för att dämpa svängningar.
                Jag byggde också tonarm själv i kolfiber som var i formet av et koniskt rör som skulle undvika resonansfrekvenser med den formen. Lurigast var tonarmshållaren och vissa detaljer där för att balansera motkraften för dragningen som sker på grund av lutningen av pickuphuvudet och friktionen mot skivan.

                Högtalare i demomodell byggda av Kurt Strömmer på Frösön. Riktigt grymma högtalare.

                Ahh, det var tider det. Nu har jag LINN stereo och LINN keilidh högtalare. Skönt ljud det med iofs.
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • Bjorn
                  Användare
                  • oktober 2009
                  • 939

                  #9
                  Ursprungligen postat av anli
                  Jag är superanalog så det blir inga smidiga lösningar hos mig
                  Har avnjutit några plattor med drajan. Nu har jag klivit ner i källaren och kollar in karet med nya myspysiga led-belysningen och tar en malt virre.
                  Coolt!

                  Själv kör jag digitalt i alla rum! ...och byter vatten i ciklidakvarierna. :ninja_small:
                  Newbie December 2009
                  Malawi: 450 liter
                  Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

                  Järfälla/Stockholm

                  Kommentar

                  • Bjorn
                    Användare
                    • oktober 2009
                    • 939

                    #10
                    Ursprungligen postat av kaj.p
                    Själv sitter jag i Mataro norr om Barcelona o ikväll blir det rätt lungt för imorgon bör det av till Torres för lite guidning o provning. http://www.torres.es/wps/portal/web/...acs/maslaplana
                    Låter som en perfekt Fredag!
                    Newbie December 2009
                    Malawi: 450 liter
                    Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

                    Järfälla/Stockholm

                    Kommentar

                    • Kajjjan
                      NCS Medlem
                      • juni 2008
                      • 1882

                      #11
                      Är tillbaka i huset strax utanför Amalfi i Italien, efter en dag i Pompeji och Vesuvius. Italien är fel land om man vill gå ner i vikt. Men vädret har varit perfekt - 24 till 27 grader hela veckan förutom idag då det gick ner till 21.
                      Igår hade vi födelsedagsfest för hustrun tillsammans med familj och närmsta vännerna på det här stället: http://www.hotelsantacaterina.it/
                      Hemresa imorgon och jag ser fram emot att se hur läget i mina kar är.

                      //Kaj

                      Kommentar

                      • HenrikV
                        Användare
                        • februari 2007
                        • 697

                        #12
                        Ursprungligen postat av Bjorn
                        Mmmmm! Byter gärna bort lite av din ångest mot att få sitta tyst ihopkurad med bössan i naturen och vänta på en älg som troligen aldrig kommer, med vetskapen om att jag får njuta av att tillaga och äta upp köttet som någon annan skjutit hem.

                        (Så vad har du gjort de senaste 7 veckorna?? )
                        Vi var 3 st ute idag från vårt jaktlag. Ingen fick nåt. Jag hade några renar vid mig. Hade varit kul att prova skjuta en och kolla vad det blir för stämning i slakthuset. Det är mest troligen våran jaktledare som äger just dom renarna.

                        Tjaaaa, vad har man gjort? Renoverat på huset, fiskat och jagat. Har blivit en del jakt. Synd bara att Det har varit ett uselt småviltår i år här uppe i alla fall. Skogsfågelkläckningen slog helt fel, fast det såg lovande ut till en början. Järpen och knipan verkar ha lyckats någorlunda, så en del av dom har jag skjutit.

                        Kommentar

                        • HåE
                          Användare
                          • september 2007
                          • 1525

                          #13
                          Min helg har också gått i hi-fi och musikens tecken. Har lånat hem ett Linn akurate försteg, så många skivor har hamnat på vinylsvarven och cd släden i helgen. Inte alls dum denna akurate. Härligt sväng och med bra upplösning var ju inte alls Linns adelsmärke förr.
                          När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...