Heros i ynglehumør

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hans Andersen
    Användare
    • mars 2012
    • 86

    Heros i ynglehumør

    Hej

    Så skete det endelig, mine Heros "Rotkiel" lagde æg.

    Jeg købte 5 små hos Unimati for ca 1/2 år siden. Den ene blev kraftigt mobbet og den døde desværre. Af resten voksede de 2 en del mere end de andre, og var efterhånden næsten dobbelt så store, som de 2 andre. Så her for ca 1 måned siden tog pokker ved den ene lille, den begyndte at vokse, så man næsten kunne se det fra dag til dag. Den fik kraftige farver og begyndte at spille op til de 2 store. Jeg havde længe haft en ide om at de 2 store var hunner, de har ikke noget mønster i hovedet, men det er jo ikke noget sikkert tegn, når de samtidig hav lange finner. Det er dog sådan det forholder sig, altså jeg har 2 store hunner og 2 små hanner, hvor heldig kan man være.
    Den største han var vældig kærlig over for den ene hun, og de besatte også et hjørne, men der skete ikke rigtig noget. De rensede lidt over det hele, men det var også det. Jeg tænkere at nu var det jo første gang, så de skulle lige lære det. Efter en god uges tid var hun så skiftet ud med den anden hun, og de dansede og rensede sten i et par dage, og lagde endelig æg.

    Ja, de åd så æggene næsten med det samme, men ok de skal jo lære det.

    Men der er sket mere endnu. Mine Heros "Red Spotted" lagde æg i aftes. De er dog ikke klogere end de andre, med det samme æggene var lagt vendte de sig om, og man kunne næsten se hvad de tænkte " Jaa, kaviar! dem må vi lige smage på " Så ingen unger i denne omgang, men jeg ved da hvilke fisk der er et par. Nu skal der bare komme et par mere, så må de sidste 4 videre til en anden.

    For at det ikke skal være løgn så gik mine Heros severus "Rio Negro" også igang, det er den mundrugende art. Det bliver spændende at se om de kan finde ud af det, eller om de også skal gennem en "læretid".
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Låter som de trivs. Har du bilder också??
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Hans Andersen
      Användare
      • mars 2012
      • 86

      #3
      hej

      Jeg har ikke nogen nye billeder, men de er alle her http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=65506

      Kommentar

      • Hans Andersen
        Användare
        • mars 2012
        • 86

        #4
        Her billede af mit ene Heros "Red Spotted" par.



        og her er Heros severus i gang med at rense:

        Kommentar

        • Hans Andersen
          Användare
          • mars 2012
          • 86

          #5
          Hej

          Jeg gjorde rent hos mine Red Spottede idag, rensede filtret og skiftede 95% af vandet. Det var blevet lidt smudsigt

          Nu er der gået 5 timer, og hvad sker der så . Ja billedet siger vist alt


          Kvaliteten er ikke den bedste, det er taget med min mobil, men man kan godt se hvad de er igang med

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Kul! Återkom med bilder på rom och yngel.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Hans Andersen
              Användare
              • mars 2012
              • 86

              #7
              Ja, der kommer billeder af yngel, lige så snart de har lært at passe æggene De har har lige ædt æggene, igen
              Nå, men de lægger snart nogen nye, og så må vi se om ikke de lærer det. Jeg vil helst ikke tage æggene fra dem, så lærer de det jo aldrig. Det er også først 3. gang dette par har æg, og denne gang passede de dem et halvt døgn, så det går fremad

              Kommentar

              Arbetssätt...