Hjälp med tuggande golden!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rooger
    Användare
    • september 2012
    • 8

    Hjälp med tuggande golden!

    Hej! Nu har min golden börjat tugga! Det jag inte vet är om jag ska ha ynglerna för sig i en tank. Samt hur länge hon ska ruva innan eventuell tömmning!
    Med vänlig hälsning, roger!
  • Henrik P
    Användare
    • september 2009
    • 53

    #2
    Om du ska ha ynglen i en särskild tank beror ju på vad som finns runt omkring honan som tuggar nu... Vill du tömma honan så blir det nog bra efter tre veckor ungefär, eller låt henne spotta när hon själv känner sig redo.

    Kommentar

    • jocke325
      Användare
      • januari 2009
      • 138

      #3
      Vet du när leken ägde rum?
      Vänta i så fall 17-18 dagar med att tömma! Dom brukar släppa ynglen efter 20-22 dagar så då har du ju en liten marginal.

      Du kan givetvis tömma långt tidigare, jag hade dock väntat...

      Kommentar

      • Rooger
        Användare
        • september 2012
        • 8

        #4
        Okej, tack för svaren!! Det var den 4e som hon lekte.
        Men om jag låter honan vara kvar i tanken med dem andra så finns väl risken för att ynglerna blir mat? Är det någon nackdel att låta honan gå själv i en mindre tank och spotta där själv? Samt om någon vet vad man ska mata dem små liven med?
        Med vänlig hälsning, roger!

        Kommentar

        • Henrik P
          Användare
          • september 2009
          • 53

          #5
          Ursprungligen postat av Rooger
          Okej, tack för svaren!! Det var den 4e som hon lekte.
          Men om jag låter honan vara kvar i tanken med dem andra så finns väl risken för att ynglerna blir mat? Är det någon nackdel att låta honan gå själv i en mindre tank och spotta där själv? Samt om någon vet vad man ska mata dem små liven med?
          Med vänlig hälsning, roger!
          Vill du ha många överlevande yngel är det en bra idé att låta honan gå i ett "spottkar". Cyclops är ett exempel på bra mat för små golden. Lycka till!

          Kommentar

          • Rooger
            Användare
            • september 2012
            • 8

            #6
            Okej, då får det bli så! Tack

            Kommentar

            Arbetssätt...