Påfågelciklider Nattetid, Beter sig konstigt!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mreque
    Användare
    • juni 2011
    • 348

    Påfågelciklider Nattetid, Beter sig konstigt!

    Tjena, Våra 4 påfåglar i 600 liters karet har nu när det blivit mörkare på natten börjat få mardrömmar? Mitt i natten vaknar jag av några av dom simmar på sidan rakt in i rutorna och in i inredning allt vad dom kan, Därav skadar dom sig ganska rejält.

    Hur kommer det sig? Detta händer inte om jag har en lampa tänd i vardagsrummet..
  • mats44
    Användare
    • mars 2011
    • 13

    #2
    Ursprungligen postat av Mreque
    Tjena, Våra 4 påfåglar i 600 liters karet har nu när det blivit mörkare på natten börjat få mardrömmar? Mitt i natten vaknar jag av några av dom simmar på sidan rakt in i rutorna och in i inredning allt vad dom kan, Därav skadar dom sig ganska rejält.

    Hur kommer det sig? Detta händer inte om jag har en lampa tänd i vardagsrummet..
    Ha en lampa tänd i vardagsrummet!

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Udda, jag har för mig att jag läst att andra haft detta problem också, men vet inte om det finns en lösning. Om de inte gjort det tidigare kanske det går över?!
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Ciklidtok
        Användare
        • september 2008
        • 506

        #4
        Konstigt. Har inte varit med om liknande problem med Påffarna
        www.ciklidtok.weebly.com
        *720 liter
        *375 liter
        *300 liter
        *275 liter
        *112 liter

        Kommentar

        • Mreque
          Användare
          • juni 2011
          • 348

          #5
          Nej det är väldigt skumt. Hände aldrig i det mindre 375 karet. Tände och såg en ligga på sidan vid ytan sen fick han ett ryck rakt in i väggen. Våra fiskar har blivit cp skadade =S

          Å vår lilla skednosade tigercatfish spenderar dagarna med att äta,ligga still å simma mot rutorna

          Kommentar

          • endymion

            #6
            De kanske simmar emot varandra i sömnen och utlöser flyktreflexer som är alldeles utmärkta i Amazonas men mindre bra i ett akvarium.

            Kommentar

            Arbetssätt...