Project: Amazon Biotope

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av Kryckan
    Kul att du vill prenumerera! Hur mycket är du tänka dig att betala?
    Hehe, det är så fint arrangerat här på ciklid.org att det är gratis!
    Kaj

Lämna en kommentar:

• Kryckan
    svarade
    Ursprungligen postat av Kajjjan
    Den här tråden får man se till att prenumerera på!

//Kaj
    Kul att du vill prenumerera! Hur mycket är du tänka dig att betala?

Lämna en kommentar:

• Kryckan
    svarade
    Ursprungligen postat av liv
    Boken amazon below water av oliver lucanus har en mengde med biotopbilder som vel er de beste i dag av undervannsbilder fra amazonas.Sjekk ut.Har selv et 530 med masse røtter og cattapablader ,
    h.psittacus og gjedder (saxatilis).
    Den boken såg riktigt trevlig ut. Vart sugen.
    Finns säkert ett och annat att inspireras av i den.
    72 Euro är rätt mycket för en bok men det kan ju vara fint att bidra lite så att det produceras fler bra bilder och filmer framöver.

Länk till bokens hemsida

Hoplarchus psittacus va riktigt fina!

Lämna en kommentar:

• Kajjjan
    svarade
    Den här tråden får man se till att prenumerera på!

//Kaj

Lämna en kommentar:

• liv
    svarade
    Ursprungligen postat av Kryckan
    Fiskvalet kommer bli en delikat fråga.
    Men jordätare står högt på listan.
    Boken amazon below water av oliver lucanus har en mengde med biotopbilder som vel er de beste i dag av undervannsbilder fra amazonas.Sjekk ut.Har selv et 530 med masse røtter og cattapablader ,
    h.psittacus og gjedder (saxatilis).

Lämna en kommentar:

• Kryckan
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    Ahh, härligt, detta ska bli kul! Jag är nyfiken på vilken jordätare det blir!!
    Fiskvalet kommer bli en delikat fråga.
    Men jordätare står högt på listan.

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Ahh, härligt, detta ska bli kul! Jag är nyfiken på vilken jordätare det blir!!

Lämna en kommentar:

• Kryckan
    svarade
    Ursprungligen postat av affealien
    Som SA nörd själv så håller jag med om att man lätt halkar in där när man tittar på fiskar.
    Själv sitter jag och drömmer om ett 3-4000 liters akvarium så jag kan ha en arowana och några pacusar tillsammans med Jordätarna jag har nu.

Men ska bli grymt roligt att följa detta, Kul med seriös planering och allt.
    Var kommer du beställa karen ifrån?
    Mycket behaglig och rofull miljö de lever i. Ganska lätt att fastna framför youtube.
    Dock tråkigt att man behöver utesluta vissa stora arter som du säger.
    Typ pacu,cichla,arowana m.m.
    Skulle sitta fint med ett ännu större med tanke på detta. Men det får bli en annan gång =)
    Nöjd blir man nog aldrig hur man än gör.

Troligtvis blir det nog akvarielagret. Köper de flesta prylar där och är nöjd med det karet jag beställde ifrån dem tidigare.
    Ska också sägas att ditt stora kar är delvis inspiration till detta.

Lämna en kommentar:

• affealien
    svarade
    Som SA nörd själv så håller jag med om att man lätt halkar in där när man tittar på fiskar.
    Själv sitter jag och drömmer om ett 3-4000 liters akvarium så jag kan ha en arowana och några pacusar tillsammans med Jordätarna jag har nu.

Men ska bli grymt roligt att följa detta, Kul med seriös planering och allt.
    Var kommer du beställa karen ifrån?

Lämna en kommentar:

• Kryckan
    startade ett ämne Project: Amazon Biotope

Project: Amazon Biotope

Hela tiden har jag tänkt. Jag ska ha allt!
    Alltså alla typer av teman på mina kar. Gillar ju liksom alla fiskar som finns.

Men knåpar jag ihop en lista på absoluta önskefiskar så hamnar jag nästan hela tiden i Sydamerika.
    Så nu har jag bestämt mig för att enbart köra SA-firrar här hemma.
    Underlättar ganska mycket när det gäller beslutsfattande.

Detta ska bli grymt kul och det finns ju så många jag kan tänka mig.
    L-malar, Jordätare, Tetor, Dvärgciklider, Corydoras, Gäddciklider, Discus, Skalarer, Rockor, Övriga SA ciklider.

Stora projektet. The Amazon biotope
    Plats: Vardagsrum
    Akvarium: 2st LxBxH (160x70x60)+(180x70x60) Ska se ut som ett akvarium.
    Paludarium: Kan va så att det blir någon form av detta. Har inspirerats av ett sjukt snyggt.
    Innevånare: Enbart SA. Lilla karet blir för snälla firrar och det stora för rovfiskar/större firrar.
    I naturen lever de sida vid sida och så ska det vara hemma hos mig med. Dock utan att äta varandra.
    Men jag vill att det ska se ut som att de går i samma tank.
    Växter: I den lilla delen kommer det vara en del SA växter. Troligtvis inga i den stora delen.
    Detta är en galen idé som jag verkligen hoppas på. Men det blir månader av planerande nu.
    Mycket som ska redas ut innan det börjar på riktigt.
    Kan va så att jag får dra ner på ett och annat som blir för stort/svårt. Vi får se.

Övriga kar som finns idag.
    Igång: 160+160+125 Ej igång: 125,35,25,12
    Dessa kar finns som support till det stora projektet.
    Uppmatning, Karantän, Odling, Prova på fisk/växter m.m kommer de användas till.

Nu börjar äventyret mot ett riktigt dröm-kar. Hoppas ni vill vara med och hjälpa till.
    Bomba gärna på med galna idéer och lösningar.
    Känner ni för att komma med kritik så är det fritt fram. Utan kritik löser man inga problem.

Tänkte börja med att presentera det jag inspireras av.
    Då får alla en bild över hur jag tänker mig detta.
    När projektet står klart kan det även vara kul o se hur inspirationen kom till användning.

Snart kommer inspiration men ni får vänta lite.......

Tråden körs även på zoopet.com
Arbetssätt...