Återfall på gång.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bilbo
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 1159

    Återfall på gång.......

    Vet ej om detta är enbart för nya medlemmar, men jag kan ju presentera mig ändå.
    Många av er känner nog till mig eftersom jag suttit i styrelsen och varit aktiv som forumvärd.
    Jag har nu haft ett totalt akvarieuppehåll på 5 år. När det var som mest hade jag ca 2500 liter akvarievatten i källaren, då tog det plötsligt stopp, allting såldes, och jag och min fru gick in i äta, sova, jobba livet.
    Förra året fick jag en liten nano-kub att ha räkor i, och nu har det åter börjat spira, av den anledningen har jag kommit tillbaks till detta eminenta forum igen.
    Eftersom vi med största sannolikhet kommer att flytta inom ett år känns det jobbigt att dra igång något nu, men planerna på ett 600-liters sällskapsakvarium med en massa växter finns redan. Efter det vet jag hur det blir :-)
    Jag har varit storleverantör av Ancistrus, så risken är väl att man sätter igång med det igen, men sydamerikanska ciklider och framför allt Scalarer är min stora passion. Ett 70 cm högt kar med Manacupuru "Redshoulder" vore inte fel.
    // Magnus Arvidsson
  • Ciklidtok
    Användare
    • september 2008
    • 506

    #2
    Välkommen tillbaka får man väl säga då

    Det låter inte alls så dumt med ett 70cm högt akvarium med scalarer .....De är också en av mina absoluta favoriter. Har just nu en kub på 325 liter, där det endast bor scalarer, och inredningen är byggd på höjden, med en massa växter från mitten och bakåt
    www.ciklidtok.weebly.com
    *720 liter
    *375 liter
    *300 liter
    *275 liter
    *112 liter

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Kul att du är tillbaka igen då!! Välkommen.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • maltandis
        Användare
        • oktober 2003
        • 1567

        #4
        Du är så välkommen, alltid kul med återvändare
        Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

        Kommentar

        • Kawasa
          Användare
          • september 2012
          • 840

          #5
          Välkommen tillbaks!! & grattis på födelsedagen idag
          Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

          Kommentar

          • Getingen
            Användare
            • december 2012
            • 412

            #6
            Ursprungligen postat av Bilbo
            Vet ej om detta är enbart för nya medlemmar, men jag kan ju presentera mig ändå.
            Många av er känner nog till mig eftersom jag suttit i styrelsen och varit aktiv som forumvärd.
            Jag har nu haft ett totalt akvarieuppehåll på 5 år. När det var som mest hade jag ca 2500 liter akvarievatten i källaren, då tog det plötsligt stopp, allting såldes, och jag och min fru gick in i äta, sova, jobba livet.
            Förra året fick jag en liten nano-kub att ha räkor i, och nu har det åter börjat spira, av den anledningen har jag kommit tillbaks till detta eminenta forum igen.
            Eftersom vi med största sannolikhet kommer att flytta inom ett år känns det jobbigt att dra igång något nu, men planerna på ett 600-liters sällskapsakvarium med en massa växter finns redan. Efter det vet jag hur det blir :-)
            Jag har varit storleverantör av Ancistrus, så risken är väl att man sätter igång med det igen, men sydamerikanska ciklider och framför allt Scalarer är min stora passion. Ett 70 cm högt kar med Manacupuru "Redshoulder" vore inte fel.
            Var 2500L vatten i källaren i karen eller utanför?

            Välkommen tillbaka oavsett

            Kommentar

            • endymion

              #7
              Ska du flytta inom Vrigstad eller ska du byta "stad"?

              Kommentar

              • Joakim Draktoft
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 7334

                #8
                Välkommen åter Magnus !!!
                Joakim Draktoft
                f.d Webmaster Ciklid.se
                ____________________________________________

                Kommentar

                • Bilbo
                  NCS Medlem
                  • april 2002
                  • 1159

                  #9
                  Ursprungligen postat av endymion
                  Ska du flytta inom Vrigstad eller ska du byta "stad"?
                  Kommer med mycket stor sannolikhet att flytta till Värnamo, men det blir inte förrän tidigast sommaren 2014, så det blir förmodligen ett "transitboende" i Vrigstad medan barnen går färdigt sina skolor. Lite struligt att flytta 2 gånger, men eftersom vi eventuellt kommer bygga nytt i Värnamo är det den bästa lösningen för att inte riskera dubbelt boende under för lång tid.
                  // Magnus Arvidsson

                  Kommentar

                  • endymion

                    #10
                    Ursprungligen postat av Bilbo
                    Kommer med mycket stor sannolikhet att flytta till Värnamo, men det blir inte förrän tidigast sommaren 2014, så det blir förmodligen ett "transitboende" i Vrigstad medan barnen går färdigt sina skolor. Lite struligt att flytta 2 gånger, men eftersom vi eventuellt kommer bygga nytt i Värnamo är det den bästa lösningen för att inte riskera dubbelt boende under för lång tid.
                    Ja då flyttar du till en stad med fin Zooaffär iaf.

                    Kommentar

                    • Bilbo
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 1159

                      #11
                      Ursprungligen postat av endymion
                      Ja då flyttar du till en stad med fin Zooaffär iaf.
                      Och med en bra fiskleverantör
                      // Magnus Arvidsson

                      Kommentar

                      Arbetssätt...