Montera BTN Slimline

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anli
    Användare
    • mars 2003
    • 3740

    #16
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Tålamodet är akvaristens bästa vän, har du inte lärt dig det ännu så kommer det snart
    Bin there, done that. Och haft ett uppehåll på 5 år, där jag haft tid för reflektion. Livet är för kort, nu norpar jag godbitarna direkt.
    Anders L

    Kommentar

    • Therapyman
      Användare
      • september 2012
      • 104

      #17
      Ursprungligen postat av anli
      Limmade fast min slimline sent går kväll. En sträng runt om och och sträng i överlappet.
      Slutade tidigt i dag och orkade inte vänta 24 timmar :-) Jag slangade i vatten och pytsade i sanden. Kommer att bli kanon, möjligtvis matchar inte sjöstenen riktigt ser jag nu... men massa växter döljer det.

      Iddes inte böka med innerfiltret... dvs ta loss det och flytta det till andra sidan, samt sätta bakgrunden bakom. Var inte värt det...
      Vilken storlek på kar har du.. Ser ut som Juwel iaf!?

      Kommentar

      • anli
        Användare
        • mars 2003
        • 3740

        #18
        Ursprungligen postat av Therapyman
        Vilken storlek på kar har du.. Ser ut som Juwel iaf!?
        Juwel 300. Numer 350 L
        Hade ett Juwel 400 för 6 år sedan som jag var så nöjd med, så att det fick bli samma märke nu. Trasslade då på slutet med att riva ur filtret och köra externa filter. Ångrade det sen. Den där stora svarta burken funkar bra.
        Smidigt och jag störs inte av den. Klä in den med btn ser bara konstigt ut tycker jag.
        Men det är en smaksak.
        Karet har ju utvecklats lite sen sist... högre (man når inte ner utan stol), filtermaterialet lite mer avancerat, mycket bättre ljus samt snyggare bänk.
        Kan även nämna att jag då silikonerade en korkeksbakgrund... otroligt snyggt... men ack så meckigt och den liksom löstes upp med tiden ;-)
        BTN känns mer beständigt.
        Senast redigerad av anli; 29 september 2012, 08:45.
        Anders L

        Kommentar

        • Therapyman
          Användare
          • september 2012
          • 104

          #19
          Har nu börjat passa in delarna i karet.. Ser då att det är rätt stor skillnad i färg på bitarna.. Någon annan som haft så? Kan jag vänta mig att det kommer att lösa sig med tiden?

          Kommentar

          • anli
            Användare
            • mars 2003
            • 3740

            #20
            Ursprungligen postat av Therapyman
            Har nu börjat passa in delarna i karet.. Ser då att det är rätt stor skillnad i färg på bitarna.. Någon annan som haft så? Kan jag vänta mig att det kommer att lösa sig med tiden?
            Jag köpte två 50 cm och en smal 30 bit av den två färgade varianten.Den smala biten hade rödare färg . Men det gjorde inte så mycket, ser rätt "naturligt ut".
            Med lite alger och annat krafs så kommer det säkert att bli bra även för dig.
            Anders L

            Kommentar

            Arbetssätt...