Rostcikilden Iodotropheus sprengarae super red?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem
    • november 2005
    • 1294

    Rostcikilden Iodotropheus sprengarae super red?

    Har en gång sett en bild på en väldigt röd malawi som jag först trodde var en hongi red men som enligt uppgift var Iodotropheus sprengarae red.

    Ciklidleken i Lerum har på sin lagerlista Iodotropheus sprengarae red.

    hittade en sida med malawi, mest röda odlingsformer, om man bläddrar ner lite så finns det bild på Iodotropheus sprengarae superior red



    Är det ingen här som har denna ?. Kombinationen av det lugna temperamentet och den snygga färgen borde väl göra denna till en populär fisk eller ?.
  • Mikael W
    NCS Medlem
    • augusti 2002
    • 8598

    #2
    Tja. Den naturliga formen av Iodotropheus sprengerae är en trevligt och riktigt snygg ciklid.
    mvh
    Mikael W
    (NCS-medlem sedan 1981)

    Kommentar

    • HåkanM
      NCS Medlem
      • november 2005
      • 1294

      #3
      Är dena variant så ovanlig så att ingen här har denna ?

      Kommentar

      • endymion

        #4
        Den ser ut typ som en hongi, skulle ju kunna vara en hybrid mellan hongi och rostciklid. Personligen tycker jag att den vanliga är snyggare om de håller fin kvalitet.

        Kommentar

        • Loket65
          Användare
          • september 2003
          • 176

          #5
          Mata dem med rikligt med Astaxanthin i ett halvår så blir de riktigt röda och fina. Slutar du sen så tappar de färgen igen. De flesta riktigt "röda" fiskar är matade till färgen. Det är iaf min uppfattning.
          Den som äter lever får sej
          *Magnus*

          http://www.orumsnygard.se

          Kommentar

          • HåkanM
            NCS Medlem
            • november 2005
            • 1294

            #6
            Bumpar denna tråd då jag hoppas att de nu finns någon som vet mer om Iodotropheus sprengarae super red. Vill gärna se bilder men även info från er som sett denna eller rentav har några i egen burk

            Kommentar

            • HåkanM
              NCS Medlem
              • november 2005
              • 1294

              #7
              Ciklidhuset i Lerum har fortfarande denna på sin lagerlista, vet ej om man skall tolka det som att de är osäljbara eller en kioskvältare så lagret ständigt måste fyllas på..................

              Iodotropheus sprengare super röd 75 kr

              Kommentar

              Arbetssätt...