sienna presenterar sig

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sienna
    Användare
    • september 2012
    • 4

    sienna presenterar sig

    hejsan!

    jag bor i hudiksvall, och är född 1967.
    sienna är namnet på min underbara nova scotia duck tolling retriever - själv heter jag gabriela.
    sienna och jag bor ihop med den fyra månader gamla kattpojken amser.

    akvarium?
    jo.
    jag har ett 160-liters, som jag köpte begagnat för 2½ år sedan.
    diverse fiskar följde också med, då den tidigare ägaren skulle börja med pytteakvarium med räkor i istället.

    i mitt akvarium simmar ett gäng corys, två ancistrusmalar (olika underarter) samt ett gäng neontetror.
    det var ursprungsbefolkningen, det.
    de fiskar *jag* introducerat i baljan är 5 st leoparddanios, ett gäng glödbandstetror, ett gäng sorgmanteltetror samt två stycken scalarer - en ghost och en svart.

    jag SVOR att jag AAALDRIG skulle ha scalarer, men nu är jag KÄR i dem, så det blir kanske ett rent scalareakvarium så småningom...

    min absoluta drömfisk är dock chokladgurami.
    jag har absolut ingen aning om VARFÖR, men så är det.
    för att kunna sköta den arten behöver jag dock lite mer erfarenhet som akvarist, misstänker jag, så jag tuffar på med mina "noob-fiskar" ett tag till.

    tillsammans med min hund tränar jag främst viltspår, men även lydnad, rallylydnad, freestyle och agility.

    förhoppningsvis är vi redo för att tävla i öppen klass i viltspår till våren, så att sienna kan bli svensk viltspårschampion.

    jag tränar på gym (bodypump mest, men även "ren styrketräning").

    jo, det var väl lite om mig, det!
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    #2
    Ett stort välkommen till forumet!

    /Jocke

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Välkommen hit tack för en trevlig presentation. Nu känner jag dig nästan
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      Arbetssätt...