Hur många dvärgciklider i 150L?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Henke_89
    Användare
    • juli 2012
    • 112

    Hur många dvärgciklider i 150L?

    Som rubriken lyder. Hur många dvärgciklider kan man ha i ett 150L? Och hur många olika arter kan man ha? Tänker då på Olika Apistogrammas, Fjärillsciklider och palettciklider. Är väldigt sugen på att starta ett dvärgciklid-kar och nu ha jag ett tomt 150L Ståendes här hemma.
    530L Akvastabil Malawi
    222L Malawi
    150L Yngel
    120L Yngel
    25L Nanokar inbyggt i Tv-bänk http://www.redbee.se/showthread.php/...yggt-i-tvbänk
  • Henke_89
    Användare
    • juli 2012
    • 112

    #2
    Ingen trevlig själ som kan hjälpa mig lite?
    530L Akvastabil Malawi
    222L Malawi
    150L Yngel
    120L Yngel
    25L Nanokar inbyggt i Tv-bänk http://www.redbee.se/showthread.php/...yggt-i-tvbänk

    Kommentar

    • Wilhelm
      Användare
      • april 2002
      • 9122

      #3
      Jag har två sorters apistogrammor i 2 kar Det ena ett 54 liters med 2 A.caetei och 10 A.hongsloj och i ett 120 liters går det 4 A.agsissi och ett par A.cacatoides
      Det är inte bra att blanda en massa apistogrammor, då det är svårt att skilja på honorna ifall man måste sära på dem.
      Nu var det länge sedan jag hade palettciklider och minns inte riktigt hur de är gentemot mindre ciklider. Men jag skulle nog nöja mig med 2 olika apistor och två par fjärilsciklider. Lämna paletterna därhän är mitt råd.
      Många gömslen, grenar och en massa boklöv på botten samt en hel del växter blir bra!
      mvh Wilhelm

      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


      www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

      Kommentar

      • kaj.p
        Användare
        • april 2002
        • 2294

        #4
        Enig med Wilhelm Jag blandar inte ens två sorter väljer hellre en större grupp.
        Diskussällskapet
        www.diskusforum.se

        Kommentar

        • Henke_89
          Användare
          • juli 2012
          • 112

          #5
          Tack båda två för svaren och tipsen Vet inte om jag ska köra på Apistogramma, eller man ska köra på Fjärilsciklid och fjärilsciklid "electric blue" och sen några tetror eller barber Vad tycker ni?
          530L Akvastabil Malawi
          222L Malawi
          150L Yngel
          120L Yngel
          25L Nanokar inbyggt i Tv-bänk http://www.redbee.se/showthread.php/...yggt-i-tvbänk

          Kommentar

          • kaj.p
            Användare
            • april 2002
            • 2294

            #6
            Varför blanda? Barber o de andra är helt fel för mig.
            Diskussällskapet
            www.diskusforum.se

            Kommentar

            • Henke_89
              Användare
              • juli 2012
              • 112

              #7
              Ursprungligen postat av kaj.p
              Varför blanda? Barber o de andra är helt fel för mig.
              Kanske inte barber, men tänkte på någon mindre stimfisk, vill ha lite mer rörelse i karet. Och tetrorna kommer ju från sydamerika så....
              Blir nog ett stim tetror också
              530L Akvastabil Malawi
              222L Malawi
              150L Yngel
              120L Yngel
              25L Nanokar inbyggt i Tv-bänk http://www.redbee.se/showthread.php/...yggt-i-tvbänk

              Kommentar

              • gullefjun
                Användare
                • juni 2012
                • 101

                #8
                Ursprungligen postat av Henke_89
                Som rubriken lyder. Hur många dvärgciklider kan man ha i ett 150L? Och hur många olika arter kan man ha? Tänker då på Olika Apistogrammas, Fjärillsciklider och palettciklider. Är väldigt sugen på att starta ett dvärgciklid-kar och nu ha jag ett tomt 150L Ståendes här hemma.
                Jag personligen skulle bara ha en art av apisar i ett 150-liters - fast det är jag det!
                Inger

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #9
                  Du kan ju har några riktigt fina tetror och någon mal också. Sedan inreding som frestar.
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  Arbetssätt...