Corydoras sterbai guld ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem
    • november 2005
    • 1294

    Corydoras sterbai guld ?

    Såg att det dykt upp Corydoras sterbai guld på lagerlistorna. Någon som sett den ?, är det en albino eller är den gul/guldfärgad ?
  • Mikael W
    NCS Medlem
    • augusti 2002
    • 8598

    #2
    På google hittade jag en som var albino. Varför kallar man den "guld"?
    mvh
    Mikael W
    (NCS-medlem sedan 1981)

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • april 2002
      • 14633

      #3
      Jag gissar att det antingen är en guldfärgad population eller en "guldmutant" som fortfarande har svarta ögon och gult pigment på kroppen (jämför med Corydoras aeneus "gold"). För varför skulle man kalla en helalbino guld?
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • Mikael W
        NCS Medlem
        • augusti 2002
        • 8598

        #4
        Måste vara härligt att ha en sterbai utan det fula prickiga mönstret då.
        mvh
        Mikael W
        (NCS-medlem sedan 1981)

        Kommentar

        • HåkanM
          NCS Medlem
          • november 2005
          • 1294

          #5
          På akvarielagrets lagerlista har det nyinkommit Corydoras sp. aff. aeneus "Venezuela Orange". Undra iom detta är en odlingsvariant med tanke på namnets likhet med "Venezuela black". Någon som sett denna eller vet mer ?

          Kommentar

          • HåkanM
            NCS Medlem
            • november 2005
            • 1294

            #6
            Nu har Åled på sin lagerlista Corydoras spec "red gold" , Vad det nu kan vara ?, en odlingsform eller en ännu ej beskriven ?

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #7
              Ursprungligen postat av HåkanM
              På akvarielagrets lagerlista har det nyinkommit Corydoras sp. aff. aeneus "Venezuela Orange". Undra iom detta är en odlingsvariant med tanke på namnets likhet med "Venezuela black". Någon som sett denna eller vet mer ?
              Jag tror jag har sett denna då var den riktigt snygg och vildfångad av vad jag kommer ihåg.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              Arbetssätt...