Jämlikhet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    Jämlikhet

    Har två stycken Aulonocara "stuartgranti marleri" hanar som har ett intressant beteende.

    När belysningen i burken är tänd så jagar den ena hanen den andra och det går relativt vilt till Men när bara spottarna är tända eller burken är nedsläkt är det omvända förhållandet, alltså då blir den jagade den som jagar.

    Igår låg den ljusskygge hanen uppe i ena hörnet bakom doppvärmaren och tryckte. Jag misstänkte då att det här förhållandet som de haft var slut. Den mörkrädda hade vunnit tänkte jag. Men när lysrören slocknade så var den ljusskygge igång igen

    Jäkligt märkligt...?
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    F-n va mysko!
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Erik Österlund
      Användare
      • januari 2005
      • 3788

      #3
      Ja lite märkligt är det. Speciellt eftersom den som får stryk på dagtid känns riktigt nedtryckt och ligger på botten i ett hörn eller uppe bakom doppvärmare för att sen så fort (vi snackar inte ens minuter) lyset släckts så tar han över och börjar jaga den andre som då helt plötsligt inte är så tuff längre.

      Först tänkte jag att det att det var övergående men nu har dom hållt på så här i ett par veckor som jag har sett det. Jag har sålt de flesta firrarna i burken och misstänker att det här påbörjades efter att det blev glesare i burken.

      Tycker att båda borde tänka på att hålla en lägre profil under sina respektive "storhetstider" eftersom dom ju vet att dom kommer få igen senare

      Kommentar

      • Erik Österlund
        Användare
        • januari 2005
        • 3788

        #4
        Dom här två har samma beteende fortfarande. När lysrören släckts tar det bara en halv minut, först lite svajjigt vem som bestämmer men sen tar den ljusskygga firren kommandot.

        Underhållande och något iaf inte jag har sett förut under så här pass lång tid..

        Kommentar

        • doohan
          NCS Medlem
          • augusti 2004
          • 1607

          #5
          Den tuffe är kanske mörkrädd

          Den tuffe är kanske mörkrädd

          Kommentar

          Arbetssätt...