NCS Tävling: Värvartävlingen 2012

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    NCS Tävling: Värvartävlingen 2012

    Värvningstävling

    Dags för en ny tävling era stackare!!

    Denna gång gäller det att värva så många medlemmar som möjligt innan sista oktober.
    För att det ska godkännas krävs att värvd medlem skickar mail till med info om vem som värvade henne/honom. Det går även med ett mail från värvaren där värvad person finns med som cc i mailet. Värvade medlemmar ska också ha ett forumkonto på ciklid.org och den mailadressen kopplat till kontot ska användas. Betalning skall också ha inkommit, eller bevis på att betalning skett, innan värvningen räknas.

    Flest värvade vinner första priset. Sedan har vi extra priser för 2:a och 3:e pristagarna.

    1:a Pris
    en grupp Discus sponsrat av Ninnie (avhämtas i Stockholm)!!


    2:a Pris
    en hink 10 liter/2kg Sera flora
    (avhämtas i Stockholm)
    Klicka på bilden för större version

Namn: Mathink2kg.JPG
Visningar: 1
Storlek: 82,9 KB
ID: 697573

    3:e pris:
    En T-shirt stl large med troffar på.
    (avhämtas i Stockholm)
    Klicka på bilden för större version

Namn: Troffetroja.JPG
Visningar: 3
Storlek: 51,3 KB
ID: 697574

    Jag uppdaterar status i denna tråd.

    Senast redigerad av DaRe; 07 oktober 2012, 12:28.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Tänk på att det kommer vara förhållandevis låga nummer ändå i denna tävling så det kan räcka långt med att bara skicka in ett bidrag om så är fallet.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • cf.akvarielagret
      Användare
      • april 2002
      • 5028

      #3
      Ursprungligen postat av DaRe
      Tänk på att det kommer vara förhållandevis låga nummer ändå i denna tävling så det kan räcka långt med att bara skicka in ett bidrag om så är fallet.
      Jag är taggat då jag vunnit denna tävling flest gånger
      har vi några verktyg .....
      gratistidningar .... eller morötter
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor
      jag frågade hur stor ? inget svar
      han kanske behövde låna toaletten

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Inga verktyg i planerna. Smart, envis, säljande personlighet, ja fler ideer
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          Jag har lagt till bild på discusen i fråga samt här kommer en bild till:


          De som kan vinnas är större än de på bilden.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Missa inte detta ni som blir medlemmar. Det har blivit en hel del nya medlemmar sedan tävlingen startade men ingen som är med i tävlingen. synd!

            Sista oktober!!!
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #7
              Någon som vill vinna Discus eller matlåda? Det verkar bli lågt hängande frukt detta!
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • anli
                Användare
                • mars 2003
                • 3740

                #8
                Kan man värva sig själv :-D
                Anders L

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #9
                  Hehe you wish
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    #10
                    Det är ju väldigt fina priser. Annars vinner jag
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      #11
                      Ska det verkligen bli ett sådant fiasko av detta? Ingen enda rekryterad?

                      Om någon rekryterar innan sista Oktober får ni välja pris om ni nu inte vill ha discusarna
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • maltandis
                        Användare
                        • oktober 2003
                        • 1567

                        #12
                        Vem eller vilka vann?
                        Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                        Kommentar

                        • doohan
                          NCS Medlem
                          • augusti 2004
                          • 1607

                          #13
                          Ett

                          intressant sätt att värva fler medlemmar. Omständigt sätt att bevisa värvningen tycker jag. Sedan är det nog svårt att bara värva nya medlemmar då detta handlar om ett specialintresse, inte som att samla in pengar till de som har det sämre i världen om man säger så.

                          Har kikat runt på tänkbara värvningsoffer i min egen biotop, men kan inte komma på en enda. Jag har redan sonderat på så vis att jag redan vet vilka som tycker min hobby är intressant då jag gärna berättar om mina fiskar för alla som vill höra/veta lite mera om dem.

                          Personligen tror jag på att stärka ncs så att de som redan är medlemmar fortsätter att vara det och sedan arbeta med att förbättra och ev förnya om det behövs

                          Jag gillar tävlingar som alla kan deltaga i. Man ska inte behöva dyr utrustning osv för att kunna dalta. Variera tävlingarna och kör dem lite oftare. Helst måndsvis. Frågesporter, Förslagstävlingar, alltså bästa förslag till något belönas med ett pris. Det behöver inte vara svindyra priser utan något som har med hobbyn att göra eller annat av intresse för medlemmar och blivande medlemmar. Vinster av ciklider från olika delar av världen, tillbehör, och med bra sponsring en resa till valfri ciklidsjö i världen Fantasin har inga gränser!

                          Artregister tävlingen tycker jag är bra men för min del rätt värdelös då den kräver att du antingen har massor av arter hemma eller reser runt och fotar dessa. Du behöver dessutom fotoutrustning vilket inte alla har. Alltså en god tanke men den är väldigt smal då bara ett fåtal kan medverka.

                          Fototävlingen!

                          Jättekul och man får se många fina bilder på fina fiskar. Jag ogillar dock röstningssytemet å det grövsta. Så som alla vet så röstar många på favoritart och bortser då från många saker som bör beaktas i ett tävlingssammanhang. Svårighetsgrad, komposition, skärpa osv. Så jag vill gärna se ett nytt system när det gäller bedömningen av de bilder som deltar i fototävlingen. T, ex! 50% av rösterna kommer från medlemmar och 50% från en kunnig jury som ska beakta det tekniska hos bilderna.....

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • september 2009
                            • 22831

                            #14
                            Asbra idéer! Artregistertävlingen är endast till liten del bilder. Vi saknar massor av beskrivningar och tittar jag i mina mail och på inlägg i forumet så är de vi har väldigt uppskattade samt de vi inte har saknade.

                            Btw det kan hända något här inom kort.
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • cichlids4fun
                              NCS Medlem
                              • april 2002
                              • 3111

                              #15
                              Ursprungligen postat av doohan

                              Fototävlingen!

                              Jättekul och man får se många fina bilder på fina fiskar. Jag ogillar dock röstningssytemet å det grövsta. Så som alla vet så röstar många på favoritart och bortser då från många saker som bör beaktas i ett tävlingssammanhang. Svårighetsgrad, komposition, skärpa osv. Så jag vill gärna se ett nytt system när det gäller bedömningen av de bilder som deltar i fototävlingen. T, ex! 50% av rösterna kommer från medlemmar och 50% från en kunnig jury som ska beakta det tekniska hos bilderna.....
                              amen

                              detta har jag oxå försökt påpeka länge och därför varken deltager jag eller röstar i densamma
                              Mvh
                              Peter

                              don´t drink water-fish ..... in it!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...