Photoshop

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tege
    Användare
    • februari 2005
    • 2753

    Photoshop

    Photoshop Elements finns till bra pris en vecka till.

    Slå till vett ja.
    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Bra tips
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • tege
      Användare
      • februari 2005
      • 2753

      #3
      Ursprungligen postat av DaRe
      Bra tips
      Bra?

      Tror inte det kan bli billigare!!! Allt du behöver som fotograf. Perfekt för att hålla ordning på alla dina bilder och massor av redigeringsmöjligheter.
      https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Grymt bra då
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • april 2002
          • 9579

          #5
          Ursprungligen postat av tege
          Bra?

          Tror inte det kan bli billigare!!! Allt du behöver som fotograf. Perfekt för att hålla ordning på alla dina bilder och massor av redigeringsmöjligheter.
          Håller med, PSE är enormt prisvärt. Men för fotografer tycker jag att LR4 har betydligt smidigare arbetsflöde, lite högre inlärningströskel men när man kommer in i det är det suveränt. Dessutom obetydligt dyrare än PSE: https://store2.adobe.com/cfusion/sto...oshopLightroom
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • tege
            Användare
            • februari 2005
            • 2753

            #6
            Ursprungligen postat av Micke
            Håller med, PSE är enormt prisvärt. Men för fotografer tycker jag att LR4 har betydligt smidigare arbetsflöde, lite högre inlärningströskel men när man kommer in i det är det suveränt. Dessutom obetydligt dyrare än PSE: https://store2.adobe.com/cfusion/sto...oshopLightroom

            Jag föredrar också Lightroom, och gör det mesta där. Men då och då behöver man Photoshop och då är Photoshop Elements riktigt bra att ha till hands.
            Har man inget program så är Elements ett riktigt bra alternativ. Köper du LR4 kommer du i alla fall förr eller senare köpa photoshop så varför inte börja där?
            https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

            Kommentar

            • Micke
              Användare
              • april 2002
              • 9579

              #7
              Ursprungligen postat av tege
              Har man inget program så är Elements ett riktigt bra alternativ. Köper du LR4 kommer du i alla fall förr eller senare köpa photoshop så varför inte börja där?
              Absolut! PSE är ett enormt kompetent och prisvärt program. En för del med LR är att det klarar 16-bit redigering, det är inte många program i den prisklassen som har det.
              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

              Kommentar

              • cf.akvarielagret
                Användare
                • april 2002
                • 5028

                #8
                Får man lära sig allt om hur man lär sig att implamentera ett Lodjur
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor
                jag frågade hur stor ? inget svar
                han kanske behövde låna toaletten

                Kommentar

                • Wilhelm
                  Användare
                  • april 2002
                  • 9122

                  #9
                  Ja, tom flera bredvid varandra!
                  mvh Wilhelm

                  "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                  www.linkopings-akvarieforening.net/
                  Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                  www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                  Kommentar

                  • tege
                    Användare
                    • februari 2005
                    • 2753

                    #10
                    Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                    Får man lära sig allt om hur man lär sig att implamentera ett Lodjur
                    Ursprungligen postat av Wilhelm
                    Ja, tom flera bredvid varandra!

                    Ni är för kul ni.
                    Att montera in frilagda Lodjur i egna bilder kallas numera för att Terja sin bild, den norska gutten som alla trodde var en superfotograf och en sunkig jaktnisse avslöjade som stor bluffare, han hette Terje.

                    Hur Terje gjorde vet jag inte men är man lat kan man använda sig av en webbtjänst, för det är ganska pickligt att terja bilder i photoshop ibland.

                    Om man skickar sin bild till http://www.frilagg.se/ så frilägger dom ditt lodjur så kan ni klistra in det på stockholms eller linköpings gator.
                    Det kostar några tior men det kan det vara värt.
                    Tror sidan drivs av en svensk bosatt i Thailand.
                    Senast redigerad av tege; 25 augusti 2012, 08:33.
                    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                    Kommentar

                    • SnajkNbwu
                      Användare
                      • augusti 2022
                      • 1

                      #11
                      För bildredigering, Photoshop Elements är ett excellent verktyg. Jag köpte själv Photoshop CC för en massa år sedan, Jag har hela tiden nyaste versionen, alltid alla nya funktioner.
                      Jag har en XPPen Deco Mini7 drawing pad i A6, en rätt lagom storlek. Det jag använder den till är främst Photoshop (går även att använda iställer för mus, såklart). Det blir mycket lättare att markera, färglägga, rita osv än med en mus. Mycket bättre precision.

                      Kommentar

                      • sailgo
                        Användare
                        • juni 2023
                        • 1

                        #12
                        Ursprungligen postat av SnajkNbwu
                        För bildredigering, Photoshop Elements är ett excellent verktyg. Jag köpte själv Photoshop CC för en massa år sedan, Jag har hela tiden nyaste versionen, alltid alla nya funktioner. doodle army2 latest version download
                        Jag har en XPPen Deco Mini7 drawing pad i A6, en rätt lagom storlek. Det jag använder den till är främst Photoshop (går även att använda iställer för mus, såklart). Det blir mycket lättare att markera, färglägga, rita osv än med en mus. Mycket bättre precision.
                        Jag använder photoshop 7 och det är ännu enklare att använda istället för att använda CC.

                        men jag skulle vilja veta från dig vilket fotoelement skulle du vilja föreslå mig att använda?​

                        Kommentar

                        Arbetssätt...