köp och sälj

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cichlids4fun
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 3111

    köp och sälj

    kan det inte läggas in att man kan gå in och ändra sin annons när man sålt något, som det är nu måste man ju lägga upp den igen och redigera den och kasta den (gamla) inga problem iof men många stör sig nog att samma annons kommer överst hela tiden........
    Mvh
    Peter

    don´t drink water-fish ..... in it!
  • jigsaw
    Användare
    • oktober 2007
    • 134

    #2
    Håller med fullständigt! Borde ses över så att den håller samma höga standard som resten av forumet.

    MvH jimmie
    CSN är en fantastisk informationskälla,bli medlem du också!

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Det ligger på listan själv tycker jag egen forumgrupp vore bäst och enklast.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Kajjjan
        NCS Medlem
        • juni 2008
        • 1882

        #4
        Kan inte annat än instämma.

        //Kaj

        Kommentar

        • cichlids4fun
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 3111

          #5
          Ursprungligen postat av DaRe
          Det ligger på listan själv tycker jag egen forumgrupp vore bäst och enklast.
          det håller jag med om så man kan fråga och svara direkt i annonsen
          dock måste det särskiljas rejält från forumet så att inte forumet blir ett köp och sälj bara, man kommer dessutom till gamla menyn när man raderat en annons
          Mvh
          Peter

          don´t drink water-fish ..... in it!

          Kommentar

          • Wilhelm
            Användare
            • april 2002
            • 9122

            #6
            Tills det är fixat, alltså att ändra i sin annons, så kan ni meddela mig vad som ska ändras, så fixar jag det!
            mvh Wilhelm

            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


            www.linkopings-akvarieforening.net/
            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

            Kommentar

            • cichlids4fun
              NCS Medlem
              • april 2002
              • 3111

              #7
              Ursprungligen postat av Wilhelm
              Tills det är fixat, alltså att ändra i sin annons, så kan ni meddela mig vad som ska ändras, så fixar jag det!
              Tack men jag lägger gärna upp igen då kommer den ju högst upp igen
              Mvh
              Peter

              don´t drink water-fish ..... in it!

              Kommentar

              • tege
                Användare
                • februari 2005
                • 2753

                #8
                Ursprungligen postat av cichlids4fun
                Tack men jag lägger gärna upp igen då kommer den ju högst upp igen
                Tänkte väl jag Å
                https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                Kommentar

                • Getingen
                  Användare
                  • december 2012
                  • 412

                  #9
                  Ursprungligen postat av DaRe
                  Det ligger på listan själv tycker jag egen forumgrupp vore bäst och enklast.
                  Röster också för detta förslaget. Tycker det funkar mkt bättre.

                  Kommentar

                  • tege
                    Användare
                    • februari 2005
                    • 2753

                    #10
                    Det är jättebra att ha det i öppet forum, då kan ens kompisar fylla i vilka fantastiska fiskar som säljs, dom kan hjälpa till att trissa upp priserna. Medan ens ovänner kan vara med att dissa fisken så alla andra tappar intresset.
                    Det låter som en lysande ide´
                    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      #11
                      Det funkar väl bra på många andra ställen, inte dissar väl någon ens fisk inte. Nejdå här lyfter vi varandras insatser och firrar.
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • tege
                        Användare
                        • februari 2005
                        • 2753

                        #12
                        Ursprungligen postat av DaRe
                        Det funkar väl bra på många andra ställen, inte dissar väl någon ens fisk inte. Nejdå här lyfter vi varandras insatser och firrar.
                        Vad funkar bra på andra ställen? säljs det mer där än här?

                        Seriösa köpare pm:ar sitt bud. Ser ingen seriös vits med att lägga det i forumet. Men vill medlemmarna ha det så så ........
                        https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • september 2009
                          • 22831

                          #13
                          Mer för att det är mycket enklare än att ha en egen funktion för det hela. Jag har ingen aning om vad besökarna till ciklid.org vill ha, hmm, bra ide!
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          • Getingen
                            Användare
                            • december 2012
                            • 412

                            #14
                            När andra forum kan ha ett öppet forum så förstår jag inte varför vi inte kan ha det, finns det så mkt oseriösa människor på ciklid? Så upplever jag det inte iaf.

                            Kommentar

                            • Tulle89
                              Användare
                              • augusti 2006
                              • 239

                              #15
                              Tummen upp för separat köp -och säljforum. (Y)

                              Att kompisar eller ovänner sänker eller höjer ens varor eller fiskar kan väl såklart förekomma, men det är ändå upp till varje individ att ta det avgörande beslutet. Kollar jag efter något på annonserna så vet jag vad jag vill ha och då spelar det ingen roll vad de andra säger.

                              Att själva dealsen sen sker över pm fallar väl sig ganska naturligt. Jag tycker bara att det öppnar upp möjligheter att få snabba svar som alla kan se direkt i tråden.

                              Pajkastning skulle det väl kunna bli - som på resten av internet. Men varför inte ge tråd(annons)skaparen full makt över tråden att ta bort inlägg som denna inte tycker passar sig där? Skulle detta innebära problem så fungerar det precis som den "vanliga" forumet. Några skärmdumpar till admin och personen i fråga blir avstängd..

                              Enda negativa jag ser med det är att det lätt blir en budgivning med skambud, vilket ofta ger en tråkig stämning. Dock kan detta även vara på gott då det kan ge en fingervisning av var priserna faktiskt ligger och vad folket är beredda att ge.

                              Bara lite tankar såhär på kvällstimman
                              Med Vänliga Hälsningar Tulle

                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=813915

                              Kommentar

                              Arbetssätt...