Läsplatta

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    Läsplatta

    Hej

    Ni som har läsplatta, vilka är era erfarenheter?
    Blir Ciklidbladet bra på plattan?
    Hur är det med mindre text? Se t.ex. pdf-erna här http://www.hindawi.com/journals/ijeb/si/696181/
    Någon platta ni rekomenderar?
    Med vänliga hälsningar

    Ola
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Grymt bra!!

    Jag kör Samsung galaxy tab 2 10.-1. Kristallklart, men IPAd 3 lär ha ännu vassare skärpa.

    Med en app blir det sjukt mycket bättre att läsa på det sättet, istälet för att nästla sig bland menyer för att hitta rätt.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Mikael W
      NCS Medlem
      • augusti 2002
      • 8598

      #3
      Ursprungligen postat av DaRe
      Grymt bra!!

      Jag kör Samsung galaxy tab 2 10.-1. Kristallklart, men IPAd 3 lär ha ännu vassare skärpa.

      Med en app blir det sjukt mycket bättre att läsa på det sättet, istälet för att nästla sig bland menyer för att hitta rätt.
      Jag har ingen padda, men både farsan, brorsan och brorsans döttrar har, så det blir väl att hoppa på snart...

      Men, info om olika maskiner, appar man behöver och hur man gör, är det nåt vi borde ha i FAQ? Eller är det självklara grejer för dem som använder?
      mvh
      Mikael W
      (NCS-medlem sedan 1981)

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #4
        Ursprungligen postat av DaRe
        Grymt bra!!

        Jag kör Samsung galaxy tab 2 10.-1. Kristallklart, men IPAd 3 lär ha ännu vassare skärpa.

        Med en app blir det sjukt mycket bättre att läsa på det sättet, istälet för att nästla sig bland menyer för att hitta rätt.
        Skulle du kunna testköra en av de vetenskapliga artiklarna jag länkade till. Blir texten för liten? (Jag ska främst ha en till att läsa vetenskapliga artiklar, vilket är lite specialfall.)

        Hur stor är din? Erfarenhet om hur stor den bör vara?
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          Min är väl 10,1 tum. Jag kan testa när jag har tillgång till den och fota och lägga upp.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Ursprungligen postat av Mikael W
            Jag har ingen padda, men både farsan, brorsan och brorsans döttrar har, så det blir väl att hoppa på snart...

            Men, info om olika maskiner, appar man behöver och hur man gör, är det nåt vi borde ha i FAQ? Eller är det självklara grejer för dem som använder?
            Har vi ingen app så är det som att surfa
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Wilhelm
              Användare
              • april 2002
              • 9122

              #7
              Blir Ciklidbladet bra på plattan?
              Nej! CB är bättre i pappersformat!
              mvh Wilhelm

              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


              www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

              Kommentar

              • shcolsson
                NCS Medlem
                • januari 2005
                • 256

                #8
                Jag har en iPad 1, funkar super. När den kom var den totalt dominerande d.v.s övriga plattor var klart sämre men det är en ny skola numera.
                Snart kommer Nexus 7, Android, från 1500 kr och Microsoft Surface, Windows 8, okänt pris.

                Google Nexus 7 : http://www.youtube.com/watch?v=cK8n54YiabE
                Micorsoft Surface: http://www.youtube.com/watch?v=Wok28...eature=related (Inte så mkt än men det lär komma).

                PDF funkar alldeles utmärkt att läsa på min iPad, men jag tror det är detsamma oavsett vilken du köper. Kolla storleken på skärmen och känn efter vilken om passar dig.

                Personligen, fast jag har Apple hade jag valt Google eller Microsoft Surface, men Microsoft först. Utan Microsoft hade jag inte suttit och skrivit detta med en hem-pc. Google och Apple behöver lite motstånd vilket jag hoppas och tror de får av Microsoft. Det blir troligtvis en Surface för mig när det är dags att uppdatera. Oavsett tror jag du blir nöjd med vilken som.
                Experience is something you get right after you need it.

                Kommentar

                • Ola Svensson
                  Användare
                  • april 2002
                  • 14633

                  #9
                  Ursprungligen postat av shcolsson
                  PDF funkar alldeles utmärkt att läsa på min iPad, men jag tror det är detsamma oavsett vilken du köper. Kolla storleken på skärmen och känn efter vilken om passar dig.
                  Jag vill veta om pdf-er av den här typen går att läsa. http://www.hindawi.com/journals/ijeb/si/696181/ (klicka fram till pdf-erna). Kan inte någon testa? Det skulle vara jättesnällt! Att veta hur det ser ut är inte det viktiga utan hur det känns - blir texten för liten? Testar jag på min datorskärm och testar bred motsvarande läsplatta tycker inte jag funkar.
                  Med vänliga hälsningar

                  Ola

                  Kommentar

                  • Ola Svensson
                    Användare
                    • april 2002
                    • 14633

                    #10
                    Ursprungligen postat av Wilhelm
                    Nej! CB är bättre i pappersformat!
                    Visst, men de gamla har jag på vinden.
                    Med vänliga hälsningar

                    Ola

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      #11
                      Nu har jag testat och jag tycker det fungerar utmärkt, men det var en text som kanske inte är helt relevant för CB, trots allt. Väldigt mycket text till att börja med vi brukar ju har mycket bilder med text runt i kring.
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • shcolsson
                        NCS Medlem
                        • januari 2005
                        • 256

                        #12
                        Ola, det funkar utmärkt på iPad. Mitt råd till dig är att testa lite olika (på t.ex. mediamarkt) där de har uppkoppling och känn effter själv. Men gynna gärna Microsoft .
                        Experience is something you get right after you need it.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...