Akvaristisk höstkickoff

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    Användare
    • april 2002
    • 2294

    Akvaristisk höstkickoff

    Akvaristiskt Kickoff
    Nordiska Diskusällskapet hälsar alla välkomna Lördagen den 25:e augusti till en akvaristiskt höst kickoff i Trollhättan .
    Det hela startar kl 13 i Trollhättans folketshus och håller på till kl 17.

    Under Eftermiddagen kommer det att hållas föredrag av Micke Håkansson Imazo, Kjell Fohrman samt ett gemensamt av Bosse Quiding o Kaj Persson.
    Så klart blir det också lotterier.

    Och efter kl 17 kommer det också att finnas möjligheter o kika Tonys diskusodlings nya anläggning.

    Det kommer också att arrangeras ett socialt samkväm på kvällen men detaljer kring detta kommer senare då vi har ett litet hum om hur många vi kan tänkas o bli.

    Entre 60 kr.

    Och anmälan görs till tony.johansson2@telia.com, Till mig per PM eller i denna tråden viewtopic.php?f=232&t=8746
    Diskussällskapet
    www.diskusforum.se
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    #2
    kommer!
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • kaj.p
      Användare
      • april 2002
      • 2294

      #3
      Härligt Wilhelm Då blir vi två NCS:are som kan pukla på de där diskusnördarna framåt natten.
      Diskussällskapet
      www.diskusforum.se

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Kan jag skicka ned ett gäng tidningar och så kan vi ju skriva ut en reklamlapp med någon kod att ange vid inbetalning för att se om någon nappar?!

        Eller räcker de tidningar du har Wilhelm?

        Om någon ska resa ned så har jag äldre tidningar som vi kan skicka med.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Joakim Draktoft
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 7334

          #5
          Ursprungligen postat av DaRe
          Kan jag skicka ned ett gäng tidningar och så kan vi ju skriva ut en reklamlapp med någon kod att ange vid inbetalning för att se om någon nappar?!

          Eller räcker de tidningar du har Wilhelm?

          Om någon ska resa ned så har jag äldre tidningar som vi kan skicka med.
          Jag har en del äldre nummer liggandes 2000-2005 och bor på plats. Vill minnas att vi dessutom hade ett nummer med Diskus-framsida = diskusartikel under denna period. Kanske kunde det vara en idé.

          Sedan att ha vepan på plats är heller inte fel.
          Joakim Draktoft
          f.d Webmaster Ciklid.se
          ____________________________________________

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • april 2002
            • 14633

            #6
            Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
            Jag har en del äldre nummer liggandes 2000-2005 och bor på plats. Vill minnas att vi dessutom hade ett nummer med Diskus-framsida = diskusartikel under denna period. Kanske kunde det vara en idé.

            Sedan att ha vepan på plats är heller inte fel.
            Detta nummer skulle kunna prioriteras http://www.ciklid.org/artikelarkiv/c...201101&lopnr=9

            Jag vet inte hur mitt schema ser ut men under dagen borde jag kunna dyka upp.
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #7
              låter toppen låt mig veta om fler eller andra nummer ska skickas.

              jag förnyar reklamutskicklappen också. ska vi hsb ett erbjudande att om man blir medlem där och nu får man två tidigare årgångar gratis baserat på tillgång!?
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • Wilhelm
                Användare
                • april 2002
                • 9122

                #8
                Jag har inte så många tidningar kvar, så Joakims tidningar skulle passa bra, samt en reklamlapp!
                mvh Wilhelm

                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                Kommentar

                • Ola Svensson
                  Användare
                  • april 2002
                  • 14633

                  #9
                  Joakims är bra, men jag anser att årets tidningar bör prioriteras (och de med diskus i). Sedan kan man fundera på att ta betalt. 50 spänn för en bunt. Lägg pengar här. pengarna går till arrangören. Det är konstigt, men säljer man en bunt flytväxter för en 10a försvinner de fortare än om man ger bort dem = omöjligt.
                  Med vänliga hälsningar

                  Ola

                  Kommentar

                  • Joakim Draktoft
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 7334

                    #10
                    Ursprungligen postat av Ola Svensson
                    Detta nummer skulle kunna prioriteras http://www.ciklid.org/artikelarkiv/c...201101&lopnr=9
                    Ja detta nummer är ett bra exempel på nyare årgång. Denna har jag inte liggande extra hemma.

                    Ursprungligen postat av DaRe
                    låter toppen låt mig veta om fler eller andra nummer ska skickas.
                    Följande nummer skulle också kunna vara av intresse (äldre och nyare):

                    Diskusvatten - http://www.ciklid.org/artikelarkiv/cb_artikel_visa.php?nr=200002&lopnr=6

                    Diskus - en livslång passion - http://www.ciklid.org/artikelarkiv/cb_artikel_visa.php?nr=200101&lopnr=10

                    Diskusår - http://www.ciklid.org/artikelarkiv/cb_artikel_visa.php?nr=200502&lopnr=2

                    amazonas svarta flod - http://www.ciklid.org/artikelarkiv/cb_artikel_visa.php?nr=200703&lopnr=4
                    Joakim Draktoft
                    f.d Webmaster Ciklid.se
                    ____________________________________________

                    Kommentar

                    • Wilhelm
                      Användare
                      • april 2002
                      • 9122

                      #11
                      Förmodligen kommer jag att åka upp till Sthlm 1 eller 2 ggr innan och då kan jag ta med mig tidningar!
                      mvh Wilhelm

                      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                      www.linkopings-akvarieforening.net/
                      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        #12
                        Säg till innan, jag är på semester nästa vecka och har lite tid, men du kan också hämta direkt på akvarielagrets lager.

                        /David
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • Mikael W
                          NCS Medlem
                          • augusti 2002
                          • 8597

                          #13
                          Ursprungligen postat av Ola Svensson
                          Det är konstigt, men säljer man en bunt flytväxter för en 10a försvinner de fortare än om man ger bort dem = omöjligt.
                          Det är inte alls konstigt. Då får köparen illusionen att de är mer värda. Dvs alla beslut är inte helt rationella.
                          mvh
                          Mikael W
                          (NCS-medlem sedan 1981)

                          Kommentar

                          • wenger
                            Användare
                            • februari 2003
                            • 233

                            #14
                            Kommer också, om det är nån från stockholm som vill åka ned på fredagen och upp på söndagen kanske vi kan samåka och dela på soppapengarna.

                            Kommentar

                            • kaj.p
                              Användare
                              • april 2002
                              • 2294

                              #15
                              Det kommer med med all säkerhet o gå bilar från stockholm

                              När det gäller eftermiddagens fördrag så har de följande innehåll.

                              Micke Håkansson Imazo - ett resefördrag från Amazonas o sedan ett från Danzingers i Israel ,
                              Kjell Fohrman - Varför vildfångat o framtidens akvaristik,
                              Bosse Quiding o Kaj Persson - Från Warsawa till Vienen två diskusnördars irrfärd genom Europa .
                              Diskussällskapet
                              www.diskusforum.se

                              Kommentar

                              Arbetssätt...