Jordätartråden 2012

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • affealien
    Användare
    • januari 2012
    • 1157

    #46
    Tackar och bugar för de tidigare kommentarerna.

    Tänkte nu bjuda på ett smakprov vad den nya belysningen gjort för färgerna på min Satanoperca jurupari .
    Mvh
    //Alf

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #47
      Grymt snygg! Blåaktig!
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • affealien
        Användare
        • januari 2012
        • 1157

        #48
        Tror mycket av det blåa kommer från att det sitter 15 000kelvin MH lampor i rampen. De ska bytas mot några på 6500kelvin men de har inte kommit ännu.

        Dock så är lysrören power-glo vilket ska hålla dem lite blåa i deras "metallic" fläckar ändå.
        Mvh
        //Alf

        Kommentar

        • Micke_720
          Användare
          • november 2003
          • 368

          #49
          Hej

          En gammal raring som jag saknar än idag....

          Kommentar

          • Alex
            Användare
            • september 2012
            • 39

            #50
            Funderar på att styra om i Orange Headsen. har 6 st varav 2 honor som tagit sej varsin hanne. båda paren går just nu med frisimmare .
            Tycker dom andra hannarna ställer till förtret . ena är så grå o tråkig och SUR jävlar så fort någon kommer in i hans revir. Den andra fria hannen är fin i färgerna och inte liiiika sur och har revir i precis i angränsning till ena paret , det kivas o huggs o jagas runt lite med resultat med slitna fenor osv ... Har läst någon gång att det är bra med en strykhanne , men 2 ?
            Hur tänker ni mer erfarna fiskhållare runt detta? Bör man göra sej av med en av extra hannarna eller båda eller ingen ?

            drar in en fil oxå http://www.youtube.com/watch?v=hXdl9uTyVdQ&feature=plcp
            Senast redigerad av Alex; 19 oktober 2012, 20:51.

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #51
              Kul med aktivitet i denna tråd. Konstigt att jag aldrig fick frisimmare på mina som lekte så ofta. Jag tror de kände sig hotade av övriga!
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • Alex
                Användare
                • september 2012
                • 39

                #52
                ja vi får se hur många som klarar sej .. kan ju hoppas på ett gäng , så kan vi byta mot några Geayi :-D Men det känns som extra hannarna kommer va mätta !!!
                :-D

                Kommentar

                • affealien
                  Användare
                  • januari 2012
                  • 1157

                  #53
                  Man får grattulera! alltid roligt med frisimmare.
                  Själv hade jag inte tid att ta hand om ynglen till mina Guianacara för jag skulle åka bort så räddade bara 5 som nu mer är 3. :/

                  Hoppas du har lite bättre tur.
                  Mvh
                  //Alf

                  Kommentar

                  • Alex
                    Användare
                    • september 2012
                    • 39

                    #54
                    Adoption/kidnappning

                    Om jag inte tappat synen totalt så har en av strykhannarna ett par egna yngel
                    Den andra strykhannen gör sitt bästa för att bli mätt på småttingarna om han kommer åt ..

                    Men är det rimmligt att tro att den ena har adopterat/kidnappat några vilsekommna småttingar ? den borde ju käkat upp dom. Har aldrig sett den gjort något utfall o käkat några yngel som den andra hannen ..

                    Vad tror ni / har för teorier ...

                    // Alex

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      #55
                      Jag har haft två hantelpar där det ena paret kidnappade alla yngel (hela svärmen) med en hel del fajtande. Den förlorande hanen hade skador som tog det flera veckor läka.
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • Alex
                        Användare
                        • september 2012
                        • 39

                        #56
                        Nu verkar det inte finnas ett enda yngel kvar iaf...
                        Hade ju vart kul om man fått upp några som gått med päronen iaf :-D
                        Hoppas dom andra 10-12 klarar sej som går i yngelkar , Dom har börjat växa på ordentligt nu iaf :-D

                        Kommentar

                        • Banderad
                          Användare
                          • februari 2006
                          • 3479

                          #57
                          En av de absolut mest vackraste fiskarna jag någonsin har ägt. Till saken hör även att denna förmodade hane (som är den största i gruppen) bara är 10-11cm än så länge. Så den lär inte bli fulare med tiden... Satanoperca leucosticta .

                          /Jocke

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • september 2009
                            • 22831

                            #58
                            Fler bilder på den vore kul. Hur gammal är den? Har den haft så kraftig mönstring på huvudet länge?
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • Banderad
                              Användare
                              • februari 2006
                              • 3479

                              #59
                              Ursprungligen postat av DaRe
                              Fler bilder på den vore kul. Hur gammal är den? Har den haft så kraftig mönstring på huvudet länge?
                              Tendens till mönstring har den haft länge, den kraftiga har den bara haft någon vecka. Jag ska se om jag kan ta lite fler foton på gruppen under helgen (kameran är lånad). jag köpte dem för något halvår sedan. Då var fiskarna 4-6cm. Så jag kan inte tänka mig att den är mer än ett år eller så.

                              /Jocke

                              Kommentar

                              • Banderad
                                Användare
                                • februari 2006
                                • 3479

                                #60
                                Några till....

                                /Jocke

                                Kommentar

                                Arbetssätt...