Tråkigt att lägga upp bilder varför

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • april 2002
    • 5028

    Tråkigt att lägga upp bilder varför

    Alla forum som man lägger upp bilder formaterar om bilden automatiskt men här ska det vara asjobbigt
    man ska själv förminska den och eftersom jag har tummen mitt i blir det flera gånger vilket betyder att lägga in tio bilder tar en kväll
    alla andra forum fixar jag en bild på någon minut
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Det hänger på en psp.ini som inte jag vågar ändra på därför en övre gräns på 2 MB. Jag tycker definitivt det borde fixas så snabbt som möjligt. Forumet stödjer funktionen i övrigt.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • kattsta
      Användare
      • december 2012
      • 171

      #3
      Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
      Alla forum som man lägger upp bilder formaterar om bilden automatiskt men här ska det vara asjobbigt
      man ska själv förminska den och eftersom jag har tummen mitt i blir det flera gånger vilket betyder att lägga in tio bilder tar en kväll
      alla andra forum fixar jag en bild på någon minut
      Håller med till fullo,skitjobbigt att ändra om Bilder för att lägga upp dom.
      Lika till fototävlingen.
      Skulle säkert bli flera bilder i forumet och fototävlingen om det var smidigare.
      Tomas

      Kommentar

      • Suma
        Användare
        • januari 2011
        • 606

        #4
        Ursprungligen postat av kattsta
        Håller med till fullo,skitjobbigt att ändra om Bilder för att lägga upp dom.
        Lika till fototävlingen.
        Skulle säkert bli flera bilder i forumet och fototävlingen om det var smidigare.
        Tomas
        Visst skulle det gå att lägga direkt men med = http://adionsoft.net/fastimageresize/

        så är det ganska enkelt iallfalle
        -------------------
        Mats

        Kommentar

        • rent vatten
          Användare
          • november 2005
          • 530

          #5
          Ursprungligen postat av kattsta
          Håller med till fullo,skitjobbigt att ändra om Bilder för att lägga upp dom.
          Lika till fototävlingen.
          Skulle säkert bli flera bilder i forumet och fototävlingen om det var smidigare.
          Tomas
          Håller med dig.

          Kommentar

          • rent vatten
            Användare
            • november 2005
            • 530

            #6
            Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
            Alla forum som man lägger upp bilder formaterar om bilden automatiskt men här ska det vara asjobbigt
            man ska själv förminska den och eftersom jag har tummen mitt i blir det flera gånger vilket betyder att lägga in tio bilder tar en kväll
            alla andra forum fixar jag en bild på någon minut
            Håller med synd att det är så.Har varigt till ASI med Ronny men mina bilder kan jag inte publicera pga ovana och att dem är för stora.

            Kommentar

            • rent vatten
              Användare
              • november 2005
              • 530

              #7
              Så här står det när jag ska skicka in en bild.
              '
              Ditt bidrag kunde inte hanteras eftersom ett säkerhetsbevis saknades.

              Om detta skedde oväntat, vänligen meddela administratören och beskriv de åtgärder du gjorde innan du fick detta felmeddelande.

              Kommentar

              • kattsta
                Användare
                • december 2012
                • 171

                #8
                Ursprungligen postat av Suma
                Visst skulle det gå att lägga direkt men med = http://adionsoft.net/fastimageresize/

                så är det ganska enkelt iallfalle
                Det är vell inte att lägga in direkt.
                Måste hålla på att strula massa.
                Tomas
                Senast redigerad av kattsta; 26 maj 2012, 22:42.

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #9
                  Vi gjorde en rejäl upplyftning tidigare då det nu går att tanka upp bilder på 2MB som skalas ned till den storlek din användare har rätt till. För medlemmar 900kB.

                  Ska se om vi kan prioritera upp det hela. Efter ändringarna i den filen måste forumet startas om tror jag.

                  Detta är jag dock lite intresserad över:
                  ett säkerhetsbevis saknades
                  Vad för typ av fil gäller det? .jpg eller .jpeg? eller annat? åäö i filnamnet?
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • kattsta
                    Användare
                    • december 2012
                    • 171

                    #10
                    Bra insiativ av dig DarRe skulle underlätta för alla
                    Tomas

                    Kommentar

                    • rent vatten
                      Användare
                      • november 2005
                      • 530

                      #11
                      Ursprungligen postat av DaRe
                      Vi gjorde en rejäl upplyftning tidigare då det nu går att tanka upp bilder på 2MB som skalas ned till den storlek din användare har rätt till. För medlemmar 900kB.

                      Ska se om vi kan prioritera upp det hela. Efter ändringarna i den filen måste forumet startas om tror jag.

                      Detta är jag dock lite intresserad över:


                      Vad för typ av fil gäller det? .jpg eller .jpeg? eller annat? åäö i filnamnet?
                      jpg

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        #12
                        Du får gärna maila filen till mig om du har lust så kan jag kolla vad det kan beror på, eller är den helt enkelt större än 2MB, jag kommer inte ihåg vilket felmeddelande man får då.
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • Getingen
                          Användare
                          • december 2012
                          • 412

                          #13
                          Personligen tycker jag att det lättare att ladda upp bilderna nån annanstans och sedan bara länka dom hit med IMG-taggar. För det första så får du en högupplöst backup på nätet och om du sedan ska visa upp bilderna i andra forum behöver du inte ladda upp dom på nytt utan lägger bara in samma länk.

                          Jag använder Googles Picasa men funderar på att byta då användarvänligheten åkte i botten efter nån uppdatering. Funderar på att börja med Flickr istället.

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • september 2009
                            • 22831

                            #14
                            Det funkar oxå bra , men ibland kan bilderna bli lite stora för forumet.
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • tege
                              Användare
                              • februari 2005
                              • 2753

                              #15
                              Ursprungligen postat av DaRe
                              Det funkar oxå bra , men ibland kan bilderna bli lite stora för forumet.
                              Du menar att forumet är för litet för bilderna hoppas jag. Tycker det är ganska värdelöst att behöva klicka på forumets småbilder, ibland funkar det oftast inte. Då är det bättre att länka in bilderna i vettig storlek. Men som tidigare sagt så blir då forumet för litet....
                              https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                              Kommentar

                              Arbetssätt...