Ny lagstiftningsremiss

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • april 2002
    • 4619

    #46
    Ursprungligen postat av DaRe
    Dels missuppfattningen om att det är välkänt dåligt med vildfångad fisk, samtidigt är jag nyfiken på varför de tycker det. Jag tror jag ska försöka kontakta dem för att få reda på mer...
    Det är nog ett allmänt tyckande som vissa av såväl akvarister som företagare sprider av lite olika skäl (främst pga okunskap). Lite mer konkret har jag faktikst lite kunskap i just din frågeställning - du kan höra av dig till mig om du vill ha info.

    Sedan detta med att det finns stor risk att man som fiskägare inte byter vatten på ett bra sätt. Där borde man kunna göra något från NCS sida?!
    Jag tänker främst på en folder som vi tar fram, eller vad finns det för förslag.
    Problem är väl att få affärerna att dela ut den. Redan idag är de skyldiga till det och Zoorf har tagit fram en folder som bara kostar någon krona. Foldern är riktigt bra också - det vet jag för jag har skrivit den . Dessutom har åtminstone en av kedjorna tagit fram en folder (som också är rikt bra - även om inte jag har skrivit den).

    Så problemet är väl snarast att få affärerna att dela ut foldern till de som köper akvarium - jag vet att många gör det, men en hel del gör det inte.

    Det vore ju grymt bra om alla som köper akvariefisk måste ge sin mailadress till butiken som sedan ger den till oss så vi kan informera i denna fråga (och någon annan med för den delen)

    Kommentar

    Arbetssätt...