Interzoo 2012

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • april 2002
    • 5028

    Interzoo 2012

    Äntligen
    en liten hall som tex 4A är större än en fotbollsplan men dom flesta är större
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • april 2002
    • 4619

    #2
    Vi ses där Christer

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Jag som aldrig varit där kan någon beskriva vad man kan vänta sig??
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • pny
        Användare
        • april 2002
        • 210

        #4
        Ursprungligen postat av DaRe
        Jag som aldrig varit där kan någon beskriva vad man kan vänta sig??
        Med tanke på den senaste tidens trend tror jag att man kan förvänta sig skogar av LED-ramper... ;-)
        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
        Hemsida - Akvarium - CO2 - Vivarium Design - Blogg - AkvarieWiki

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • april 2002
          • 9122

          #5
          Ont i fötterna, trängsel, Bratwurst o god öl! Samt massor av kinesiska akvariepryttlar!
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • cf.akvarielagret
            Användare
            • april 2002
            • 5028

            #6
            Ursprungligen postat av DaRe
            Jag som aldrig varit där kan någon beskriva vad man kan vänta sig??
            finns några gamla trådar jag har lagt upp bilder
            ska leta
            jag är Ateist
            men Gud talade till mig
            Gud är stor
            jag frågade hur stor ? inget svar
            han kanske behövde låna toaletten

            Kommentar

            • cf.akvarielagret
              Användare
              • april 2002
              • 5028

              #7
              Först en bild på när vi checkar in på hotellet,lägg märke till huet bakom......så såg det inte ut på deras hemsida.
              jag är Ateist
              men Gud talade till mig
              Gud är stor
              jag frågade hur stor ? inget svar
              han kanske behövde låna toaletten

              Kommentar

              • Mr.Fish
                Användare
                • maj 2004
                • 1403

                #8
                Har man aldrig varit på ett "INTER ZOO" -har man missat något . Om man är Akvarist!
                Det är en mässa=Älvsjömässan*3 med bara Zoo-branshen. -Men det är inte bara själva mässan. Utan allt omkring! Nurnberg är en väldigt trevlig stad .Med massor av kultur och , som också har väldigt gott ÖL! -Tyvär har MR.Krister -rese arrangör- sedan 18år tröttnat på oss. Och har inte längre lust att tjata på oss för en plats på ZOO-resan. Man måste vara inom zoo-branchen för entre. Jag har självt varit där 98-08. Ett minne för livet!
                ps, gosa lite med Krister nu! Ni har 2år på er att få honom inspirerad igen!

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Användare
                  • april 2002
                  • 4619

                  #9
                  Ursprungligen postat av DaRe
                  Jag som aldrig varit där kan någon beskriva vad man kan vänta sig??
                  Artikel från förra gången det begav sig http://www.zoopet.com/index.php?opti...le&article=300

                  Kommentar

                  • Mikael W
                    NCS Medlem
                    • augusti 2002
                    • 8598

                    #10
                    Ursprungligen postat av DaRe
                    Jag som aldrig varit där kan någon beskriva vad man kan vänta sig??
                    Jag har varit där en gång, och tyckte den var alldeles för stor för en hobbyist. För fackfolk är den förstås ett måste. En stor nackdel är att utställarna inte är ordnade enligt branch, så att man t.ex. bara kunde besöka hallarna med akvaristik, utan måste baxa sig igenom nagellack för hundar och sportsolglasögon för hängbuksgrisar innan man kommer fram till nåt kul.

                    Zajacmässan i Duisburg har jag besökt flera gånger, den var mycket mer hobbyistvänlig (man fick både fota och köpa), men tyvärr tog den slut.

                    (Menn jag invänder inte mot Herr Fisks synpunkt att man nog kan göra det - en gång.)
                    mvh
                    Mikael W
                    (NCS-medlem sedan 1981)

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Användare
                      • april 2002
                      • 4619

                      #11
                      Ursprungligen postat av Mikael W
                      Jag har varit där en gång, och tyckte den var alldeles för stor för en hobbyist. För fackfolk är den förstås ett måste. En stor nackdel är att utställarna inte är ordnade enligt branch, så att man t.ex. bara kunde besöka hallarna med akvaristik, utan måste baxa sig igenom nagellack för hundar och sportsolglasögon för hängbuksgrisar innan man kommer fram till nåt kul.

                      Zajacmässan i Duisburg har jag besökt flera gånger, den var mycket mer hobbyistvänlig (man fick både fota och köpa), men tyvärr tog den slut.

                      (Menn jag invänder inte mot Herr Fisks synpunkt att man nog kan göra det - en gång.)
                      Håller med om att den är rörig (som jag skrev i artikeln) i och med att allt är blandat och sedan är det ju en fackmässa och inte en utställning. Har dock besökt Interzoomässan varje gång sedan mitten av 80-talet och varje gång har den gett oerhört många impulser och ideer.

                      Sedan är det ju tråkigt att det inte blir någon mer Duisburgmässa för även om det blir en liten diskus-mässa i Dortmund i år och även en liten utställning i Zoo Zajacs lokaler nästa år så är det definitivt inte samma sak som den tidigare stora konsumentmässan. Tur i alla fall att Planted Aquarium i Hannover finns kvar.

                      Kommentar

                      • endymion

                        #12
                        Vilka fiskbutiker är värt att besöka när man ändå är i Tyskland? Blir nog åtminstone Zoo zajac och Hobby Zoo Tillman iallafall.

                        Är någon intresserad av fåglar kan jag tipsa om Walsrode vogelpark i norra Tyskland som är världens största fågeldjurpark.

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Användare
                          • april 2002
                          • 4619

                          #13
                          Ursprungligen postat av endymion
                          Vilka fiskbutiker är värt att besöka när man ändå är i Tyskland? Blir nog åtminstone Zoo zajac och Hobby Zoo Tillman iallafall.

                          Är någon intresserad av fåglar kan jag tipsa om Walsrode vogelpark i norra Tyskland som är världens största fågeldjurpark.
                          Ja det finns ju många akvarieaffärer (och även offentliga akvarier) som är värda att besöka, men Tyskland är stort så vilka man skall besöka beror ju på vart man skall och vad man är intresserad av.

                          På Interzoo är jag alla 4 dagarna och ändå räcker inte tiden till för att besöka akvarieaffärer även om det säkert fins bra i den regionen också.

                          Däremot på Duisburg och Hannover-mässorna (som bägge är betydligt mindre än Interzoo) brukar det alltid bli så att man hinner med en massa besök i affärer och på offentliga akvarier.

                          Du hittar nedan några artiklar från resp. ställen - i dessa nämns även en del affärer samt offentliga akvarier
                          Duisburg 2011
                          Duisburg 2010
                          Hannover 2011
                          Hannover 2010

                          Håller helt med om att Walsrode är väl värt ett besök fast det är ju så stort att det tar nästan en heldag att gå runt där.

                          Kommentar

                          • daniel_i_malmö
                            Användare
                            • april 2002
                            • 1338

                            #14
                            Ursprungligen postat av endymion
                            Vilka fiskbutiker är värt att besöka när man ändå är i Tyskland? Blir nog åtminstone Zoo zajac och Hobby Zoo Tillman iallafall.

                            Är någon intresserad av fåglar kan jag tipsa om Walsrode vogelpark i norra Tyskland som är världens största fågeldjurpark.
                            Här är min artikel från en av MAFs årliga tysklandsresor, med lite affärsinfo:
                            Tjugofem år med ciklider.
                            http://www.malmoakvarieforening.se
                            Centralamerika 2006
                            Svart kaffe och drömmeri...

                            Kommentar

                            • kaj.p
                              Användare
                              • april 2002
                              • 2294

                              #15
                              En annan ar pa vag upp till Nurnberg efter nogra agar i Milano Ligger fn still vid GArdasjon men imorgon drar vi over alperna mot Nurnberg med stopp vid ornnastet.
                              Diskussällskapet
                              www.diskusforum.se

                              Kommentar

                              Arbetssätt...