Dålig eftermarknad på akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Decimus
    Användare
    • juni 2006
    • 961

    Dålig eftermarknad på akvarium?

    Jag är helt stum när det kommer till eftermarknaden på akvarium

    Visst. Äldre akvarium kan välkomma ner i pris det förstår jag.

    Men har sj ett 450 juwelpå 3 år som är helt omöjligt att sälja för det fasila priset jag vill ha.

    och när man pratar med tilltänkta så när de då inte vill ha det så har de hittat 720 för billigt. Men man undrar ju vad som ingår. A jag veet inte rikigt vad jag vill men det här.

    bara skriva av mig lite för jag blir frustrerad över hur det ser ut. Jag menar själv har man lagt ut 5 siffrigt på det för inte allt länge sedan och folk bjuder liksom 15% (knappt i vissa fall)av det bara 3 år senare trots "nya" (3 år..) prylar.

    suck. Hörde jag skål?
  • Decimus
    Användare
    • juni 2006
    • 961

    #2
    Det är helt sjukt. har arbetat marknaden nu i 4 månader och fått ett 20 tal bud. Och varje gång så känner man sig kränkt av buden. Behöver jag säga att jag är frustrerad.

    Kommentar

    • Getingen
      Användare
      • december 2012
      • 412

      #3
      Anledningen till det låga priset är just pga att det finns väldigt många begagnade akvarium till salu. Detta gör att priserna pressas och att det finns många säljare som kan tänka sig gå ner i pris och dom få som inte vill det får inte sålt sina akvarium.

      Det är tyvärr din prisbild som är fel på vad du kan begära. Priserna på begagnade akvarium är låga, rätta dig efter det eller behåll karet. Vill inte verka hård men det är så det fungerar.

      Kommentar

      • Kajjjan
        NCS Medlem
        • juni 2008
        • 1882

        #4
        Är man i behov av stålarna så suger det ju naturligtvis.
        Annars kan man ju se det som så här: Fanken va billigt att skaffa ett kar till!

        Det är ju som Getingen säger, det finns en hel del kar till försäljning ständigt och jämnt. Om inte ditt kar är unikt på något sätt så är konkurrensen stenhård.
        Lycka till i alla fall!
        //Kaj

        Kommentar

        • cf.akvarielagret
          Användare
          • april 2002
          • 5028

          #5
          priset på använda nyårsraketer är inte så högt heller
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

          Kommentar

          • Decimus
            Användare
            • juni 2006
            • 961

            #6
            Då är det sjukt vad folk begär dåligt. Ärligt ett komplett kar ligger det ju tusentals kronor i. Och då e ju inte fisken inräknad om man då erbjuder det. att då sälja det för en tusenlapp är ju rena stölden. Tyckerfortfarande de e något fel. Jag vill iaf ha en tredjedel tillbaka för ett 3 år gammalt akvarium och då ingår allt. Sjukt att man inte ens får det.

            Kommentar

            • Decimus
              Användare
              • juni 2006
              • 961

              #7
              Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
              priset på använda nyårsraketer är inte så högt heller
              och med det vill du säga. ?

              Kommentar

              • deelay
                Användare
                • september 2002
                • 5394

                #8
                Ursprungligen postat av Decimus
                Då är det sjukt vad folk begär dåligt. Ärligt ett komplett kar ligger det ju tusentals kronor i. Och då e ju inte fisken inräknad om man då erbjuder det. att då sälja det för en tusenlapp är ju rena stölden. Tyckerfortfarande de e något fel. Jag vill iaf ha en tredjedel tillbaka för ett 3 år gammalt akvarium och då ingår allt. Sjukt att man inte ens får det.
                1/3 ska väl gå att få tillbaka om allt e sjyst. har du någon länk eller bild som du använt i annonsen? Bilder är ofta avgörande.
                http://www.aquariumstockholm.se/

                Kommentar

                • Decimus
                  Användare
                  • juni 2006
                  • 961

                  #9
                  Ursprungligen postat av deelay
                  1/3 ska väl gå att få tillbaka om allt e sjyst. har du någon länk eller bild som du använt i annonsen? Bilder är ofta avgörande.
                  Nej jag har ju inte det. Har annonserat på blocket men 0 napp. och man måste la vara medlem eller något för att kunna lägga ut bilder här.Alltså betalmedlem?

                  //

                  Kommentar

                  • Ola Svensson
                    Användare
                    • april 2002
                    • 14633

                    #10
                    Ursprungligen postat av Decimus
                    Då är det sjukt vad folk begär dåligt. Ärligt ett komplett kar ligger det ju tusentals kronor i. Och då e ju inte fisken inräknad om man då erbjuder det. att då sälja det för en tusenlapp är ju rena stölden. Tyckerfortfarande de e något fel. Jag vill iaf ha en tredjedel tillbaka för ett 3 år gammalt akvarium och då ingår allt. Sjukt att man inte ens får det.
                    Jag tycker faktiskt inte att något är fel utan rätt självklart. Till att börja med är dina grejer begagnade och därmed inte nya - en köpare har ingen aning om hur du skött grejerna.. Dessutom har du säkert valt lite andra grejer än vad en köpare skulle välja. Fiskar riskerar att ha negativt värde. En tredjedel hade jag aldrig betalt då hade jag hellre hostat upp cirka det dubbla för att få det jag vill ha och då dessutom fått nya grejer med garanti.
                    Med vänliga hälsningar

                    Ola

                    Kommentar

                    • Ola Svensson
                      Användare
                      • april 2002
                      • 14633

                      #11
                      Ursprungligen postat av Decimus
                      Nej jag har ju inte det. Har annonserat på blocket men 0 napp. och man måste la vara medlem eller något för att kunna lägga ut bilder här.Alltså betalmedlem?

                      //
                      Nej det måste man inte och inte heller för att annonsera http://www.ciklid.org/kop_salj/
                      Med vänliga hälsningar

                      Ola

                      Kommentar

                      • Decimus
                        Användare
                        • juni 2006
                        • 961

                        #12
                        Ursprungligen postat av Ola Svensson
                        Nej det måste man inte och inte heller för att annonsera http://www.ciklid.org/kop_salj/
                        Man kan alltså bifoga bilder på annonserna här ? Har det vart så länge?

                        Kommentar

                        • Decimus
                          Användare
                          • juni 2006
                          • 961

                          #13
                          Ursprungligen postat av Ola Svensson
                          Nej det måste man inte och inte heller för att annonsera http://www.ciklid.org/kop_salj/
                          Det visar sig att du har fel.

                          Hittar denna text när jag gör en ny annons.

                          "OBS !! Endast NCS Medlemmar kan ladda upp bild"

                          Dvs att det då bara är betalande medlemmar som kan ladda upp bild.

                          Kommentar

                          • Björn-9
                            Användare
                            • maj 2007
                            • 18

                            #14
                            Kan vara enklare att sälja karet tomt, utan utrustning, fisk och grus.

                            Fisk och grus ställer bara till med en massa problem.

                            Kommentar

                            • Decimus
                              Användare
                              • juni 2006
                              • 961

                              #15
                              Ursprungligen postat av Björn-9
                              Kan vara enklare att sälja karet tomt, utan utrustning, fisk och grus.

                              Fisk och grus ställer bara till med en massa problem.
                              Du har en poäng. Fast att det skulel bli mer oattraktivt med utrustning är lite konstigt. Kan jag tycka. Köpa nytt är ju oftast dyrare än akvariumet då om man köper det beg. Men men de e la så det är e klart.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...