hur stömt vill malawi ciklider ha?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MalawiSpooks
    Användare
    • april 2008
    • 33

    hur stömt vill malawi ciklider ha?

    Hejsan,

    Jag funderar på att köpa några streamers till mina malawi ciklider jag har hört att de vill ha det ganska strömt så tänkte köpa en eller två


    Turbelle® nanostream® 6045 flöde mellan 1500 liter - 4500 liter/timme.

    Vad tror ni om detta?
  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    #2
    Det viktiga är att syresätta vattnet inte att det är strömt. Det ser inte kul ut att ha alla fiskarna i en grupp i ena änden av akvariet ståendes åt samma håll, simmandes mot strömmen.

    Kolla om du kan få upp bra fart på ytan med dina befintliga pumpar genom att rikta utblåset mot ytan.

    Kommentar

    • Ducce
      Användare
      • november 2009
      • 360

      #3
      De flesta verkar förväxla strömmt och turbolend vatten när det gäller Malawi.
      Om man titta på filmer därifrån så ser man att det är fart på vattnet i de grunda områdena, där övervägande delen av mbunas lever, men det är inte strömt, mer turbolent från vågorna.

      Jag har 2 mindre koralia som jobbar mot varandra, så det blir fart på vattnet, men jag slipper en grupp fiskar som står i strömmen, som Erik säger, inte kul - och inte deras naturliga beteende heller.

      /R

      Kommentar

      • MalawiSpooks
        Användare
        • april 2008
        • 33

        #4
        Tanken var inte att skapa en motorväg utan precis som Ducce rikta dem mot varandra så man får lite rörelse i vattnet utan att de de behöver simma för livet.

        Kommentar

        • deelay
          Användare
          • september 2002
          • 5394

          #5
          Denna ska man köra. Hoppa in till 3.35, den e rolig den leksaken.
          http://www.aquariumstockholm.se/

          Kommentar

          • MalawiSpooks
            Användare
            • april 2008
            • 33

            #6
            ja det var en bra prislapp på den istället för att köra en dyr tunze kontroller för ett par tusen. Sen finns det ju waveboxar men har man några korelia streamers över är den kontrollern kanon.

            Kommentar

            Arbetssätt...