Tillstånd att använda foton

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Tillstånd att använda foton

    Jag har ju under senaste halvåret eller så frågat mängder av människor runt världen om vi kan använda deras bilder i artregistret, jagh har nu i veckorna gått tillbaka till dem och frågat om vi dessutom kan använda dessa foton i Ciklidbladet till bilder på medlemskort och En banner som pekar till www.ciklid.org.

    Det är då man blir så himla glad över responsen, alla och jag menar alla säger saker som:

    Yes, it;s ok and it's a honour for me!
    No problem Sir. Regards
    Of course you have my permission! How do I go about becoming a member? I would like to join.

    Hi David,
    Yes no problem at all.
    You can use any pictures i send you for whatever reason you wish.

    Best wishes,
    Sure, and I send you one size larger photo ... There is no watermark, maybe they hold as a poster for example
    Morning David, I have no problem with you using any of my images in relation to the activities you detail below.
    Hi David,

    Sure whatever photo of mine you can find on the web you can use for the NCS website.
    Thanks for asking.
    Best regards
    Och så vidare och detta kommer från en hel del prominenta personer i hobbyn som annars ger ut böcker med sina bilder.

    Detta är en attityd jag uppskattar enormt, vi stöttar varandra över hela världen för att gynna hobbyn på bästa möjliga sätt! Riktig energikick.

    Senast redigerad av DaRe; 22 april 2012, 08:59.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #2
    Jag tror dom blir lite överraskade av att du överhuvudtaget frågar, det är ju grymt skoj iaf att dom är så positiva.
    Senast redigerad av deelay; 22 april 2012, 12:52. Anledning: saerskrivning
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • johho
      Användare
      • mars 2007
      • 1825

      #3
      Gud så trevligt

      Kommentar

      • Mikael W
        NCS Medlem
        • augusti 2002
        • 8598

        #4
        Ja, responsen visar ju tydligt att detta är rätt väg.
        mvh
        Mikael W
        (NCS-medlem sedan 1981)

        Kommentar

        • HåE
          Användare
          • september 2007
          • 1525

          #5
          Kan bara hålla med. I den här hobbyn är dom flesta otroligt trevliga och hjälpsamma värden över.
          När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Går igenom lite minnen från de senaste åren. Detta positiva kring att hjälpa till har fortsatt genom åren. Ad har exempelvis sagt till mig att alla bilder vi hittar på nätet som han tagit kan vi använda i artregistret. Det är ett schysst stöd!
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • PiaJo
              • januari 2011
              • 1744

              #7
              Så kul med ett sådant gensvar, känns ju mycket trevligt att många vill bidra till att sprida foton på våra vackra akvariefiskar
              ----------------------------------
              /PIA

              Kommentar

              • Banderad
                Användare
                • februari 2006
                • 3479

                #8
                Ursprungligen postat av DaRe
                Går igenom lite minnen från de senaste åren. Detta positiva kring att hjälpa till har fortsatt genom åren. Ad har exempelvis sagt till mig att alla bilder vi hittar på nätet som han tagit kan vi använda i artregistret. Det är ett schysst stöd!

                Absolut, Ad har varit en klippa vad det gäller att hjälpa oss i NCS genom åren. Vet någon hur många gånger han har varit på våra Stämmor som föredragshållare. Måste vara några gånger.

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #9
                  Likaså många andra såsom Anton Lamboj. Just bilder och Ad är speciellt då han generellt tar betalt för bilder.
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • cf.akvarielagret
                    Användare
                    • april 2002
                    • 5028

                    #10
                    Ursprungligen postat av DaRe
                    Likaså många andra såsom Anton Lamboj. Just bilder och Ad är speciellt då han generellt tar betalt för bilder.
                    Klart Ad inte ska ha betalt .... han är vår Gudfar
                    jag är Ateist
                    men Gud talade till mig
                    Gud är stor
                    jag frågade hur stor ? inget svar
                    han kanske behövde låna toaletten

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      #11
                      Hehe
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      Arbetssätt...