Akvastabil & Ytterfilter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bass
    Användare
    • april 2012
    • 41

    Akvastabil & Ytterfilter?

    Tjenare.
    Sitter och försöker hitta rätt akvarium till mig. Vill köra ca 375-540L med måtten 150-160x 50 någonting.

    Drömmen är ju detta.. men med tummen mitt i handen är det ju inte skitenkelt =/


    Jag tittar nu på Akvastabil 530 liter Mark II.
    Jag har två stycken filter, Eheim Pro3 2075 och 2074 pro3e. Men hur fungerar det med Akvastabils ramp? Får man ens plats med in och ut rör på båda sidorna? Har svårt att hitta bilder på rampen.

    Alternativt kanske man ska titta på Diversa 450L. Men där är man lite rätt att kvaliteten kan brista, har hört lite dåligt om dom.
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • april 2002
    • 5028

    #2
    Ursprungligen postat av Bass
    Tjenare.
    Sitter och försöker hitta rätt akvarium till mig. Vill köra ca 375-540L med måtten 150-160x 50 någonting.

    Drömmen är ju detta.. men med tummen mitt i handen är det ju inte skitenkelt =/


    Jag tittar nu på Akvastabil 530 liter Mark II.
    Jag har två stycken filter, Eheim Pro3 2075 och 2074 pro3e. Men hur fungerar det med Akvastabils ramp? Får man ens plats med in och ut rör på båda sidorna? Har svårt att hitta bilder på rampen.

    Alternativt kanske man ska titta på Diversa 450L. Men där är man lite rätt att kvaliteten kan brista, har hört lite dåligt om dom.
    Aqua stabil gör numera kvalitetsakvarium i tjockt glas
    och det är inga problem med två ytterfilter då dom har större uttag i rampen
    välkommen till forumet
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

    Kommentar

    • Bass
      Användare
      • april 2012
      • 41

      #3
      Tack så mycket!
      Låter ju bra detta. Är riktigt sugen faktiskt.. Dags att kolla kanske vilka som kan leverera i Uppsala till bäst pris ^^

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Välkommen hit Bass!! Ser fram emot att höra mer vad du har för planer med detta akvarium.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Jonny
          Användare
          • mars 2010
          • 231

          #5
          Välkommen hit Bass!!

          Ser att du e här nu, börja med lite lättare fiskar?
          Var sjukt sugen på dina gr F1;or du hade till salu innan,bara lit långt iväg. Vad blir det för fiskar i karet isf?

          Mvh Jonny!!

          Kommentar

          • Bass
            Användare
            • april 2012
            • 41

            #6
            Tack så mycket =)
            Tanken var att trappa ner då jag har problem med ryggen. Så jag sålde av mina kar samt mina kanonfina diskusar. Mina F1or var ju en drömgrupp och de var nyss på gång att börja leka så det va lite tungt.

            Planen var först att starta ett större kar med enklare fiskar som inte kräver lika mycket av mig.. men nu när huset är tomt och samtidigt som jag blivit lite oväntat bättre i ryggen så börjar man spana på nya äventyr =)

            Har funderingar kring rockor.. men även ett kar för Orange head Tapajos lockar enormt mycket om man skulle kunna få tag på en grupp lite större fisk.
            Har inte helt funderat klart.. men jag tar ett break från diskus nu.

            Förhoppningsvis kan det bli nåt lite enklare att sköta (i tid) men ändå kul ^^

            Kommentar

            Arbetssätt...