Köpa nytt ytterfilter, vilket?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Doktor-T
    Användare
    • april 2012
    • 424

    Köpa nytt ytterfilter, vilket?

    Mitt Fluval 404 läcker och står nu i en hink för att inte sabba golvet i vardagsrummet.

    Jag har ett 375l akvarium idag men troligen blir det ett PÅ 600-700 liter såsmåningom.

    Idag kör jag även ett Powerhead 802 i karet och har flera powerheads liggande. Till den dagen jag köper större akvarium.

    Men, vilket ytterfilter bör jag satsa på, helst inte Fluval igen..
    720 Malawi
    375 Yngel
    112 Yngel
    70 Yngel
  • chas
    Användare
    • augusti 2009
    • 304

    #2
    Eheim 2260 eller 2080. Lika bra o slå på stort. Filter kan man inte få för mycket av. Just 2260 och 2080 har mycket filteryta. Beställer man från tyskland blir det billigare också
    http://naistick.wix.com/photo

    Kommentar

    • Doktor-T
      Användare
      • april 2012
      • 424

      #3
      tyskland

      Vilken site i tyskland kan man köpa Eheim?
      720 Malawi
      375 Yngel
      112 Yngel
      70 Yngel

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Vet inte men som medlem har du 10% på en mängd butiker i Sverige. Bra med lokal butik om det krånglar, eller om du behöver reservdelar.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • liv
          NCS Medlem
          • februari 2005
          • 192

          #5
          Ursprungligen postat av Doktor-T
          Mitt Fluval 404 läcker och står nu i en hink för att inte sabba golvet i vardagsrummet.

          Jag har ett 375l akvarium idag men troligen blir det ett PÅ 600-700 liter såsmåningom.

          Idag kör jag även ett Powerhead 802 i karet och har flera powerheads liggande. Till den dagen jag köper större akvarium.

          Men, vilket ytterfilter bör jag satsa på, helst inte Fluval igen..
          Hei,anbefaler eheim 2080,den jeg eier har surret i ca.6 år.Har også en eheim 2028 og den har surret i omkring 12 år.Begge pumpene blir rengjort en gang i året med ett halvt års mellomrom med skylling av filtermasse og skifting av den hvite filterpadden.Dusjer eheim sin silikonspray på alle pakninger ved sammenkobling av filterene.Utrolig hvor mye slam 2080 har i bunnen på filteret.Har et 530 sa.med mye røtter og cattapablader.
          jan

          Kommentar

          Arbetssätt...