Vad passar i 220 liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tina
    Användare
    • september 2011
    • 21

    Vad passar i 220 liter

    Hej!
    Jag undrar vad jag kan ha för fiskar tillsammans med mina similis i ett 220 liters akvarium?

    De fiskar jag tittat på är:

    J. transcriptus
    J. marlieri
    A. calvus
    N. pulcher "daffodil"
    N. leleupi - jag gillar färgen

    Vad gäller N. leleupi har jag läst någonstans att man kan hålla dem i större grupper typ som thropheus, så minskas aggressiviteten. Skulle det gå att ha ett gäng + ev. någon av J.
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    leleupi är ju fantastiskt vackra men tuffa, jag kan inte mycket om afrikanska ciklider så jag kan inte hjälpa dig men vill önska dig välkommen hit och hoppas du ska trivas och jag ser fram emot att se och "höra" mer från dig...
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      #3
      Jag brukar hålla runt 15 lelupi i vissa burkar för att ge just lite färg, det fungerar väldigt bra tycker jag.
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • Tina
        Användare
        • september 2011
        • 21

        #4
        Ursprungligen postat av deelay
        Jag brukar hålla runt 15 lelupi i vissa burkar för att ge just lite färg, det fungerar väldigt bra tycker jag.
        Tror du att 220 liter är för litet för 10-15 stycken Jag har ju similisarna också

        Kommentar

        • Tina
          Användare
          • september 2011
          • 21

          #5
          Ursprungligen postat av DaRe
          leleupi är ju fantastiskt vackra men tuffa, jag kan inte mycket om afrikanska ciklider så jag kan inte hjälpa dig men vill önska dig välkommen hit och hoppas du ska trivas och jag ser fram emot att se och "höra" mer från dig...
          Tack DaRe

          Kommentar

          Arbetssätt...