Detta fanns på beställningslistan:
Aequidens "Manacacias Red Tail"
vad kan det vara?
1078 Liter SA/jordätare
Kollaps
X
-
Det gör du nog helt rätt i! Geophagus är riktigt hätfiga, kanske en megasema? Eller någon av de mindre men ovanliga:
Geophagus grammepareius
Geophagus parnaibae
Geophagus taeniopareius
Lämna en kommentar:
-
Kör nog på Geophagus ändå och sedan kanske försöker hitta nått par avGuianacara geayi som man kan låta flytta in. eller.... dessa beslut!
Senast redigerad av affealien; 26 April 2012, 23:22.Lämna en kommentar:
-
Det är så! När man väl har fått ett akvarium på plats, så hade man velat haft ett större!
Det är början till den allvarliga sjukdomen!Lämna en kommentar:
-
Scalarer har jag, av någon konstig anledning, inte riktigt gillat. Har en grupp på 6st på jobbet så får ta hand om dem ändå för ingen annan orkar bry sig om det karet längre.
Har varit lite tvekande tillGeophagus sp. "orange head tapajós" även om de är riktigt fina, så man kanske ska ersätta dem med
Guianacara geayi för en liten färgklick. Älskar filmerna när de står och spänner sig mot varandra.
Mycket att fundera på nu.. tur karet ska köras in en stund också innan de dyrare fiskarna anländer så jag hinner fundera.Lämna en kommentar:
-
Jag tittade lite på Hantlar ett tag men de verkar ju inte gilla växter men det gör jag :/
sen har jag tittat lite påTahuantinsuyoa macantzatza för jag tror du tipsat om dem förut, gillade dem rätt mycket men har svårt att bestämma mig. Gillar kroppsformen på Hantlar och chokladcikliderna bättre.
Lämna en kommentar:
-
-
Fisklistan är ju inte 100 spikad ännu och eftersom jag bara sitter hemma och väntar på karet nu så har jag självklart funderat över den en hel del.
Cichlasoma amazonarum stryker jag helt från listan.
Har varit sugen på påfåglar/oscar men de är lite för hetsiga och på för att gå med jordätarna tror jag, sedan är det ju helt klart att tetrorna kommer gå åt. Men har ju hittat en annan snäll jätte och det är Chockladcikliden. Skulle vara mysigt att ha ett par med sådana som glider runt i baljan också. Men hur är de med dem, trycker de i sig alla tetror också eller?
Så nya listan ser lite mer ut så här. (för tillfället)
4-6 xMesonauta insignis (flaggciklid, festivum)
6 xGeophagus sp. "orange head tapajós"
40 x Vinkel tetror
40 x Rio Tetror
10-15 corydoras Sterbai
6 xSatanoperca leucosticta
15 x otocinclus
2 xHypselecara temporalis (Chokladciklid)
4-6 x L-malarLämna en kommentar:
-
-
Så länge jag kan säga att jag har en kubik hemma så är jag nöjdLämna en kommentar:
Lämna en kommentar: