Premierade artikelförfattare stämman 2012

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    Premierade artikelförfattare stämman 2012

    Ciklidbladet är en medlemstidskrift, vilket betyder att medlemmarna själva skriver största delen av artiklarna i tidskriften. Som ett litet tack och samtidigt en sporre till alla medlemmar att skriva artiklar och fotografera sina akvarier och ciklider premierade styrelsen vid Ciklidstämman i Partille följande medlemmar som varit extra flitiga och skrivit artiklar till Ciklidbladet.

    Stora Bokpriset (ett presentkort på valfri bok av "högre" prisklass) tillföll Alf Stalsberg för hans många små trevliga artiklar om syd- och mellanamerikanska ciklider (fler finns på lager!) samt hans foton som bl.a. användes i en artikel om Andinoacara.

    Lilla Bokpriset (ett presentkort på valfri bok ur i "mellanprisklassen" t.ex. Back to Natureserien) tillföll Tomas Gustafsson för för hans arbete med fototävlingen.

    Dessutom delade vi ut två specialpris för exceptionella insatser för Ciklidbladet. Anton Lamboj och Ad konings fick varsitt exemplar av boken Koster Sea: the First Marine National Park in Sweden av Stefan Edman.

    Grattis!
    Med vänliga hälsningar

    Ola
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • april 2002
    • 4619

    #2
    Grattis till dessa - det var de väl värda

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • februari 2006
      • 3479

      #3
      Ett jättegrattis från Blekinge!

      /Jocke

      Kommentar

      • johho
        Användare
        • mars 2007
        • 1825

        #4
        Grattis grattis!

        Var längesedan jag själv skrev något, men har faktiskt ett uppslag nu, så kanske att jag sätter mig nån dag här och bränner av några A4.

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • april 2002
          • 14633

          #5
          Alf får boken "Freshwater Fishes of México" av Robert Miller.

          Så här skrev jag i recensionen "För dem som har centralamerikanska ciklider som specialintresse och är det minsta intresserade av deras naturliga miljö är boken ett måste. Boken tar även upp Mexikos ungfödare, killifiskar, malar, tetror och så vidare så har man ett bredare intresse för regionen är boken definitivt en inspirationskälla. Jag rekommenderar alltså varmt den här boken till dem som vill veta mer om Mexikos fiskfauna bortom det rent akvaristiska. " se http://www.ciklid.org/artikelarkiv/c...b200804_15.pdf
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Stort grattis alla!!!
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • tege
              Användare
              • februari 2005
              • 2753

              #7
              Öh tackar! måste missat det här. Finns förstås en förklaring till det. Nu ska jag kolla vilken bok jag vill ha
              https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

              Kommentar

              • maltandis
                Användare
                • oktober 2003
                • 1567

                #8
                Stort grattis till alla vinnare!
                Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                Kommentar

                Arbetssätt...