Breathing bags ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem
    • november 2005
    • 1294

    Breathing bags ?

    Ja nu har ju Breathing bags funnits ett tag och om jag förstått alla omdömen rätt så kan man i princip hålla fiskar 2 veckor i en påse om dessa tömt tarmen innan inpackning. Finns det flera tillverkare och isåfall vilka kan rekommenderas ?. Ni som använt dessa, skriv om hur länge ni förvarade fisken och hur det gick ?
  • Mike_Noren
    Användare
    • februari 2003
    • 2695

    #2
    Jag har breathing bags men har aldrig hållit fisk i dem mer än ett dygn.

    Däremot gjorde jag för ett tag sedan upptäckten att nån droppe Ammo Lock verkar helt eliminera risken för att en fisk ska förgifta sig själv medan den går i en tillfällig behållare, så jag skulle rekommendera nån droppe ammo lock även i breathing bags om fisk ska transporteras långt & länge.

    Kommentar

    • oaken
      Användare
      • januari 2008
      • 269

      #3
      Har aldrig förvarat fisk för påsar för sakens skull men däremot så har jag köpt fiskar som fått vara i breathing bags i upp till sju dygn, men de klarar säkerligen mer. Största problemet med breathing bags är att de har en tendens att börja läcka efter ett tag. Dock ska det sägas att jag haft fisk i vanliga påsar i sju dygn också, utan problem. Det enda man ska tänka på är att singelpacka och att de inte har ätit dygnet innan. Observera dock att mina erfarenheter enbart gäller mindre fiskar.

      Kommentar

      • per w
        Användare
        • april 2002
        • 59

        #4
        Här finns lite om praktisk användning: http://diskusforum.se/viewtopic.php?f=179&t=3267

        Kommentar

        Arbetssätt...