Spotlights för akvariet.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ciklid_Martin
    Användare
    • maj 2011
    • 136

    Spotlights för akvariet.

    Jag ska starta upp ett 240l burk som är 50cm högt(jag fyller endast upp till 40cm) och nu jagar jag spotlights som är bra. Ett annat alternativ är en enkel ljusramp med ett Groluxrör. Vad ger bäst känsla? Det ska vara riktigt dunkelt i akvariet med svartvatten, Javamossa, rötter, stenrösen, malgrottor och rådasand.

    I burken ska det gå L-malar och kanske någon afrikansk flodciklid som trivs i riktigt strömt vatten. Malarna är huvudpunkten (L-204, L-200 och ev. L-239) och eftersom de är grynings och skymningsaktiva så är belysningen väldigt viktig.

    Så nu mina kära erfarna Akvarister vill jag ha era råd om hur jag ska gå tillväga. Tackar bockar och bugar på förhand för era visdomsord.
    sigpic
  • irwin_fletch
    Användare
    • april 2010
    • 306

    #2
    Jag gillar IKEA:s ledpuckar. Ger varmvitt ljus som skulle passa bra till svartvatten. Men dessa skulle kunna kombineras med just grolux som du säger. Tror jag skulle bli riktigt snyggt.

    Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.

    Kommentar

    • aejohansson
      Användare
      • maj 2011
      • 432

      #3
      Jag får hem en LED-spot på 15w som jag hoppas kunna recensera under nästa vecka, rätt kalla armaturer och kommer inte kunna svara på hur de är med växter.

      Kommentar

      Arbetssätt...