2000 liter rockzolid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christian Wrang
    Användare
    • april 2002
    • 33

    #76
    Ursprungligen postat av Jockexx
    Laguna 9000. Ligger en byggtråd på guiden. Det skulle bli saltvatten men efter jag startat mitt tredje företag och fick andra barnet hann jag inte hålla koll på värdena så stenkorallerna fick mycket stryk.
    Här är den tråden: http://www.saltvattensguiden.se/foru...ght=k%E4llaren
    hehe Mejsel

    Kommentar

    • Jockexx
      Användare
      • april 2006
      • 78

      #77
      Gömde ca 10 liter makadam under några större sten och moduler så nu klarar sig lite yngel med. Alltid lika kul när man ser dom fara ut att ta en bit mat för att lika snabbt fara in och gömma sig igen. Cyanoproblemet är nästan borta, det som växte upp på 2 dagar innan tar ca 3 veckor nu. Har slutat med väteperoxid och förhoppningsvis kommer det inte tillbaka. Bifogar en bild tagen med min inte för vassa mobil. : )

      Kommentar

      • Jockexx
        Användare
        • april 2006
        • 78

        #78
        Har efter en veckas semester och helt nedsläckt akvarium fått bort cyanon helt och kör nu endast 5 timmar belysning om dagen för att slippa få tillbaka det.
        Fiskarna växer på och leker gör dom hela tiden med följd att det är alltid ca 10 honor som tuggar.
        En del yngel har åkt kana ner i sumpen i källaren och dom lyckliga som hamnat där är nästan klotrunda då dom går och plockar matrester från första filtermattan hela dygnet.
        Har bestämt mig för att låta dom gå kvar tills dom är stora nog för att gå säkra i det stora karet.
        2 st Led belysningar är beställda hos www.oceanakvarium.se ( Stigigemla, ni som är på saltvattensguiden vet vem det är ).
        Det blir 2 st 130 cm armaturer med 4x80 watt 20.000k samt lite blå och röda 3 watt.
        Stig kan programmera dessa helt enligt kundens önkskemål med soluppgång/solnedgång och olika mycket blå/röd efter smak. Leverans innan jul om allt går som det ska.
        Sen har jag hittat 12 riktigt fina firefish samt 8 Aulonocara hansbaenschi som kommer i under slutet av nästa vecka. Bilduppdatering kommer. : )

        Kommentar

        Arbetssätt...