Nytt projekt

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• luzze
    svarade
    På ett annat forum så är det en del som vill hävda att det inte kommer att hålla med siliconen mot glaset, (kommer att lägga ett par lager epoxy lack först).

Vad tror ni här om det?

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    Ursprungligen postat av sneakysteve
    Hej. Riktigt snygg bakgrund! Håller själv på med en bakgrund till ett projekt som jag skriver om på zoopet.

Tänkte fråga vad du har målat med för färger? Funkar fått till riktigt fina övertoningar och highlights!
    Tackar, Dessa färger har jag använt, dock lite osäker på om dom är skadliga för vattnet eller ej, men jag kommer lägga ett par lager med epoxy lack så då ska det förhoppningsvis inte vara något problem.

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    Ursprungligen postat av dezplay
    jävlar sicket as till bakgrund! tummen upp!
    Tackar...

Lämna en kommentar:

• sneakysteve
    svarade
    Hej. Riktigt snygg bakgrund! Håller själv på med en bakgrund till ett projekt som jag skriver om på zoopet.

Tänkte fråga vad du har målat med för färger? Funkar fått till riktigt fina övertoningar och highlights!

Lämna en kommentar:

• dezplay
    svarade
    jävlar sicket as till bakgrund! tummen upp!

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    Målat den största frigolitbiten nu, postar lite bilder på den.
    Snart dax för att lacka allt, stämmer det att härdad epoxy är helt giftfri?

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    Målat lite mer frigolit nu.

Kommer att försöka göra klart allt dom närmaste veckorna, så mer bilder kommer snart...

Lämna en kommentar:

• 56ovwal
    svarade
    Ursprungligen postat av luzze
    aow, tapeten är mer intressant än projektet tydligen

Importerad tapet från tyskland 1000kr/rulle, 15m/1m så 15 kvm jämfört med vanligtvis 6 kvm.
    Uppsättning gratis vid köp för över 3000 kr
    Hehe, nja, jag uppskattar ditt akvarieprojekt osså, även om det inte framgick av mitt inlägg ;-)

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    Ser häftigt ut! Jag var tvungen att kolla tillbaka på dina första inlägg, har du gjort den stora bakgrunden själv, med grotta och allt?

Har du täckt frigolit med husfix även i grottan, måste varit trixigt?!

Denna bakgrund/modul ska du även köra med husfix på den, i alla skrevor. Tufft jobb...
    Tackar, japp det har jag, har tagit lite tid då detta är mitt första projekt, men börjar nu bli "varm i kläderna" så nu börjar det gå smidigare.

Japp, även cement där, den va ju delad i mitten innan så det gick ju fint, kan nog bli lite jobbigt med epoxyn sen iof.

Japp, lär ta några timmar ja

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    Ursprungligen postat av affealien
    Har följ detta projekt från början redan på zoopet. Är grymt imponerad av din konstnärliga talanger när det gäller att tillverka stenar.
    Tackar, postade en tråd även där ja, blir till att göra klart frigoliten i morgon och sen börja pensla på cement, idag är det öl som gäller

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Ursprungligen postat av luzze
    Karvar för fullt i frigoliten nu, kommer mer och bättre bilder snart.

Ser häftigt ut! Jag var tvungen att kolla tillbaka på dina första inlägg, har du gjort den stora bakgrunden själv, med grotta och allt?

Har du täckt frigolit med husfix även i grottan, måste varit trixigt?!

Denna bakgrund/modul ska du även köra med husfix på den, i alla skrevor. Tufft jobb...

Lämna en kommentar:

• affealien
    svarade
    Har följ detta projekt från början redan på zoopet. Är grymt imponerad av din konstnärliga talanger när det gäller att tillverka stenar.

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    aow, tapeten är mer intressant än projektet tydligen

Importerad tapet från tyskland 1000kr/rulle, 15m/1m så 15 kvm jämfört med vanligtvis 6 kvm.
    Uppsättning gratis vid köp för över 3000 kr

Lämna en kommentar:

• 56ovwal
    svarade
    Blev lite nyfiken på väggarna i första och nu sista bilden, vad är det? Ser ut som du tapetserat med "Back to Nature" ;-) Tjusigt!

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    Karvar för fullt i frigoliten nu, kommer mer och bättre bilder snart.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...