Nytt projekt

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• luzze
    svarade
    Ursprungligen postat av aejohansson
    Allt beror på hur mycket pengar du är villig att lägga. En rocka fungerar till exempel bra i det kar du köpt och så länge sällskapet till den inte är förlitet eller kan äta på den så brukar det gå bra. Eldålen på bild 80 är också en trevlig fisk som visst är en rovfisk men tar inte så stora fiskar. Arowanan den går med är häftig men jag gissar att en asiatisk aro inte är gratis ens i asien. Stora cichlor är rätt häftiga, men äter mycket, grisar mycket men beter sig lite som en hundvalp som alltid är hungrig. Tigrinus som är på bild 82 är också läckra.

Alla fiskar jag räknat upp nå skulle gå att ha tillsammans så länge de har någorlunda samma storlek och du har bra filtrering.
    Tack för denna intressanta infon, vi får se vad det blir för fisk, tar o bestämmer det lite senare.

Lämna en kommentar:

• aejohansson
    svarade
    Ursprungligen postat av luzze
    Inte riktigt bestämt ännu, vet inte riktigt vad jag kan kombinera ju.....
    förslag?
    Allt beror på hur mycket pengar du är villig att lägga. En rocka fungerar till exempel bra i det kar du köpt och så länge sällskapet till den inte är förlitet eller kan äta på den så brukar det gå bra. Eldålen på bild 80 är också en trevlig fisk som visst är en rovfisk men tar inte så stora fiskar. Arowanan den går med är häftig men jag gissar att en asiatisk aro inte är gratis ens i asien. Stora cichlor är rätt häftiga, men äter mycket, grisar mycket men beter sig lite som en hundvalp som alltid är hungrig. Tigrinus som är på bild 82 är också läckra.

Alla fiskar jag räknat upp nå skulle gå att ha tillsammans så länge de har någorlunda samma storlek och du har bra filtrering.

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    Ursprungligen postat av aejohansson
    Av allt fränt som fanns på bilderna så väljer du malawi..
    Inte riktigt bestämt ännu, vet inte riktigt vad jag kan kombinera ju.....
    förslag?

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    Ursprungligen postat av PaS
    Älskar bilder från marknader i Asien, även om man kan ställa sig en fråga eller två kring hur fisken hålls.

Och fint projekt förresten.
    håller med, tackar.

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    Ursprungligen postat av starfighter
    vad kostar akvarium och sånt i Thailand? om man t.ex tar ett sådant som de där coola saltvattenakvariet som rinner över kanterna
    Mitt kostade 2400 kr, det där är nog lite dyrare skulle jag tro

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    Ursprungligen postat av starfighter
    bild 65 sjukt snyggt träd!
    Japp, håller med, blir att leta upp något liknande

Lämna en kommentar:

• PaS
    svarade
    Älskar bilder från marknader i Asien, även om man kan ställa sig en fråga eller två kring hur fisken hålls.

Och fint projekt förresten.

Lämna en kommentar:

• aejohansson
    svarade
    Av allt fränt som fanns på bilderna så väljer du malawi..

Lämna en kommentar:

• starfighter
    svarade
    vad kostar akvarium och sånt i Thailand? om man t.ex tar ett sådant som de där coola saltvattenakvariet som rinner över kanterna
    Senast redigerad av starfighter; 24 February 2012, 07:54.

Lämna en kommentar:

• starfighter
    svarade
    bild 65 sjukt snyggt träd!

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    Ursprungligen postat av nicson
    Kan bli svårt att få negativ fedback på detta...
    Finns nog mycket att anmärka på om man vill, någon nämde malawi ciklider som tilltänkta offer för karet.

3 kr st, passar min budget bra.

Ca 90 bilder (mest på fisk) ifrån senaste besöket på chatuchak market.

Lämna en kommentar:

• nicson
    svarade
    Kan bli svårt att få negativ fedback på detta...

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    Ursprungligen postat av HåE
    Välkommen till forumet och vilket härligt djup i burken! Där blir man allt lite avis.
    Tackar, ja det skall bli roligt o färdigställa detta och se resultatet..

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    Ursprungligen postat av Erik Österlund
    Vad är det för mått på burken?
    bredd 127 cm, höjd 60 cm, djup 117 cm så strax under 900 liter...

Lämna en kommentar:

• HåE
    svarade
    Välkommen till forumet och vilket härligt djup i burken! Där blir man allt lite avis.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...