Nytt projekt

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• HåE
    svarade
    Kul! Burken på plats, upplyst och med vatten i. Nu väntar vi med spänning på mera bilder. Så jävla häftigt med djupa burkar.

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Ser spännande ut, kan du fota mer av lokalen/akvariet så vi får se lite hur helheten ser ut.

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    Kopplade in 2 st chip för ett tag sen, har 2 st till liggandes, men det verkar räcka med 2st, bra kräm i ljuset vill jag lova...

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1036.jpg
Visningar: 1
Storlek: 75,1 KB
ID: 683580
    Senast redigerad av luzze; 14 January 2013, 06:48. Anledning: dubbel post

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    Var ska du ha den belysningen?
    Inte någonstans har jag beslutat

Va i bangkok igår och köpte 2st 50watts led chip.
    Skall nu iväg och leta drivare, kylflänsar och fläktar.

Går det att få tag på drivare så jag kan dimma ljuset på dessa chip?

50wdy30
    32-34v
    1750ma
    4000-5000lm
    5000-5500k

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Var ska du ha den belysningen?

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    Tjenare igen, varit lite upptagen med annat, men bättre sent än aldrig som det ju heter, hade problem innan med frigolitens flytkraft som tydligen ligger på 900kg/kubik, och jag har ju en hel del av den varan, vilket resulterade i att det höll på att braka helt åt skogen, jag hann stoppa det i tid och har nu förstärkt en hel del med silicon samt ett vinkeljärn inuti den svagaste punkten.

Fyllde idag upp med vatten och hittills verkar det fungera, så nu är det dax för nästa steg och det är belysning.

Va nere och köpte lite inkapslade dioder som jag hoppades skulle fungera under vatten, och det gjorde dom faktiskt, dom kostade hela 10kr st alltså 30kr för dom som är på bilden, fanns även rgb för samma pris, fjärrkontroll för dessa kostade 80kr så jag funderar på att köpa lite sådana också.

Skall tappa ur vatten nu och försöka gömma undan lite belysning i skrymslen man inte kan se senare.

Senast redigerad av luzze; 18 September 2012, 12:10.

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    Absolut, det vore intressant att följa. Hur ser modulen/bakgrundbiten ut nu med vatten och annat i karet?
    Har inget vatten i nu, håller på att cilicona för fullt, frigolit har mycket bra flytkraft har jag märkt, så försöker förstärka den sidan som sticker ut mest nu.

Lämna en kommentar:

• Kajjjan
    svarade
    Det finns alltid intresse från folk på forumet även om de inte alltid visar det. Så kör på du!

//Kaj

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Absolut, det vore intressant att följa. Hur ser modulen/bakgrundbiten ut nu med vatten och annat i karet?

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    Är nu tillbaka efter ett par månaders jobb, tänkte ta tag i akvarieprojektet igen, kan uppdatera här om det finns intresse...

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    Siliconade precis dit den andra stora biten, ska fylla på vatten i övermorgon skall bli intressant och se om det håller.

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    jag har samma som på bilden, här kostar det ca 600-700 kr och är en slinga på 5 eller 6 meter, vet inte om det är tillräkligt ljusstarkt, men det går väl att kombinera med lite mer belysning..

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Ser häftigt ut vad går ett sånt system loss på?

Ps. Jag citerade ditt inlägg och la filmen inbäddad. Editera ditt eget inlägg så ser du hur jag gjorde.

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    Här är en video, som visar det ganska bra.

Senast redigerad av DaRe; 09 April 2012, 10:23.

Lämna en kommentar:

• luzze
    svarade
    Ser toppen ut. Vilka färger på LEDarna slå du i så fall ha? Hur många watt blir det totalt?
    Inte en aning om hur många watt det är, har redan 18 meter uppsatt på framsidan av huset lyser ganska bra faktiskt, går o byta färg med fjärren i alla möjliga kombinationer, blinkningar, stigande, fallande, dimmande ljus

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...