Nytt projekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • luzze
    Användare
    • februari 2012
    • 36

    #61
    Ursprungligen postat av DaRe
    Absolut, det vore intressant att följa. Hur ser modulen/bakgrundbiten ut nu med vatten och annat i karet?
    Har inget vatten i nu, håller på att cilicona för fullt, frigolit har mycket bra flytkraft har jag märkt, så försöker förstärka den sidan som sticker ut mest nu.

    Kommentar

    • luzze
      Användare
      • februari 2012
      • 36

      #62
      Tjenare igen, varit lite upptagen med annat, men bättre sent än aldrig som det ju heter, hade problem innan med frigolitens flytkraft som tydligen ligger på 900kg/kubik, och jag har ju en hel del av den varan, vilket resulterade i att det höll på att braka helt åt skogen, jag hann stoppa det i tid och har nu förstärkt en hel del med silicon samt ett vinkeljärn inuti den svagaste punkten.

      Fyllde idag upp med vatten och hittills verkar det fungera, så nu är det dax för nästa steg och det är belysning.

      Va nere och köpte lite inkapslade dioder som jag hoppades skulle fungera under vatten, och det gjorde dom faktiskt, dom kostade hela 10kr st alltså 30kr för dom som är på bilden, fanns även rgb för samma pris, fjärrkontroll för dessa kostade 80kr så jag funderar på att köpa lite sådana också.

      Skall tappa ur vatten nu och försöka gömma undan lite belysning i skrymslen man inte kan se senare.

      Senast redigerad av luzze; 18 september 2012, 12:10.

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #63
        Var ska du ha den belysningen?
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • luzze
          Användare
          • februari 2012
          • 36

          #64
          Ursprungligen postat av DaRe
          Var ska du ha den belysningen?
          Inte någonstans har jag beslutat

          Va i bangkok igår och köpte 2st 50watts led chip.
          Skall nu iväg och leta drivare, kylflänsar och fläktar.

          Går det att få tag på drivare så jag kan dimma ljuset på dessa chip?



          50wdy30
          32-34v
          1750ma
          4000-5000lm
          5000-5500k

          Kommentar

          • luzze
            Användare
            • februari 2012
            • 36

            #65
            Kopplade in 2 st chip för ett tag sen, har 2 st till liggandes, men det verkar räcka med 2st, bra kräm i ljuset vill jag lova...

            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1036.jpg
Visningar: 1
Storlek: 75,1 KB
ID: 683580
            Senast redigerad av luzze; 14 januari 2013, 05:48. Anledning: dubbel post

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #66
              Ser spännande ut, kan du fota mer av lokalen/akvariet så vi får se lite hur helheten ser ut.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • HåE
                Användare
                • september 2007
                • 1525

                #67
                Kul! Burken på plats, upplyst och med vatten i. Nu väntar vi med spänning på mera bilder. Så jävla häftigt med djupa burkar.
                När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

                Kommentar

                Arbetssätt...