Kamsport

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #16
    Hehe
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • starfighter
      Användare
      • september 2011
      • 108

      #17
      Ursprungligen postat av Erik Österlund
      Brukar kolla på UFC men har aldrig varit aktiv själv.

      Nu har jag inte hängt med på sista tiden men innan så kollade jag på alla galor jag kunde hitta. Gillar spänningen och att det kan vända galet snabbt i en match.
      Se där, jag började se varje gala vid ufc 95 och nu e ja helt fast.
      Frågar man inget får man inget veta!

      120L Malawi
      54L Kulfisk

      MMA nörd av allra högsta grad!

      Kommentar

      • Banderad
        Användare
        • februari 2006
        • 3479

        #18
        Frugan har svart bälte i Karate, men för egen del finns väl inget direkt intresse av sporter där det inte ingår boll eller puck

        /Jocke

        Kommentar

        • Joakim Draktoft
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 7334

          #19
          Ursprungligen postat av Banderad
          Frugan har svart bälte i Karate, men för egen del finns väl inget direkt intresse av sporter där det inte ingår boll eller puck

          /Jocke
          Din fruga har svart bälte i karate, medan min har svart bälte i shopping.
          Tror att det är mer ekonomiskt med det första.

          Skämt åsido så har jag ingen egen erfarenhet från utövande av kampsport, men tittar numera endast någon enstaka gång på UFC, men inte alls i den omfattningen som för ett antal år sedan då jag i princip såg det mesta från UFC68 och framåt ( 2006-2007-2008 ).

          Berodde kanske på att TV4 Sport körde en hel del repriser och att jag var föräldrarledig med yngsta dottern under delar av denna period, eftersom sändningarna gick ganska sent.

          Kan konstatera att en hel del av namnen som var stora då inte syns lika mycket längre (en hel del har rent av lagt av); BJ Penn, Wanderlei Silva, Chuck Liddell, Randy Couture, Matt Hughes, GSP, Forrest Griffin och en hel del andra jag glömt.
          Joakim Draktoft
          f.d Webmaster Ciklid.se
          ____________________________________________

          Kommentar

          • Gäst

            #20
            Hej!

            Hej!
            Sifu Lin jag har tränat för anses av många var landet absolut främsta mästare på kampsport han bor vanligtvist i Los Angeles men tränar på Stockholms Wushuakademi under terminerna har har dessutom gjort några Hongkong action rullar från 70 talet, en karateexpert i Sveirge Ingo de Jong mötte Lin i en arrangerad fight då han ville se vad Lin gick för, Lin van lätt dess två är vänner numer / Ann-Mari

            Kommentar

            • starfighter
              Användare
              • september 2011
              • 108

              #21
              Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
              Kan konstatera att en hel del av namnen som var stora då inte syns lika mycket längre (en hel del har rent av lagt av); BJ Penn, Wanderlei Silva, Chuck Liddell, Randy Couture, Matt Hughes, GSP, Forrest Griffin och en hel del andra jag glömt.
              Av de nu nämner är det iaf 2 som lagt av helt, det är Randy Couture efter att han åkt på en "tranan" av Lyoto Machida inför 55 000 personer(Största publiken någonsin i ufc's historia) Och Chuck Lidell efter sin match mot Rich Franklin, han la av pga att Dana White vägrade låta han fightas något mer då han åkt på en serie brutala knockouter i följd. Han är nu "Vice President of Business Development" inom UFC och en Hall of famer

              De andra du nämner fightas fortfarande, Hughes har 1 match kvar innan han kommer lägga av tror jag, BJ Penn sa att han skulle lägga av efter sin sista match mot Nick Diaz men det är tveksamt. Wanderlei vann nu senast mot Cung lee och ska leda The ultimate fighter Brazil mot Vitor Belfort
              GSP är långtidsskadad då han pajjat knät men är fortfarande bältes hållare i Welterweight(77kg) Forrest Griffin möter nog Tito Ortiz nästa, efter den matchen blir de nog så att de båda lägger handskarna på hyllan.

              Nu är du lite uppdaterad
              Frågar man inget får man inget veta!

              120L Malawi
              54L Kulfisk

              MMA nörd av allra högsta grad!

              Kommentar

              • Joakim Draktoft
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 7334

                #22
                Tack för uppdateringen.
                Joakim Draktoft
                f.d Webmaster Ciklid.se
                ____________________________________________

                Kommentar

                • Gäst

                  #23
                  Hej!

                  Hej!
                  Jag var för många år sedan på väg att träffa Steven Seagal i Stockholm han bodde på Grand Hotell och var på Sverige besök för att göra reklam för sin nya film Under Siege han är usel skådespleare men har 7 graden svart bälte i Aikido, när jag tränade Aikido tärnade jag bla på ett läger i Stockholm vi hade då en av världens högst graderade Sensei på besök närmare bestämt Endo Sensei, fick möta honom och träna mot honom / Ann-Mari

                  Kommentar

                  • Banderad
                    Användare
                    • februari 2006
                    • 3479

                    #24
                    Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                    Din fruga har svart bälte i karate, medan min har svart bälte i shopping.
                    Tror att det är mer ekonomiskt med det första.
                    Det ena utesluter inte det andra kan jag säga

                    /Jocke

                    Kommentar

                    • Erik Österlund
                      Användare
                      • januari 2005
                      • 3788

                      #25
                      Ursprungligen postat av starfighter
                      Av de nu nämner är det iaf 2 som lagt av helt, det är Randy Couture efter att han åkt på en "tranan" av Lyoto Machida inför 55 000 personer(Största publiken någonsin i ufc's historia) Och Chuck Lidell efter sin match mot Rich Franklin, han la av pga att Dana White vägrade låta han fightas något mer då han åkt på en serie brutala knockouter i följd. Han är nu "Vice President of Business Development" inom UFC och en Hall of famer

                      De andra du nämner fightas fortfarande, Hughes har 1 match kvar innan han kommer lägga av tror jag, BJ Penn sa att han skulle lägga av efter sin sista match mot Nick Diaz men det är tveksamt. Wanderlei vann nu senast mot Cung lee och ska leda The ultimate fighter Brazil mot Vitor Belfort
                      GSP är långtidsskadad då han pajjat knät men är fortfarande bältes hållare i Welterweight(77kg) Forrest Griffin möter nog Tito Ortiz nästa, efter den matchen blir de nog så att de båda lägger handskarna på hyllan.

                      Nu är du lite uppdaterad
                      Härlig up-date! Hur är har det gått för Brock Lesnar, brottaren som helt saknade teknik i början av sin UFC-karriär? Han gick ju bara på sin storlek. Kommer ihåg när han mötte Frank Mir, den matchen slutade väl på ett ganska märkligt sätt har jag för mig...

                      Kommentar

                      • Joakim Draktoft
                        NCS Medlem
                        • april 2002
                        • 7334

                        #26
                        Ursprungligen postat av Erik Österlund
                        Härlig up-date! Hur är har det gått för Brock Lesnar, brottaren som helt saknade teknik i början av sin UFC-karriär? Han gick ju bara på sin storlek. Kommer ihåg när han mötte Frank Mir, den matchen slutade väl på ett ganska märkligt sätt har jag för mig...
                        Mer om Brock Lesnar hittar du här:


                        Mötena mellan Lesnar och Mir slutade först med vinst för Mir och därefter vinst för Lesnar.

                        Joakim Draktoft
                        f.d Webmaster Ciklid.se
                        ____________________________________________

                        Kommentar

                        • starfighter
                          Användare
                          • september 2011
                          • 108

                          #27
                          Ursprungligen postat av Erik Österlund
                          Härlig up-date! Hur är har det gått för Brock Lesnar, brottaren som helt saknade teknik i början av sin UFC-karriär? Han gick ju bara på sin storlek. Kommer ihåg när han mötte Frank Mir, den matchen slutade väl på ett ganska märkligt sätt har jag för mig...

                          Brock har lagt handskarna på hyllan efter det att han blev besegrad ganska så lätt ut av Holländaren Alistair Overeem (Fd Strikeforce champ, Dream Champ och K-1 GP champ) med en leverspark, detta hände på dagen innan nyårsafton så det är ganska färskt. Brock har haft några år med tarm problem(steroider?) och gått igenom diverse operationer. Så efter den förlusten bestämde han sig att lägga handskarna på hyllan. Han var dessutom den bäst betalda kampsportaren om man anser till betalda minuter han hade i buren till och med bättre än Manny Paciao(Boxare). Matchen du pratade om mot mir var när han hamnade i ett benlås och inte riktigt visste hur han tog sig loss ifrån det. Han mötte Mir igen på UFC 100 och gjorde slarvsylta ut av mir kan man väl nästan säga med hjälp av sin tyngd och ground and pound. Denna matchen gav han en chans på bältet emot Randy couture, tror Randy vägde in på 105kg och Brock som fick banta för att komma ner i maxgränsen 125kg var på tok för stor mot Randy och knockade honom. Brock blev champ med endast 4-1 i Record. Han försvarade även bältet emot Shane Carwin men blev av med det mot Cain Velasquez. Cain förlorade sedan emot Junior Dos Santos som just nu är den regerande mästaren och efter Alistairs uppvisning mot Brock är han näste man på bältet

                          Fan vilken nörd jag är....
                          Frågar man inget får man inget veta!

                          120L Malawi
                          54L Kulfisk

                          MMA nörd av allra högsta grad!

                          Kommentar

                          • starfighter
                            Användare
                            • september 2011
                            • 108

                            #28
                            Ursprungligen postat av annmari
                            Hej!
                            Jag var för många år sedan på väg att träffa Steven Seagal i Stockholm han bodde på Grand Hotell och var på Sverige besök för att göra reklam för sin nya film Under Siege han är usel skådespleare men har 7 graden svart bälte i Aikido, när jag tränade Aikido tärnade jag bla på ett läger i Stockholm vi hade då en av världens högst graderade Sensei på besök närmare bestämt Endo Sensei, fick möta honom och träna mot honom / Ann-Mari
                            Även Steven Seagal har börjat hålla i träningar för MMA fighters och det var tack vare honom som Lyoto Machida fick in tranan på Randy (enligt honom själv iaf)


                            Han har även hållt i pass för Anderson Silva som är Bälteshållare i Middle Weight och har rekordet för flest titel försvar i UFC
                            Senast redigerad av Joakim Draktoft; 14 februari 2012, 10:06.
                            Frågar man inget får man inget veta!

                            120L Malawi
                            54L Kulfisk

                            MMA nörd av allra högsta grad!

                            Kommentar

                            Arbetssätt...