fisk som alltid är smal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan
    Användare
    • augusti 2002
    • 3029

    fisk som alltid är smal

    har 3 st strigatus som är köpt lokalt. de har hela tiden haft lite inåtbuktande buk, förutom när de precis ätit. alla andra fiskar i karet är runda om magen nästan hela tiden. men dessa 3 tjockar inte på sig. tror ni det kan vara någon magparasit el något sådant. eller är vissa fiskar hopplösa att göda på om de väl blivit smala?
  • TutenStain
    Användare
    • september 2008
    • 168

    #2
    Tror faktiskt det är hopplöst, men jag hoppas jag har fel. Köpte en väldigt fin och stor (ca 25cm) l.acuticeps. Fick den väldigt billigdt då den hade insjunken buk. Trode att jag skulle kunna mata upp den, men frågan är om den verkligen har blivit bättre sådär 7månader efter.

    Kommentar

    • doohan
      NCS Medlem
      • augusti 2004
      • 1607

      #3
      Jag

      tycker att om en fisk blir för smal så verkar det omöjligt att få den att äta upp sig o bli rund igen. När det gått för långt med svält så har då jag fått den uppfattningen att det är omöjligt även om jag öser på dem mat.....




      Ursprungligen postat av Johan
      har 3 st strigatus som är köpt lokalt. de har hela tiden haft lite inåtbuktande buk, förutom när de precis ätit. alla andra fiskar i karet är runda om magen nästan hela tiden. men dessa 3 tjockar inte på sig. tror ni det kan vara någon magparasit el något sådant. eller är vissa fiskar hopplösa att göda på om de väl blivit smala?

      Kommentar

      • Big_Sal
        Användare
        • maj 2010
        • 315

        #4
        Jag var på semester i tre månader och överlät akvarieskötseln till min syster... Alla mina ciklider var vid tiden jag kom hem väldigt magra, jag matade rikligt och började byta mer vatten och de tjockade på sig ganska bra... i detta fallet var det Satanoperca leucosticta och de kan man mata med lite kraftigare foder utan större problem. Vet inte hur det är med arterna som nämns ovan. Det skiljer säkert från fisk till fisk också...

        Kommentar

        • aejohansson
          Användare
          • maj 2011
          • 432

          #5
          jag lyckades med min ena myersi på laxpellets

          Kommentar

          • Mike_Noren
            Användare
            • februari 2003
            • 2695

            #6
            Flera matningar om dagen med nåt gödfoder av typen Dr Bassleers Forte pellets eller laxpellets har funkat för mig med rov/insektsätande ciklider. Misstänker att växtätare är knepigare.

            Kommentar

            Arbetssätt...