Zoopet

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pontus
    Användare
    • oktober 2003
    • 514

    Zoopet

    kan någon förklara för mig vad det tillför hobbyn att vara "guld" medlem, varför ska det va så jävla svårt att visa en bild på en fisk utan att någon ska ha pröjs,, kalla mig va fan ni vill men ,,, jag bara undrar, om ni inte vill svara öppet skicka mig ett pm snälla, det är den sämsta reklamen för en sida man kan ha ,,om man inte har fattat det.

    MVH / Pontus
    Senast redigerad av Mikael W; 28 december 2011, 19:36. Anledning: Inlägget har modererats med stöd av Forumsreglerna § 3 och § 6.
    Passenger on Planet Earth:
    Pet.macro nsumbu
    Pet.moshi ikola
    Pet.Trewavasae
    Pet.Bulu-Point "Red"
    Pet.orthognathus tricolor mvuna
    Pet.Longola
    Tr.Ilangi
    Tr.Muzi
    Tr.Katonga
    Neo.Leleupi
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Antar att det kostar att driva en sida och något som drar inkomster är viktigt. Vi här är ideella och har som ambition att allt ska vara gratis i artregistret, men också vi vill ju att det ska finnas många förmåner att vara medlem. Exempelvis att man får ladda upp mycket större bilder, ciklidbladet, osv osv...
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • kaj.p
      Användare
      • april 2002
      • 2294

      #3
      Förstår heller inte problemet. Det är väl mycket här i livet man inte får om man inte betalar för det. Men som vanligt skall vissa ha allt gratis trots att det finns en massa arbete o kostnader bakom. Nä Pontus om någon inte fattat så är det du.
      Diskussällskapet
      www.diskusforum.se

      Kommentar

      • Mikael W
        NCS Medlem
        • augusti 2002
        • 8597

        #4
        Hej

        Om frågan gäller varför det kostar att vara Guldmedlem på Zoopet är det väl bättre att ställa frågan i Zoopets Forum, inte sant.
        mvh
        Mikael W
        (NCS-medlem sedan 1981)

        Kommentar

        • pontus
          Användare
          • oktober 2003
          • 514

          #5
          hmmm hur dyrt är det att ha en http adress? jag kanske har varit ur maskinen för länge , men då kan ju någon förklara för mig... snälla!! Kaj.p hoppas att du kan förklara då om du tycker att jag inte har förstått, och då menar jag det på riktigt. för du verkar ju ha allt glasklart för dig.

          MVH / Pontus
          Passenger on Planet Earth:
          Pet.macro nsumbu
          Pet.moshi ikola
          Pet.Trewavasae
          Pet.Bulu-Point "Red"
          Pet.orthognathus tricolor mvuna
          Pet.Longola
          Tr.Ilangi
          Tr.Muzi
          Tr.Katonga
          Neo.Leleupi

          Kommentar

          • pontus
            Användare
            • oktober 2003
            • 514

            #6
            Ursprungligen postat av Mikael W
            Hej

            Om frågan gäller varför det kostar att vara Guldmedlem på Zoopet är det väl bättre att ställa frågan i Zoopets Forum, inte sant.
            mycket klokt,det ska jag göra.... men jag meade nog mer som ett anklagande påhopp mer en en fråga, ungefär som hur kan man med gott samvete åka på semester till / turkiet/ irak /jordanien . och sen komma o prata om moral ,,
            Passenger on Planet Earth:
            Pet.macro nsumbu
            Pet.moshi ikola
            Pet.Trewavasae
            Pet.Bulu-Point "Red"
            Pet.orthognathus tricolor mvuna
            Pet.Longola
            Tr.Ilangi
            Tr.Muzi
            Tr.Katonga
            Neo.Leleupi

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #7
              Jag förstår frustrationen och tycker vi har tagit ett bra beslut här att ha artregistret öppet!
              Cichlidae har också stängt artregister liksom så gott som alla andra som har ett omfattande register utom vi. Hoppas alla uppskattar den strategin och stödjer oss genom att bli medlemmar i alla fall

              När jag frågar runt efter bilder runt om i världen så får jag sjukt bra feedback kring vårat artregister, alla, och jag menar alla, är imponerade! Vi ska vara stolta över detta och bygga vidare på det!
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • kaj.p
                Användare
                • april 2002
                • 2294

                #8
                Ursprungligen postat av pontus
                hmmm hur dyrt är det att ha en http adress? jag kanske har varit ur maskinen för länge , men då kan ju någon förklara för mig... snälla!! Kaj.p hoppas att du kan förklara då om du tycker att jag inte har förstått, och då menar jag det på riktigt. för du verkar ju ha allt glasklart för dig.

                MVH / Pontus
                Inga problem Zoopet är en privat sida där Kjell o Christian lagt ner en oerhört mängd arbetstimmar JAg vet inte hur många sidor zoopet har idag men såg för något år sedan att det var mer än 10 000 sidor.
                Att de vill ha tillbaka eller iallafall få in tillräckligt för att få det o få runt skulle det vara konstigt. Men du tycker de skall jobba grattis. Sedan väljer man själv vad man vill lägga sina pengar på jag bidrar gärna med min guldavgift.

                Här är o andra sidan är det grattis ( ännu så länge) vilket beror på att många även här ställt upp med bilder o text ideelt Det kan även du göra.
                Senast redigerad av kaj.p; 28 december 2011, 12:25.
                Diskussällskapet
                www.diskusforum.se

                Kommentar

                • Zaphi
                  NCS Medlem
                  • juli 2002
                  • 5395

                  #9
                  Ursprungligen postat av pontus
                  kan någon förklara för mig vad det tillför hobbyn att vara "guld" medlem, varför ska det va så jävla svårt att visa en bild på en fisk utan att någon ska ha pröjs,, kalla mig va fan ni vill men ,,, jag bara undrar, om ni inte vill svara öppet skicka mig ett pm snälla, det är den sämsta reklamen för en sida man kan ha ,,om man inte har fattat det.

                  MVH / Pontus
                  Ja, varför tar någon betalt för något egentligen? Det är ju helt korkat.

                  Detta var för övrigt den konstigaste tråd jag sett på länge på ett forum! Det är la upp till de som driver en sida om de skall ta betalt eller inte. Och att du ens ställer frågan HÄR... Jösses!
                  Senast redigerad av Mikael W; 28 december 2011, 19:37. Anledning: Konsekvensmodererat
                  www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                  Kommentar

                  • Mikael W
                    NCS Medlem
                    • augusti 2002
                    • 8597

                    #10
                    Ursprungligen postat av pontus
                    mycket klokt,det ska jag göra.... men jag meade nog mer som ett anklagande påhopp mer en en fråga, ungefär som hur kan man med gott samvete åka på semester till / turkiet/ irak /jordanien . och sen komma o prata om moral ,,
                    Hmm, då är det väl desto större anledning att ta upp det på Zoopet och inte här.
                    mvh
                    Mikael W
                    (NCS-medlem sedan 1981)

                    Kommentar

                    • Ducce
                      Användare
                      • november 2009
                      • 360

                      #11
                      Varför orkar du bry dig, eller är du ovän med goggle?
                      Eller det är så att du vill ha mer än gratisalternativet goggle har och erbjuda - utan att betala.

                      Kommentar

                      • Mikael W
                        NCS Medlem
                        • augusti 2002
                        • 8597

                        #12
                        Hej

                        Med hänvisning till mina förslag att ta upp frågeställningen på Zoopet istället, stänger jag den här tråden, innan diskussionen sliter sig ur händerna.
                        (Det ursprungliga inlägget har modererats med stöd av Forumsreglerna § 3 och § 6.)
                        Senast redigerad av Mikael W; 28 december 2011, 19:37.
                        mvh
                        Mikael W
                        (NCS-medlem sedan 1981)

                        Kommentar

                        Arbetssätt...