Mat å sällskap till Lethrinops sp. "red cap"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doohan
    NCS Medlem
    • augusti 2004
    • 1607

    Mat å sällskap till Lethrinops sp. "red cap"

    Har förstått att dessa är rätt veka o helst bör gå själva i ett akvarium, Lite tråkigt men dom är så vackra att dom kanske är värda ett eget 375L.

    Har fått intrycket efter att ha läst lite äldre trådar att dom har känslig mage? Så vad matar dom med. Nls Thera A+ och cychlops.....eller och vad mer?

    Beställt 2+2vf (ev ett par till) kanske låter lite men dom är rätt dyra så min plan/tanke är att efter att dessa 2+2 gått in sig en tid, därefter komplettera upp gruppen med 6-7cm odlade red cap. Är det en dålig ide? Hur många bör jag komplettera med om det är en hållbar ide?
  • doohan
    NCS Medlem
    • augusti 2004
    • 1607

    #2
    Eller

    är det bättre att stoppa i ett gäng veka aulonocaror med de 2+2 jag har beställt för att vara säker på att avkomman alltid är F1?

    Kommentar

    • pontus
      Användare
      • oktober 2003
      • 514

      #3
      stora Aulonocaror är mycket tuffare en vad man kan tro, Jag tror att dom kan trycka ner dina Lethrinops, jag tycker du ska hålla dina Lethrinops med små mbunas eller Pseudotropheus, typ demasoni, some inte hotar varandra på något sätt. det är min erfarenhet .

      MVH / Pontus
      Passenger on Planet Earth:
      Pet.macro nsumbu
      Pet.moshi ikola
      Pet.Trewavasae
      Pet.Bulu-Point "Red"
      Pet.orthognathus tricolor mvuna
      Pet.Longola
      Tr.Ilangi
      Tr.Muzi
      Tr.Katonga
      Neo.Leleupi

      Kommentar

      • mantis777
        Användare
        • oktober 2008
        • 204

        #4
        Känns det inte lite som att slänga pengarna i (malawi)sjön om du köper vildfångade och sen slänger i odlade. Vad är det för mening med det? Köp då hellre en stor grupp odlade så löser sig alla dina problem på en gång.
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2166816
        Inget akvarium för tillfället...

        Kommentar

        • doohan
          NCS Medlem
          • augusti 2004
          • 1607

          #5
          Njaa

          tanken med det var att få en större grupp o då jag vill ha vf så blir det lite för dyrt att köpa minst 10st. Inbillar mig att F1 är mer intressant än långt odlade Så de odlade var tänlt som utfyllnad / sällskap till de vf. Men om det var bara en tanke...

          Det blir ev några aulonocaror som får göra dem sällskap..




          Ursprungligen postat av mantis777
          Känns det inte lite som att slänga pengarna i (malawi)sjön om du köper vildfångade och sen slänger i odlade. Vad är det för mening med det? Köp då hellre en stor grupp odlade så löser sig alla dina problem på en gång.

          Kommentar

          • doohan
            NCS Medlem
            • augusti 2004
            • 1607

            #6
            Hur

            höll Stefan sin vf Albus? O hur fungerade det?



            Ursprungligen postat av pontus
            stora Aulonocaror är mycket tuffare en vad man kan tro, Jag tror att dom kan trycka ner dina Lethrinops, jag tycker du ska hålla dina Lethrinops med små mbunas eller Pseudotropheus, typ demasoni, some inte hotar varandra på något sätt. det är min erfarenhet .

            MVH / Pontus

            Kommentar

            Arbetssätt...