Förslag på innefilter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nikost
    Användare
    • augusti 2010
    • 16

    Förslag på innefilter

    Tjena!

    Jag har 1050 l med syd- och centralamerikaner i. Jag har nu 2 st Eheim 2280 Pro 3, men den ena litar jag inte riktigt på. Den har läckt ibland, väldigt lite men ändå och har inte det tryck som jag tycker den bör ha. Den ska bort helt enkelt. Jag ska sätta in ett innerfilter istället samtidigt som jag har igång den fungerande Eheimpumpen. Vad rekommenderar ni för innerfilter att kombinera med?

    Tack så länge!

    Mvh
    Niklas
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Har du moduler skulle jag använda en cirkulationspump tup aquael 1500 l/m och filterkuber 10 ppi.

    Rent innerfiler så vet jag inte men jag gillar eheim 2252.

    Tänk på att om du blir med lem i denna förnäma förening får du rabatter på dessa prylar i ett uppsjö butiker! Kom igen tveka inte det är kul att vara medlem
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Mike_Noren
      Användare
      • februari 2003
      • 2695

      #3
      Jag är nöjd med mitt Fluval 4+, fast man måste modda dem för att de ska bli bra. Alldeles tyst och har rullat felfritt i sex år (jösses, är det så länge? De kanske inte ens säljs längre...).

      Om du inte behöver filtreringen utan bara vill ha vattenrörelse, så är Tunze Turbelle Nanostream väldigt bra (och tysta). Jag har en 6025'a som rullat i 2.5 år.

      Kommentar

      Arbetssätt...