Honfiskar väljer attraktiva vänner

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Honfiskar väljer attraktiva vänner

    En studie visar att hos åtminstone guppies väljer honor attraktiva vänner för att slippa i för hög utsträckning flörtande killar.

    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • doohan
    NCS Medlem
    • augusti 2004
    • 1607

    #2
    En

    klart intressant artikel. Har själv funderat lite om honors självbevarelsedrift när det gäller tropheus honor som tuggar luft o på så sätt fejkar graviditet. Är det av samma anledning? Ja att slippa tuff uppvaktning från hannen? Har upplevt detta fenomen två gånger själv, och hört från i allafall en annan troffenörd. Ja jag kan ju bara gissa varför en troffehona plötsligt har en hakpåse och har rejält utsående gälar, samtidigt som hon efter en liten stund spottar ut luftbubblor o sedan simmar upp till ytan o hämtar ny luft? En ikola hona lurade mig två gånger då jag skulle tömma henne. och en gång var det en Bulu point hona.

    Intressant som sagt!

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Det var också en intressant observation!!
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Rooster
        NCS Medlem
        • november 2009
        • 473

        #4
        intressant, man upphör aldrig att förvånas och fascineras av dessa underbara djur!

        Kommentar

        Arbetssätt...