720L Aulonocara/Haplisar - Malawi sjön

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• johho
    svarade
    Personligen gillar jag bakgrunder och kör själv med moduler. Men inreder man snyggt så kan man klara sig utan, eller varför inte en slimline? Bara för att få ett avslut på akvariet?

Sen att du hade SA BTN som verkligen tar halva akvariet gör kanske saken värre just med utrymmet.

Så mitt tips är ändå att ha något som bakgrund, kanske en slimline eller några strategiskt placerade moduler. BTN eller nån annan variant, vilken man nu tycker är snygg.

Lämna en kommentar:

• BjooorK
    svarade
    Då va det dags för en liten uppdatering va ju ett tagsen

Efter att jag haft karet igång nu några månader så har jag bara tröttnat mer och mer på Back to nature bakgrunden, dels för att den tog halv akvariets volym, även massa skit som samlades bakom den, blev väldigt snabbt full med alger. m.m.

Resultatet av detta är att jag kommer aldrig mer ha en heltäckande bakgrund.

Så idag tog jag beslutet att ta ut bakgrunden så nu står jag här med ett kar utan inredning

Hur hade ni inrett, kom gärna med förslag?

Mvh. Björk

Lämna en kommentar:

• Getingen
    svarade
    Ursprungligen postat av luppe
    Vill man ha en trevlig bakgrund utan att det stjäl plats så skulle jag ta slimline....
    Slimeline funkar bara bra i mindre kar enligt mig. I större blir det lätt mönsterupprepning samt att det ser onaturligt ut när det är så platt. Däremot tror jag det hade varit snyggt att kombinera moduler och slimline. Blir ju dock lite kaka på kaka och kostar säkert därefter också.

Lämna en kommentar:

• BjooorK
    svarade
    Ursprungligen postat av luppe
    Vill man ha en trevlig bakgrund utan att det stjäl plats så skulle jag ta slimline....
    blir nog att köra utan bakgrund kanske moduler, gillar inte slimlinen alls

Lämna en kommentar:

• luppe
    svarade

Lämna en kommentar:

• BjooorK
    svarade
    God Jul allihopa!

Lämna en kommentar:

• BjooorK
    svarade
    Här kommer lite bilder på Aulonocara Firefish albino

Fick erbjudande om att byta till vanliga firefish, men är lite kluven

Lämna en kommentar:

• BjooorK
    svarade
    Nu va nya fisken hämtad beställde 1 ny Placidochromis sp. phenochilus tanzania och 5 nya Aulonocara Firefish men dessa va albino? nån som sett dessa innan?

Lämna en kommentar:

• BjooorK
    svarade
    fiskhandlaren ringde idag så i morgon kommer nya fisken!

Lämna en kommentar:

• BjooorK
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    Ojojoj de borde bli asbra ihop.
    Tackar david kommer komma lite bättre bilder på torsdag när nya fisken kommit

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Ojojoj de borde bli asbra ihop.

Lämna en kommentar:

• BjooorK
    svarade
    Så nu har det börjat komma i lite fisk med och mera är beställt

Hade bara mobilkameran till hands så inga super bilder

Aulonocara Firefish hane:

Placidochromis sp. phenochilus tanzania hane:

Aulonocara OB hane:

Kommer komma upp mer bilder nu när dom nya fiskar kommer i, denna gången ska det även användas en riktig kamera

Lämna en kommentar:

• BjooorK
    svarade
    Ursprungligen postat av diskus
    . . . Iaf om du tänkte ta några yngel. Om det bara ska vara prydnad spelar det ingen roll för då behöver du inte ta hänsyn till kprsningsrisken. Aulonocara är min absoluta favorit bland malawis då den har ett härligt beteende om medinvånarna inte är alltför tuffa.

Spännande tråd att följa. . . . . Jag skulle skippa Amazon btn (har haft den själv) jag tycker den själ för mycket bottenyta.

Lycka till

Björn H

tack Detta kommer mest vara i prydnads syfte, står mitt i vardagsrummet har velat fram åt tillbaka med denna bakgrund, och valet att köra den eller ingen alls så blev det behålla ska ju vara snygg prydnad
    men inte omöjligt att jag ändrar mig sen

Lämna en kommentar:

• diskus
    svarade
    4-5 Aulonocara arter skulle jag undvika. . .

. . . Iaf om du tänkte ta några yngel. Om det bara ska vara prydnad spelar det ingen roll för då behöver du inte ta hänsyn till kprsningsrisken. Aulonocara är min absoluta favorit bland malawis då den har ett härligt beteende om medinvånarna inte är alltför tuffa.

Spännande tråd att följa. . . . . Jag skulle skippa Amazon btn (har haft den själv) jag tycker den själ för mycket bottenyta.

Lycka till

Björn H

Lämna en kommentar:

• BjooorK
    svarade
    Dag 2: fylla karet

Nu va karet fyllt och pumparna går på högvarv
    har som mål att första fiskarna ska simma där i helgen

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...