Årets sista maffiga Ciklidblad har skickats till tryckeriet!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    Årets sista maffiga Ciklidblad har skickats till tryckeriet!

    Nu har 2011 års sista Ciklidblad skickats till tryckeriet. Förutom tidningen får medlemmarna också 2012 års kalender med foton av Göran Åstebro.
    Med vänliga hälsningar

    Ola
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Ciklidbladet innehåller artiklar om malawiciklider, tanganyikaciklider, sydamerikanska, centralamerikanska ciklider, nordamerikanska ciklider, västafrikanska ciklider, genomförda (diskus är en ciklid) och kommande (stämman!) ciklidmöten, bokrecension, akvaristik, vetenskap, medlemserbjudande, ett uppslag med inredningsinspirerande svenska dykbilder, ciklidsläktingarna i Datnoides med mera!
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      Hej!

      Hej!
      Mycket fint omslag har du tagit bilden Ola? vad är det för ciklid på bilden? / Ann-Mari

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        Användare
        • maj 2005
        • 4642

        #4
        Fullmatat!! Vad man matar akvarister med... *s*
        Ingen fisk har läst böckerna.

        Kommentar

        • Engelholm Audio
          Användare
          • augusti 2009
          • 366

          #5
          Ser spännande ut!
          Vänliga hälsningar, Pär!
          CAF: http://www.akvariekarlskrona.se/
          Hifi: http://www.engelholmaudio.com/

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • april 2002
            • 14633

            #6
            Ursprungligen postat av annmari
            Hej!
            Mycket fint omslag har du tagit bilden Ola? vad är det för ciklid på bilden? / Ann-Mari
            Hej

            Det är Ad Konings som har tagit bilderna och gjort ett montage. Bilden visar en "cave crater bower" - en lekkrater byggd vid en klippa som dessutom har en liten utgrävd grotta. Fisken som byggt den har Ad "photoshopat" in.

            Jag undrade om Ad kunde fixa ett snyggt omslag med fiskar från Kanchedza och gärna lite miljö, särskilt växter Och som vanligt ställer Ad upp! Han kommer på Ciklidstämman i Göteborg se http://www.akvariehelg.se/
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            • HåkanM
              NCS Medlem
              • november 2005
              • 1294

              #7
              Som vanligt får man känna stor tacksamhet till alla som jobbar idellt med att
              få ut denna tidning till oss medlemmar. En digital pepparkaka får man väl ge alla dessa nu när det lackar mot Jul.

              ( fick just en lysande ide till vår Ncs-shop till jul , pepparkaksformar som discus, mbunas, frontosa .....osv.)

              Kommentar

              • cf.akvarielagret
                Användare
                • april 2002
                • 5028

                #8
                Ursprungligen postat av HåkanM
                Som vanligt får man känna stor tacksamhet till alla som jobbar idellt med att
                få ut denna tidning till oss medlemmar. En digital pepparkaka får man väl ge alla dessa nu när det lackar mot Jul.

                ( fick just en lysande ide till vår Ncs-shop till jul , pepparkaksformar som discus, mbunas, frontosa .....osv.)
                Det har funnits men omöjliga att få tag på ..... har du några tips ??
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor
                jag frågade hur stor ? inget svar
                han kanske behövde låna toaletten

                Kommentar

                • Micke
                  Användare
                  • april 2002
                  • 9579

                  #9
                  Lägg en beställning till Christian:
                  Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                  Kommentar

                  • HåkanM
                    NCS Medlem
                    • november 2005
                    • 1294

                    #10
                    Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                    Det har funnits men omöjliga att få tag på ..... har du några tips ??
                    Funderar lite på att tillverka några. Eftersom jag jobbar i plåtbrachen så.
                    Snackade med Laserexperten och tyvärr så är det svårt att skära rostfritt
                    Men 4 mm vanligt stål är inga problem ( 4 mm höga borde räcka till pepparkakor). Problemet blir ju att de rostar om man inte oljar in dem. så nån form av ytbeläggning behövs.
                    Hinner inte till denna Jul men till nästa har jag nog löst detta och med lite god vilja från Chefen så kan det bli till nästa jul.
                    (Discus är ju helt given, dekorerad med glasyrränder färgad med blå o grön karamellfärg så har man ju ätbara blue/green striped discus.....)

                    Kommentar

                    • classe
                      NCS Medlem
                      • april 2007
                      • 1147

                      #11
                      kan du kanske ta den bild av mig i ciklidblad om den min bild på sidan i ciklidblad eller kommer du hit så visa den fina den fiskar med tre arter mbuna?? med fotograf??? så inte jag bäst på fotograf...
                      375 LITER Malawi arter..
                      74 Liter Malawi yngel...

                      Kommentar

                      • Mikael W
                        NCS Medlem
                        • augusti 2002
                        • 8597

                        #12
                        Nu har Ciklidbladet nr 4 ("julnumret", med kalender 2012) avhämtats hos tryckeriet. Med lite tur är det hos er i slutet av nästa vecka.
                        mvh
                        Mikael W
                        (NCS-medlem sedan 1981)

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • september 2009
                          • 22831

                          #13
                          Tidningarna ska anlända på Akvarielagret på Måndag. Tyvärr har jag tidigast möjlighet att packa på tisdag eller onsdag. Därefter kan posten hämta igen dagen efter så jag hinner inte få ut allt under nästa vecka. Jag ska vid något tillfälle i helgen manuellt sätta lablar på tidningar för alla som hoppat på medlemskap under senaste månaderna, samt de som rapporterat att de inte fått något visst nummer.
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • september 2009
                            • 22831

                            #14
                            Tidningarna har ännu inte anlänt till Akvarielagret för omlastning...

                            Jag som trodde jag var sen...

                            Allt annat är förberett.

                            /David
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Användare
                              • april 2002
                              • 4619

                              #15
                              Ursprungligen postat av DaRe
                              Tidningarna har ännu inte anlänt till Akvarielagret för omlastning...

                              Jag som trodde jag var sen...

                              Allt annat är förberett.

                              /David
                              Vete sjutton vad som hänt. Pratade med DHL idag på förmiddagen och då stod pallen i Stockholm och skulle köras ut till Akvarielagret under dagen. Så skedde inte - förhoppningsvis kommer de imorgon istället.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...