Byta bakgrund, alla fiskar i hinkar. Doppvärmare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mreque
    Användare
    • juni 2011
    • 348

    Byta bakgrund, alla fiskar i hinkar. Doppvärmare?

    Tjena. har 2 stora byttor jag ska ha ca 35 vuxna malawiciklider och stora malar i,
    Medans jag sätter i en ny bakgrund..

    Jag undrar om det är nödvändigt med doppvärmare då det endå inte kan bli kallare än rumstemperatur?

    Ska ej mata eller något under dessa 2 dagar men jag vill veta om det är någon risk att det blir för kallt? Båda "Hinkarna" har en cirkulationspump i med ett litet filter. Ganska bra flöde...

    Tänkte ha malar och ungfisk i en och vuxna i en.

    Till frågan, Kan jag skippa doppvärmare om jag tar vattnet som är ca 26-27 grader från karet och låter det sjunka i temeratur i hinkarna med fisken..?
  • jigsaw
    Användare
    • oktober 2007
    • 134

    #2
    Jag hade nog använt fler "byttor" än 2. Vet iof inte hur stora de är, men till 35 stora malawi måste de vara rejält stora. Doppvärmare hade jag skippat(men det är jag), Däremot hade jag haft i lite salt som stresslindring.
    Jag monterade precis slimline i mitt kar och använde Bosch glassilicone för akvarie. Klibbfritt efter en halv timme och snabbtorkande. Satt i spänne över natten,blev kanonbra.
    CSN är en fantastisk informationskälla,bli medlem du också!

    Kommentar

    • Big_Sal
      Användare
      • maj 2010
      • 315

      #3
      använd inte doppvärmare, kokade mina fiskar precis så, satte i doppis över natten (inställd på 26 grader) men det var tyvärr över 45 grader när jag vaknade...

      Tydligen inte jätteovanligt när en doppvärmare är överdimensionerad...

      Kommentar

      Arbetssätt...